SULTESTREIK

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.771
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
den mest idiotiske streikeformen ever?

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
442
Sted
Bergen
Kommer an på formål og motstander.

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
3
Sted
Stavanger
Rar sak egentlig.
De hater alt vi står for, men nekter å reise hjem til muslimvennene sine. Så mye at de vil sulte seg ihjel?
Og hvorfor bryr vi oss?

Ville det beste være om de ble latt i fred?
Da ville det jo gått noen dager, og så var vi kvitt problemet... og de også (som slapp å være lei seg for å måtte reise hjem, og slapp å være sulten.. ;) )

Det er jo et personlig valg, det å la være å spise for oppmerksomhetens skyld.

Noen bruker bil, andre pistol, og nå er altså også spisevegring en metode.
Vi har bortimot 1000 selvmord her i landet hvert år,
tenk om Nordmenn i vansker kunne fått like mye hjelp og støtte...

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.771
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
sultestreik minner meg om selvmordspatruljen i life of brian...

L

Lydtekniker

Gjest
Hva med spisestreik isteden? "Hvis ikke jeg får vilja mi, spiser jeg til jeg sprekker!"

Hele aksjonsformen minner meg om den trassige drittungen som putter armene i kors og holder pusten til han/hun får vilja si av foreldrene.

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
Det er jo litt rart at afghanerne sulter seg til døde når de ikke vil bli sendt hjem til Afghanistan fordi de er redde for sitt eget liv.

akto

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.10.2005
Antall liker
48
Sted
Akershus
Det mest utrolige er at deres helse blir overvåket 24/7 av helsepersonell. Det samme personellet står klar for å veilede de i rett inntak av føde om streiken blir blåst av.

Heia Norge (med det enorme egoet som trenger konstant påfyll av slikt for å vise verden at vi virkelig bryr oss)

Reis hjem og hjelp til med oppbyggingen av landet. Afghanistan trenger dere!

A

Affa

Gjest
sultestreik minner meg om selvmordspatruljen i life of brian...
Lillegull taler vell. Meget vell.

Det er jo litt artig med disse kontaktsøkende, smålubne norske raddisjentene som sitter og duller med disse skapmullaene. Vi vil bedras.

SVs asylonanister går imidlertid snart lei, ukonsentrerte og ufokuserte som de er. De gleder seg til nye kjønnssykdommer og 14 dager uten kroppsvask på interrailtur til Budapest når fellesferien begynner. Hvis Pølse-Hansen roer ned med ei ventepølse så lenge kan han kaste disse falske teltsvina ut med første Hercules første mandag i juli. Det fine med dette er at alle bandittene er samlet på ett sted. Som fluer på fluepapir. By by Mohammed, Auf Wiedersehen Machmod. Hade Mustafa.

Sod off Allahs disipler!!

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Gandhi oppnådde iallfall mykje med denne aksjonsforma. Eg tykkjer det er ein alvorleg ein, og ikkje voldeleg. Andre aksjonsformer kan vere langt verre (for andre)...

Sultestreik er en utspekulert, men ganske barnslig form for for vold. I praksis truer disse afghanerne med å ta sitte eget liv (på en langsom måte) dersom de ikke får viljen sin. Underforstått er at hvis de dør er det "vår" skyld.

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.010
Torget vurderinger
16
Sultestreik er en utspekulert, men ganske barnslig form for for vold. I praksis truer disse afghanerne med å ta sitte eget liv (på en langsom måte) dersom de ikke får viljen sin. Underforstått er at hvis de dør er det "vår" skyld.
Det hadde vært interessant å se hvor lenge de hadde holdt ut. Jeg synes flere av de så mistenkelig spreke ut etter 26 dager uten mat. Kanskje suppe. proteinshake etc. var lov

A

Affa

Gjest
De ljuger så det renner av dem. Får de opphold i Norge er det en skam. Ubrukelige snyltere.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Da er visst streiken slutt, og regjeringen har nok en gang vist at de ikke har ryggrad.
De har for all verden forkynt, at i Norge får derer asyl, bare dere gidder å sulte på et offentlig sted noen dager.

T

Thomas1

Gjest
Etter ca 30 dager uten fast føde, mister tarmene etterhvert evnen til å ta til seg næring. Da avbrøyt i grevens tid. For min del kunne de holdt på til tuppa får tenner. De så mistenkelig spreke ut de fleste. Mistenker de får å ha sneket til seg litt mcdonald i soveposen.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Lurer på hva de frykter for i hjemlandet. Er de gamle taliban-krigere eller kriminelle som er redde for å må stå til rette for gamle synder?

K

knutinh

Gjest
Jeg synes sultestreik er en veldig bra aksjonsform. Du får fokus på ditt problem og viser for hele verden at det er så viktig for deg at du er villig til å gå i døden for det. Og ingen andre enn deg selv blir skadet. Kjernen i hvordan et demokratisk samfunn skal fungere.

Det som derimot ikke er greit er hvis noen kan "true" til seg forskjellsbehandling på denne måten. Jeg aksepterer alles ønske om å bli spesielt godt behandlet, men ikke byråkratiets vilje til å innfri dette ønsket. Hvis vi har vilje/mulighet til å ta inn et gitt antall flyktninger på humanitært grunnlag pr år, så håper jeg da virkelig at UDI makter å ta inn de som trenger det mest, og ikke de som skriker høyest i Oslo sentrum?

mvh
Knut

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Lurer på om SV klarer å hale ut denne saken lenge nok til at de sulter ihjel.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Lurer på om SV klarer å hale ut denne saken lenge nok til at de sulter ihjel.
Tvilsomt, så lenge de spiser slike mengder nattmat at de må på sykehus. ;D ;D ;D

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.771
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
disse sultestreikerne er like troverdige som sigøynerrælet som har herjet oslo i det siste.

Drake-Audio

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2006
Antall liker
5
Sted
Hokksund
Torget vurderinger
1
De får nok bli i landet de oxo... Norge skal jo hjelpe alle andre land før de hjelper folk i norge som trenger det. Men sånn er Norge! Hvis de ikke hadde satt de i fokus hadde de gitt seg fort. Nei,send de hjem før det kommer fler!

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Sigøynere er da ingen ting.
Her i Trondheim er det kongerælet som herjer for tiden.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.771
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Sigøynere er da ingen ting.
Her i Trondheim er det kongerælet som herjer for tiden.
lol ;D

kjipere blir det ikke.

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Gandhi oppnådde iallfall mykje med denne aksjonsforma. Eg tykkjer det er ein alvorleg ein, og ikkje voldeleg. Andre aksjonsformer kan vere langt verre (for andre)...
Det er en voldelig aksjonsform. Volden rettes mot terroristen selv. Så skal vi andre bli redd for at terroristen skal dø. Hvorfor ikke la dem holde på uforstyrret?

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
0
Nyhetene melder i dag :
""To afganere med bostedsadresse i Norge og "FLYKTNINGESATUS" i Norge er arestert i Afganistan. ""

Er det andre enn meg som finner dette "litt" pussig ??  ::) :eek:

Man "flykter" fra Afganistan, reiser til Norge, får flyktningestaus, - penger ? ! ?, og reiser tilbake til Afganistan ( der det vel i utgangspunktet skulle være livsfarlig å oppholde seg ? ), og deltar i noe som gjør at man blir arrestert ? ! ?  :eek:

Beklager, men jeg faller av en plass her !!  :p  :-[

Edit: leste på VG nett at de to var turkmenere. Da blir det en ganske annen historie. Men både P4 og NRK1 omtalte dem som afganere.

Topp Bunn