Susanne Sundfør

K

kiwi

Gjest
Kjøpte skiva til Susanne Sundfør! denne kan jeg trygt anbefale :) en overaskende fin plate bra vokal og kjempefine låter ;)
 
T

tjn

Gjest
Registrerer at smaken er delt; har hørt noen kutt på radio av dama og synes det er noe av det dårligste jeg har hørt på lenge, grenser til surt, dårlige tekster, fæle låter, rett og slett naivt. Det er for lett for "syngejenter" i fin alder å få gi ut plater, en kan lure på hva de viktigste kriteriene for å gi ut plate er.
 

Dan Dare

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.11.2005
Innlegg
1.010
Antall liker
390
Sted
Egersund
Torget vurderinger
4
Det begynner vel å bli litt vel mange syngejenter nå, og jeg synes ikke Susanne Sundfør skiller seg ut verken på den ene eller andre måten, dvs. et stort gjesp.
 
U

utgatt60135

Gjest
Stemmen hennes tror jeg man enten liker eller ikke liker slik som med Joanna Newsom. Hun synger mye med strupen.. Jeg synes plata manglet litt, jeg tror kanskje neste plate blir bedre for talent synes jeg hun har. Terningkast 4 fra meg. Det sies jo at hun er bedre live.
 

ksveen73

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.03.2005
Innlegg
213
Antall liker
30
Sted
Drammen
Torget vurderinger
2
Stemmen hennes tror jeg man enten liker eller ikke liker slik som med Joanna Newsom. Hun synger mye med strupen.. Jeg synes plata manglet litt, jeg tror kanskje neste plate blir bedre for talent synes jeg hun har. Terningkast 4 fra meg. Det sies jo at hun er bedre live.
Kan bekrefte at hun er bedre live. Hun kjørte oppvarming for Al Deloner i Drammen i høst... Bare hun og et piano. Skikkelig stemningsfullt og gripende - publikum sto faktisk og hysjet på hverandre.... Har ikke opplevd det før under en oppvarmings-sessjon!
 

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
kjøpte platen hennes på utgivelse-datoen.grei debut,men stemmen hennes ble litt slitsom i lengden og det var vel mye Joni Mitchell.

og er vi ikke lei av såkalte "hidden tracks" ::)

mvh. s,
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.154
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
bambadoo skrev:
Det er bare å gratulere. Man kan like eller misslike henne, til og med være likegyldig, men å påstå at hun ikke er seriøs kan man ikke gjøre. Hun jobber hardt med musikken sin, og pengene kommer sikkert veldig godt med. Nå kan det hende hun får råd til å fordype seg nok til å komme med et enda bedre album. Det er jo tross alt snakk om det beryktede tredjealbumet...
 
J

Jim I Hendriksen 2nd Edt.

Gjest
Gammel tråd men det passer å dra den frem igjen da hun nettopp har kommet med ny plate som får strålende kritikk. Vinylen kommer i slutten av måneden.

Susanne Sundfør | I’m as empty as the earth

Hadde ikke tenkt å si noe om plata, har ikke hørt den utenom det som har vært spilt på radio. Jeg er egentlig mer opptatt av hennes side som en tenkende og reflektert person, synes hun fremstår som en dame som står som en påle og som reflekterer over det meste, som virkelig mener det hun skriver og sier, ikke mye overfladisk her synes jeg. Og så er jeg jo blitt eldre som hun sa her i radioen nettopp....

P3.no Musikk » Slik malte Susanne Sundfør sitt nyeste album
 

HeyHo

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.10.2016
Innlegg
1.538
Antall liker
3.043
Torget vurderinger
2
Digger det hun gjør.
Vinylen er bestillt for lenge siden.
 

Svein Arne

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.07.2013
Innlegg
8.826
Antall liker
8.382
Sted
På kanten.
Synes hun er en seriøs og egenartet artist, men det tar gjerne noe runder før platene henens sitter.
 

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Innlegg
22.514
Antall liker
57.382
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
Hører det nye albumet via Tidal nå.
Stort lydbilde med elektroniske keyboard, piano og bruk av bl.a saksofon, fløyte og klarinett.
Ganske "arty" uttrykk og en del lydeffekter her og der. Tidvis er det rent ut vakkert dette her.
For tidlig for meg å si hvor bra dette er da ikke alt stoffet er like lett tilgjengelig umiddelbart.
Tekstene skal taes alvorlig, og det tar også litt tid.
Har en god følelse, og ser ikke bort fra det blir vinylkjøp.
 
  • Liker
Reaksjoner: ptb

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Innlegg
6.371
Antall liker
12.375
Sted
Sørlandet
Hører det nye albumet via Tidal nå.
Stort lydbilde med elektroniske keyboard, piano og bruk av bl.a saksofon, fløyte og klarinett.
Ganske "arty" uttrykk og en del lydeffekter her og der. Tidvis er det rent ut vakkert dette her.
For tidlig for meg å si hvor bra dette er da ikke alt stoffet er like lett tilgjengelig umiddelbart.
Tekstene skal taes alvorlig, og det tar også litt tid.
Har en god følelse, og ser ikke bort fra det blir vinylkjøp.
Ditto! Som om jeg skulle skrevet det selv :)

-BB-
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.310
Antall liker
16.930
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Lytter på den nå, as I Write - og dette synes jeg er bra. Spennende lydbilde - og, ja Blues - vakkert og melankolsk.

Den forrige falt ikke helt i smak hos meg, men både The Brotel og The Silicone Veil er meget bra skiver. Sundfør må vel kunne sies å være en av de større artister vi har i Norge pr. dato:)
 
Sist redigert:

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Innlegg
22.514
Antall liker
57.382
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
Tipper dette som en av de aller sterkeste norske utgivelsene i år.
Den holder i massevis i internasjonal sammenheng også.
Vinyl er bestilt.
Vinyl slippes først 29/9.
 

HeyHo

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.10.2016
Innlegg
1.538
Antall liker
3.043
Torget vurderinger
2
Vinylen på vei fra Platekompaniet :)
 

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Innlegg
22.514
Antall liker
57.382
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
Til glede for de interesserte;
Music for People in Trouble er allerede tilgjengelig på vinyl.
Nesten 2 uker tidligere enn først annonsert.

Jeg henter min i dag, og det blir nok lite TV i helga.;)
 
Sist redigert:

kjellbjarne

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2008
Innlegg
5.112
Antall liker
3.645
Torget vurderinger
4

Er så glad i damen altså, hørt gjennom mye, d vokser
 

HeyHo

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.10.2016
Innlegg
1.538
Antall liker
3.043
Torget vurderinger
2
Har kjørt igjennom albumet noen ganger nå på,dac,mobil og vinyl.
Et av de bedre plateslippene i år det er helt sikkert,liker spesielt godt sporene,Sound of war,Music for people in trouble,The golden age og Mountaineers.
 

Sosjojuror

Medlem
Ble medlem
03.10.2017
Innlegg
41
Antall liker
26
Sted
Orkdal
Liker "Music For People in Trouble" ganske godt, men den slår ikke 2015s "Ten Love Songs" for meg.
Får fortsatt gåsehud bare av å tenke på "Mountaineers", da.
 
Topp Bunn