Jepp. Da er det jo hvertfall ikke flatt til 16hz siden den subben garantert spiller mye høyere enn det lenger opp i frekvens. Men det er jo fint. Jeg har fortsatt ikke helt skjønt hvorfor du bruker 16hz som referanse men. Er det primært film eller musikk du skal bruke dette til? Ren output fra 30hz og opp er trolig mer interessant.
Der du har testet dette finnes det forøvrig noe som heter CEA2010 som kanskje er bedre å teste dette med, den viser når du får for høy forvrengning også.
https://www.roomeqwizard.com/help/help_en-GB/html/siggen.html#cea2010
Hvordan har du plassert miken? umik-1 med kalibreringsfil er velegnet til dette formålet ja.
jeg valgte 16hz når jeg fant orgelmusikk, men rekkevidde til 16hz er fint til alt mulig som film ,spill og musikk.
siden 16hz er det vanskeligste subber skal spille så bruker jeg det så referansepunkt(målt i lytteposisjon). flatt til 16 er greit utgangspunkt. er vel en limiter i minidsp plugin som gjør at jeg kan få en dynamisk eq på en måte, så jeg ikke blir begrenset av 16hz 95db. etter peq har gjort alt flatt.
Jeg har måling på hva som høres som flatt for mine ører i lytte posisjon. I REW brukte jeg pink noise med SPL meter og volum til jeg fikk 75db.
det skulle da bli 75db volume som passer til målinger, men som du ser er det ikke helt det samme.
Smoothing satt til Var. men det rareste var den voldsomme dippen rundt 3100hz, den er helt umulig for meg å høre når jeg bruker en tone generator, til og med nå når jeg vet hva jeg burde høre og aktivt leter etter den. alt høres helt jevnt ut mellom 2khz og 6khz.
glemte nesten å si at dette har jeg eq etter ørene mine før jeg fikk målemikrofon, høres helt flatt ut for meg til runt 20hz, med litt lavere volum ved 16hz.