SU-R1000 og SC-C70mk2 – to store nyheter fra Technics

Technics_SU-R1000_and_SC-C70Mk2-6.jpg


Technics har nettopp lansert to store nyheter innen forsterkere. Det vil si – den ene nyheten er både nyere og større enn den andre, selv om det kanskje er den andre som vil få størst salgsvolum.

Den 1. september hadde Technics en digital produktlansering av to nye modeller. VI snakker om den helt nye referanseforsterkeren SU-R1000, og den oppfriskede alt-i-et boksen SC-C70Mk2. Det vil si for referanseforsterkeren startet det hele egentlig for over tre måneder siden. For på tampen av den digitale lanseringen av jubileumsmodellen av platespillerklassikeren SL-1210GAE Limited Edition, som vi skrev en fyldig artikkel om like etter lanseringen, og som fikk sin LE-status løftet fra opprinnelig 1000 til 1210 eksemplar da slaget gikk bedre enn forventet, lettet Technics forsiktig på sløret for denne stolte nyvinningen SU-R1000.

Den gang var det Vladimir Belciug - European Communications Manager Technics og Frank Balzuweit - European Product Manager Technics som sto for presentasjonen, mens de den 1. september også hadde selskap i panelet av Simon Pope - Technics Audio Expert.

Technics SU-R1000

Vi starter med den viktigste og mest interessante nyheten. Bokstaven R i navnet indikerer at dette er et produkt i klassen Reference Class Integrated Amplifier. Frank Balzuweit hevder at dette er et produkt som ikke bare befinner seg i Technics sin interne referanseklasse, men også i en referanseklasse uavhengig av produsent.

Hovedaspektet med denne forsterkeren er at den befinner seg i et heldigitalt domene, og må skilles fra klasse-D forsterkere. Utviklingen av forsterkerteknologien er helt proprietær hos Technics. I likheter med produsenter flest liker også Technics å sette kryptiske navn på sine proprietære teknologier, og her skal vi jobbe oss gjennom dem...

Les hele artikkelen om nyhetene fra Technics hos Audiophile.no

Technics_SU-R1000_and_SC-C70Mk2-3.jpg
 

Kommentarer

S

svk

Gjest
Lenge siden jeg har hatt Technics SU nå.
Må si jeg savner den litt. Var vel hi-tec på 90 tallet med batteripakke i pre og bambus kondiser
 
S

svk

Gjest
Men betalte ikke så mye for den pakka.
tror jeg gav 7000kr for effekt og pre samlet på tilbud.
Ser dagens Technics SU priser ikke er for mannen i gata. Veldig synd.
 

Farmen

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2018
Innlegg
755
Antall liker
887
Sted
Lier
Torget vurderinger
3
Hei. Her syns jeg de bomma stygt på designet, ser jo ut som den er opp/ned, men låter helt sikker bedre enn den ser ut 🙋‍♂️🙈
 

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
981
Link til alle artikler
407
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
Bowers & Wilkins løfter 700 S3 til Signaturehøyder

Bowers & Wilkins løfter 700 S3 til Signaturehøyder

  • 0
I dag har Bowers & Wilkins lansert 3 Signature-modeller i 700 S3-serien. Det dreier seg om de to toppmodellene i henholdsvis stativ og gulvstående utførelse. Og i tillegg har de for første gang i...
Fortsett
Audiophile.no
Vossajazz 2024 laurdag og sundag

Vossajazz 2024 laurdag og sundag

  • 0
Eg gjer Hanna Paulsberg sine ord etter Tingingsverket laurdag til mine: “Do you Want my job? Do you want the hassle? Nei, det vil du neppe, men no er jobben gjort: Resten av Vossajazz 2024...
Fortsett
Audiophile.no
TEST: B&W 606 S3 – et fyrtårn i krevende farvann

TEST: B&W 606 S3 – et fyrtårn i krevende farvann

  • 9
Bowers & Wilkins lanserte 600 S3 i fjor sommer, en serie som består av tre stereomodeller og en senterhøyttaler. Vi har hatt den største stativmodellen på en svært grundig test, og tar samtidig et...
Fortsett
Audiophile.no
Oslo HiFi Show 2024 - Messerapport

Oslo HiFi Show 2024 - Messerapport

  • 2
Forrige helg var det to interessante HiFi-arrangement i hovedstadsområdet. Vi snakker om Oslo HiFi Show 2024 i Asker, og VårPuls 2024 hos Oslo Hifi Center i Oslo sentrum. Audiophile.no avla Oslo...
Fortsett
Audiophile.no
Vossajazz - i lys loge!

Vossajazz - i lys loge!

  • 0
Ja folkens det er Vossajazz att, eg har alt skrive ei lita påminning i februar-dagboka. Opningskonserten er kl. 6 i Vossasalen på Park Hotel med Øyunn, dvs Siv Øyunn Kjenstad, om få timar når eg...
Fortsett
Audiophile.no
Problem og tonekontrollar – Stig Arne si dagbok for februar 2024

Problem og tonekontrollar – Stig Arne si dagbok for februar 2024

  • 2
Denne gongen om mekaniske svakheiter, oppklaring av mistydingar, og Vossajazz. Og 5 øl frå KINN. Audioquest Red og Cobalt DAC problem Eg har lodda Red ei gong, og no slutta han atter å fungera...
Fortsett
Topp Bunn