SVADASPRÅK; Finnes det en grense for hvor drøy en produktbeskrivelse kan bli?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    7.903
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Mest trist synes jeg. Ofte kjemisk fri for relevant informasjon og så blomsterfyllt at man til tider skulle ønske at Google Translate hadde en egen funksjon for sidene deres.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.249
    Antall liker
    16.223
    Sted
    Østfold
    Mulig jeg ikke har lest alle innleggene godt nok, men ingen påpeker det faktum at høyttalerens reaktive områder (der back EMF-er et tema) er frekvensavhengige, mens den dingsen skal være universell for alle høyttalere.
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.100
    Antall liker
    4.944
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Gjengangeren Spec og Bebop med siste utgave av brevvekta/dørstopperen med nogo attåt. Og selvfølgelig ny tekst.

    Ode til en trekloss:

    Beskrivelse SPEC modell RSP-AZ9EX

    Bli kjent med høyttalerne dine med denne lydprosessoren!
    reduserer svingningene i impedansfrekvensen til høyttaleren og absorberer motelektromotorisk strøm fra høyttaleren.
    Denne motelektromotoriske strømmen går ellers tilbake til forsterkeren via høyttalerkabelen, noe som gjør det vanskelig å kjøre høyttalerene i samsvar med inngangssignalet. Det er fordi denne strømmen påvirker tilbakemeldingssløyfen negativt og forårsaker kompliserte faseforsinkelser. Dette fysiske fenomenet skader lydkvaliteten til lydanlegget

    RSP-AZ9EX forbedrer slik lydoppløsningen og reproduserer de naturlige resonansene subtilt. Den muliggjør mer nøyaktig høyttalerdrift, og fine signaler kan reproduseres pålitelig. Musikalitet uttrykkes av delikate og fine signaler.

    Du vil kunne kjenne dette igjen når du har lyttet, lyden vil være mer klar og naturlig. En vil kunne føle og oppleve en mer realistisk lyd full av musikalitet. Den forbedrer lokaliseringen for mellomhøy frekvens og den forbedrer tonens friskhet. Spesielt er det en vakker effekt på lyden fra strenger og piano
    .

    Konsul Rognlien har vel mest sannsynlig ikke hatt noe med dette håpløse babbelet å gjøre denne gang ?

    Frister de så raska på, Svart Fredag tilbud !

    Vis vedlegget 677847

    Dr.E
    Ja.
    For det er vel treklossen som gjør underverker her?
     

    Janpe

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.08.2015
    Innlegg
    669
    Antall liker
    742
    Be Spec importøren om en forklaring med hans egne ord, det hadde vært spennende!
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Isåmåte er det utrolig at et nettsted som 6moons overlever.. Men god underholdning med sine tidvis fantasifulle beskrivelser er det jo.. 🙂
    Pröv deg ikke! du har sikkert lent deg på deres omtaler like mye som andre av oss andre, og hvorfor skal ikke deres opplevelser väre like my verdt som våre?, de har jo tilgang til mer utstyr enn du og jeg kan drømme om..les det som en erfaring!! fra skribenter med mer tilgang til utstyr vi aldri kommer i närheten av, det viktige er jo hva vi selv lander på/med og trives med :cool:

    mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hifisentralen burde fundere på å bytte navn til sutre sentralen, det er ikke mange gående tråder her for tiden som er positive 😝
    Lest. men sjelden LENT... ;) .. Til det liker jeg å teste selv veldig godt , får litt "pels" av for mye "blomster og kanel" i omtaler.. Sier ikke at en ikke kan la seg underholde. men finner det litt trøttende i lengden. Det er jo og litt artig når skribenter her inne nevner FULL pris på det de skal selge, all tid de gjerne har fått 30% rabatt eller mer... :p... Det siste ser jeg ikke humoren i. Positivitet er så mangt og over tid akkumulerer en del svada seg opp. Da kan en velge , å tygge videre på gamle rariteter som gjentas , og som ikke har noe med den virkelige verden å gjøre. Eller en kan finne sin egen vei, lese seg litt opp.. Entusiasme på speed er sjelden sjarmant, men ekte glede er en fin ting å få oppleve. Det være seg hos andre eller seg selv.
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.100
    Antall liker
    4.944
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Hvis SPEC har problemer med å oppfylle EMC krav er det en her som har forsøkt å gjøre noe med problemet.

