SUTHERLAND PH-3D RIAA

S

Stereo_Mono

Gjest
Hei!

Må innrømme at visa-kortet brenner snart hull i lommene etter denne:

Litt info her: http://store.acousticsounds.com/browse_detail.cfm?Title_ID=35533

Sutherland blir jo skamrost av fagpressen i USA

Noen som har testet ut Sutherland sine RIAA før? Ren batteridrift må vel være et ypperlig utgangangspunkt for et RIAA? Brukererfaringer tas imot med stor takknemlighet :)

God påske!

Mvh
Digiman

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
DEnne har flere ganger vært i reklame i The Absolute Sound...og ser feiende flott ut,den kan sikkert også bruke oppladbare batterier,men må du plukke de ut for å få ladet,kan jo bli litt av ett ladearrangement i gunn ::)....Eller ER det oppladbare batterier i,slik at den kan lades med medflg. kabel når den ikke er i drift ;)

Ser feiende flott ut,hadde vært gøy om du handla,og delte erfaringene med oss..

Espen

A

aair

Gjest
Batteridrift låter helt suverent i mine ører og kan anbefales. Jeg kjører med batterdrift på både ASR riaa og Amazon platespiller. I Ph3D brukermanualen står det at batteriene bør byttes etter 1200 timer eller årlig.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Cobra2 skrev:
Batterier er oppskrytt, men "billig"

Arne K
Ser argumentet. ;)

Skal vi se...

Alternativ 1: En trafo, likeretterbro, spenningsregulering, kondensatorbank, + + +.

Alternativ 2: En batteriboks. Kunden kan jo kjøpe batteriene selv, og så kan vi selge det hele som garantert fritt for nettstøy.

A

aair

Gjest
Cobra2 skrev:
Batterier er oppskrytt, men "billig"

Arne K
Synes ikke "oppskrytt" er helt det rette ordet, men at forskjellene er av mer subtil karakter kan jeg være enig i. Nå etterspurte trådstarter brukererfaringer med batteridrift og det fremgår ikke helt klart av innlegget ditt om du faktisk har det, eller om du bare synser ;). Uansett, jeg har mulighet til å sammenligne batteri vs nettdrift, og synes at med batteridrift så blir det mer ro over musikkstykkene, samt at fokus og detaljering blir noe mer fremtredene. Om dette skjer i alle andres oppsett skal være usagt, men dette er i hvertfall egenskaper som jeg verdsetter. Prisen på en Ph3D var jo heller ikke avskrekkende så om trådstarter har mulighet kan det jo være verdt å forsøke. Og har man 30-dagers returrett i tillegg så tar man vel heller ingen store sjanser ved å prøve riaa'en...

Knut A

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg ser hva du mener også, aair.

Jeg gjorde et lite forsøk med batterier på min NLE 17. Jeg kjenner absolutt igjen den roen du beskriver. Likevel har jeg ikke giddet å gjøre noe mer med saken. Slik jeg gjorde det (9 volts røykvarslerbatterier) ble mye av dynamikken borte. Strømmen varte heller ikke evig, for å si det sånn.

Jeg regner med at både nettforsyningen og batteripakka til ASR-saken din er på et helt annet nivå enn på PH-3D. Hvis man går for en RIAA som har 16 lommelyktbatterier i et år, kan den umulig trekke mye strøm. Det er nok ikke et kvalitetstegn.

NLE'en min ville sikkert funket helt supert med en skikkelig batteripakke, men det ville blitt skikkelig dyrt også...

S

Stereo_Mono

Gjest
Zomby_Woof skrev:
Jeg regner med at både nettforsyningen og batteripakka til ASR-saken din er på et helt annet nivå enn på PH-3D. Hvis man går for en RIAA som har 16 lommelyktbatterier i et år, kan den umulig trekke mye strøm. Det er nok ikke et kvalitetstegn.
Litt vell bastant påstand vill jeg nå si da. Hvis ikke du har noe referanse som backer det opp da? Jeg har vanskelig for og tro at noe av det tyngste av fagpressen i USA kan kan ta så grundig feil i forhold til dens kvaliteter. Men men..... Time will show ;)

De har 30 dagers retur, så går nok mot en bestilling over påske nå.

mvh
digiman

S

Stereo_Mono

Gjest
Zomby_Woof skrev:
digiman:

http://www.asraudio.de/Epdf/IEBasisExclusive.pdf

På siste side i dette PDF-dokumentet er det et bilde av batteriforsyningen til ASR Basis Exclusive. Ta en kikk, og døm selv.
Ser jo fantastisk flott ut det, men jeg klarer ikke og se relevansen Zomby_Woof. Men nå må vi huske at det er en $999 RIAA vi snakker om her.

Rapport kommer når den er i hus.

God påske!

Z

Zomby_Woof

Gjest
Misforstå meg rett, digiman. Jeg mener ikke å ha noen fasit.

Men, 16 lommelyktbatterier i serie er lite. Det ligner det jeg selv prøvde med NLE'en.

Jeg brukte totalt 16 stk. 9V batterier til forsøket. Min konklusjon var at dette ble flatt og udynamisk i forhold til standard nettspenning. Derfor tror jeg ikke batteriforsyning er veien å gå med mindre man tar den helt ut (som ASR).

PH 3D kan naturligvis være en gnistrende god RIAA av en rekke forskjellige årsaker.

Topp Bunn