Takker for innspill, Fosse.
Tanken var at om det fantes en forhandler i Norge/Oslo, så ville jeg gjerne prøvd dette RIIA trinnet.
Etter å ha prøvet det meget rimelige trinnet til ASR Mini Basis, ble jeg overrasket over hvor godt dette trinnet "stod seg" mot Lukaschecken.
Selvom jeg brukte ASR trinnet i flere uker, gikk jeg egentlig ikke dypt inn for å teste mot eget, da jeg på dette tidspunkt ikke hadde noen som helst planer om å legge mye tid eller mer penger inn på vinylsida. - For meg har vinyl hittil vært et rel. lite prioritert område.
Men, bla.a. etter å ha hørt hvor fantastisk fin lyd du henter ut av av vinylriggen din, kribler det litt for å jobbe litt videre med dette.
- Kan nevne at jeg i første omgang har fått ett meget godt tilbud fra HiFi Guiden, Hamar, om å bytte inn spilleren til modellen over; Consonace Ref. 2.0
Så godt, at jeg har sagt ja.
- Henter den samme helg som vi (OAS) skal til HiFi Stasjonen Elverum.
Dernest vurderer jeg å oppgradere OL Silver armen til MK II. Dette er en rimelig affære, og sies å gjøre armen mindre kresen når det gjelder tilpassing til mc pick ups.
Ser det stilles spørsmålstegn ved armens geometri i andre strenger, men tenker at problemer som kan oppstå som følge av dette, vil vel kun oppstå ved avspilling av plater som ikke er plane?
Også var det RIIA trinnet da.
Lukaschecken er fin fin den, men totalt sett synes jeg vinylriggen låter litt "hult" av og til. Ikke nødvendigvis feil på enkeltkomponenter, men kanskje ikke den optimale match.
Dette er blitt enda tydeligere, etter at jeg har oppgradert DP trinnet til Extended Bandwidth Version.
Dynamikken generelt er mildest talt sprelsk, men mellomtonen ved vinylavspilling henger nok litt etter.
Vel, jeg må jo erkjenne at jeg ikke er noen råbarka vinylmann, som deg Fosse, og lytter ydmyk til de gode råd.
Morty