    02.jpg
     

    Elmer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Innlegg
    1.927
    Antall liker
    2.174
    Pröv deg ikke! du har sikkert lent deg på deres omtaler like mye som andre av oss andre, og hvorfor skal ikke deres opplevelser väre like my verdt som våre?, de har jo tilgang til mer utstyr enn du og jeg kan drømme om..les det som en erfaring!! fra skribenter med mer tilgang til utstyr vi aldri kommer i närheten av, det viktige er jo hva vi selv lander på/med og trives med :cool:

    mvh
    Problemet er vel.. Mine/dine opplevelser eller erfaring har kun reell verdi for deg og meg. Bortsett fra i det følelsesmessige/lyriske univers som en litterær beskrivelse. Utover det og påpeke at nevnte beboere på De 6 måner har tyngde utover det er håpløst. Det er "argument by authority " som innen f.eks vitenskapsteori er null verd. Som " Jo mere kostbart utstyr jeg har hørt jo mere veit jeg om lyd.....". Der er vi nok forskjellig, de seks måner og resten av gartnerforeningen er i beste fall underholdning og lite egnet som forbrukeropplysning. Og du mener at dette er Sutresentralen, vel dette er en tråd om alternativbevegelsens skvalder, so be it. Den finnes og den påpekes. Les det eller la være, jeg gidder f.eks IKKE lese tråder som starter med "Kun for de som hører forskjell på....".

    Jeg har vært på Alternativmessa i Bergen (healing, krystaller, sjamaner...the full shebang) - en gang. Grieghallen full av skoddegjøker. Know your enemy !

    Dr.E
     
    Sist redigert:
    C

    cruiser

    Gjest
    Hvorfor skylder man på japanerne? Dette er vel en norsk nettbutikk
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Problemet er vel.. Mine/dine opplevelser eller erfaring har kun reell verdi for deg og meg. Bortsett fra i det følelsesmessige/lyriske univers som en litterær beskrivelse. Utover det og påpeke at nevnte beboere på De 6 måner har tyngde utover det er håpløst. Det er "argument of authority " som innen f.eks vitenskapsteori er null verd. Som " Jo mere kostbart utstyr jeg har hørt jo mere veit jeg om lyd.....". Der er vi nok forskjellig, de seks måner og resten av gartnerforeningen er i beste fall underholdning og lite egnet som forbrukeropplysning. Og du mener at dette er Sutresentralen, vel dette er en tråd om alternativbevegelsens skvalder, so be it. Den finnes og den påpekes. Les det eller la være, jeg gidder f.eks IKKE lese tråder som starter med "Kun for de som hører forskjell på....".

    Jeg har vært på Alternativmessa i Bergen (healing, krystaller, sjamaner...the full shebang) - en gang. Grieghallen full av skoddegjøker. Know your enemy !

    Dr.E
    Jeg var på en messe., eller ti.....og jeg forstod att jeg ikke forstod så mye etter att jeg gikk derfra, men jeg var klar på en ting, hva jeg likte!!!
     

    Pug309gti

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.04.2016
    Innlegg
    1.696
    Antall liker
    883
    Sted
    Stavanger. Innflytter til Norges svar: Twin Peaks
    Torget vurderinger
    8
    Gjengangeren Spec og Bebop med siste utgave av brevvekta/dørstopperen med nogo attåt. Og selvfølgelig ny tekst.

    Ode til en trekloss:

    Beskrivelse SPEC modell RSP-AZ9EX

    Bli kjent med høyttalerne dine med denne lydprosessoren!
    reduserer svingningene i impedansfrekvensen til høyttaleren og absorberer motelektromotorisk strøm fra høyttaleren.
    Denne motelektromotoriske strømmen går ellers tilbake til forsterkeren via høyttalerkabelen, noe som gjør det vanskelig å kjøre høyttalerene i samsvar med inngangssignalet. Det er fordi denne strømmen påvirker tilbakemeldingssløyfen negativt og forårsaker kompliserte faseforsinkelser. Dette fysiske fenomenet skader lydkvaliteten til lydanlegget

    RSP-AZ9EX forbedrer slik lydoppløsningen og reproduserer de naturlige resonansene subtilt. Den muliggjør mer nøyaktig høyttalerdrift, og fine signaler kan reproduseres pålitelig. Musikalitet uttrykkes av delikate og fine signaler.

    Du vil kunne kjenne dette igjen når du har lyttet, lyden vil være mer klar og naturlig. En vil kunne føle og oppleve en mer realistisk lyd full av musikalitet. Den forbedrer lokaliseringen for mellomhøy frekvens og den forbedrer tonens friskhet. Spesielt er det en vakker effekt på lyden fra strenger og piano
    .

    Konsul Rognlien har vel mest sannsynlig ikke hatt noe med dette håpløse babbelet å gjøre denne gang ?

    Frister de så raska på, Svart Fredag tilbud !

    Vis vedlegget 677847

    Dr.E
    Har disse men ikke prøved ut ennå;) kjører Walker audio sine varianter med Hel;)
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.249
    Antall liker
    16.223
    Sted
    Østfold
    Det er skummelt når det åpent selges produkter som påberoper seg en funksjon det ikke er mulig for dem å inneha.
     

    Papillon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.03.2007
    Innlegg
    230
    Antall liker
    194
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Selv etter å ha humret meg igjennom denne tråden så har jeg gått til anskaffelse av, ja nettopp, 2 x SPEC :D. Angrer ikke et sekund!
    Her fra en test med Manger P1.

     

    Papillon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.03.2007
    Innlegg
    230
    Antall liker
    194
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Ja, spennende er vel et nøkkelord, både visuelt og lydmessig, men er litt utfordrende mht. oppstilling...



    .
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.482
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Vet ikke hvor dette skal postes, hvorfor ikke her?
    God fredagslektyre

    Hvor mye "tech" kan en strømkabel inneha? Så er jo prisen på feil side av 100k.

    Reference-Setting Power Cable Functions as a Single-Component Power Conditioner: U.S.A.-Made Shunyata Omega QR Features Unprecedented Performance, Technology, and Sound
    A virtual power conditioner in the guise of a power cable made for amplifiers, preamplifiers, and large source gear, and more of a component than a cable, the Shunyata Omega QR contains patented technology previously available only in the company's reference Hydra Typhon and Denali power distributors. We're talking unprecedented engineering, sonics, and performance. No power cord at any price possesses Omega QR's abilities and build. And the U.S.A.-made Omega QR features both differential and common mode noise reduction as well as a set of three DFSS (Dark Field Suspension System) isolation devices and a burn-in adapter. The drop in perceived noise levels will startle you – no matter how many years you've been critically listening (or viewing). 100% Music Direct Satisfaction Guaranteed.

    The many reasons behind Omega QR's unprecedented prowess begin with patented QR/BB technology, which allows it to serve as a passive supercharger for high-current amplifiers and analog components – resulting in improved perceived timing, dimensionality, and dynamics. The beat goes on with the presence of Shunyata's patented Noise Isolation Chamber technology and next-generation noise-filtering circuitry for dramatic, measurable noise reduction. They allow Omega QR to act as a single-component power-conditioner. Brand-new six-gauge VTX-Ag conductors – found at the center core of the highest-grade silver with a coaxial surround of pure OFE copper – help deliver lifelike dynamics while maintaining rich tonal body and nuance. In addition, true carbon-fiber head shells lead to enhanced vibration management and lowered distortion. (And they are quite beautiful.) Lest we forget, Shunyata's exclusive CopperCONN pure copper connectors form an unbeatable low-resistance connection that unlocks the full measure of any component, amplifier or source. Last but not least, every facet of Omega QR has been refined to deliver measurably superior Dynamic Transient Current Delivery. Each part, conductor, noise circuit, and material inside Omega QR allows for maximum throughput of instantaneous current. You will experience low-frequency performance from even the highest current amplifiers as well as contrasts unheard of outside of a live event.

    We realize Omega QR costs a premium, but then again, its feats are without peer in the industry. We also know you want to hear just how amazing this power cable (complete with a Limited Lifetime Warranty and supplied with DF-SS Cable Elevators) is for yourself without risk. It's why we encourage you to try Omega QR in your own system with an in-home audition for up to 60 days. If you're not completely satisfied, send it back to Music Direct without any hassle.

    VTX-Ag Conductors
    Omega QR's VTX-Ag conductors are the result of a 20-year design progression steeped in credible science and definitive measurement. VTX-Ag conductors use an outer tube geometry of the purest form of copper intended to bring out the purest tone and timbres of recorded instruments and voice. Omega QR's VTX outer core of pure copper surrounds an inner core of the purest form of silver. The inner Ag core conductor demonstrably improves macro-dynamics along with an incredible three-dimensional weight and timing in the lower octaves. When combined, the VTX-Ag conductors represent the greatest advance in conductor science of designer Colin Gabriel's storied career.

    Patented QR/BB Technology
    Omega QR incorporates a refined and improved version of Shunyata Research's patented QR/BB technology (US Patent #10,031,536). The QR/BB science was granted a patent because it possesses the ability to act as a Coloumb Charge, meaning it stores and discharges microsecond pulses of current in a way that improves a component's access to instantaneous current. The sonic result is a life-like presentation of timing and dynamic contrasts in sound that cannot be replicated by any other means. In layman's terms, it acts like a supercharger for amplifiers, preamps, DACs, and CD players. This technology alone gives Omega QR a technical and performance advantage that simply does not exist anywhere else.

    Patented NIC Technology
    NIC Technology (Noise Isolation Chamber) US Patent #8,658,892 is a technology that reduces high-frequency power-line noise. NICs use a non-reactive ferroelectric substance that actually absorbs high frequency noise and dissipates this energy as heat within its molecular structure, without adding reactance or resistance to the AC signal. This technology was refined for use in Omega QR.

    Differential and Common-Mode Noise-Reduction Circuits
    The unique noise-reducing circuits designed into the Omega QR add a stunning background of absolute quiet to recordings, allowing the listener to hear into recording as never before. The degree of naturally reproduced detail gives the most three-dimensional account of any vocal or instrumental performance. Every nuance of meaningful content is revealed, bringing to life music's most consequential moments as if the performers are in the room with the listener.

    Exclusive Noise-Reduction Technology
    Shunyata Research's exclusive NR (Noise Reduction) technology has been improved for Omega QR. NR technology is a multi-stage filter network that filters power-line and component-generated noise to a degree that is both measurable and profound to the listening experience. Adding this technology to the differential and common mode noise reduction circuits establishes Omega QR power cord as the power reference when it comes to an independently-filtered power source for any amplifier or source component.

    DTCD Optimized
    Every facet of Omega QR is refined to deliver measurably superior Dynamic Transient Current Delivery (DTCD). Each part, conductor, noise circuit, and material inside Omega QR allows for maximum throughput of instantaneous current. Listeners will experience earth-shaking low-frequency performance from even the highest-current amplifiers as well as dynamic contrast unheard of outside of a live event. More than any other design parameter, Shunyata Research's skill in eliminating resistance and maximizing peak-current delivery is unmatched.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Dette må vel være å strekke strikken litt (langt) - høyttalerkabler som selges av Pearl Acoustics, som lager Sibelius-høyttalere:

    «These high quality, ‘neutrally balanced’ cables have been designed to perfectly match the Sibelius SG & CG loudspeakers (see description below).» I et YouTube-klipp forklarer en kar fra Pearl Acoustics hvordan de landet på denne kabelen, og gjorde også et poeng ut av at isolasjonen og kappen er av gummmi, ikke plast.

    Fire ferdigterminerte lengder à 3 meter koster 268 euro, som slettes ikke er ille i hifi-sammenheng, i og med at de kappes og termineres for hånd på fabrikken i Belgia.

    Men - disse én-leder-kablene (1x6 mm2) har merkingen H07-RN-F, som etter hva jeg har funnet ut, bare er en myk, robust gummmikabel til industribruk, dog med litt fancy plugger. So much for «design»? Meterprisen i «løsvekt» er for øvrig på 15-20 kroner.

    1607063986670.png


    1607064019884.png
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    Vet ikke hvor dette skal postes, hvorfor ikke her?
    God fredagslektyre

    Hvor mye "tech" kan en strømkabel inneha? Så er jo prisen på feil side av 100k.
    Rett plass å poste her ja, fantastisk beskrivelse. Herre så mye svada!
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Vet ikke hvor dette skal postes, hvorfor ikke her?
    God fredagslektyre

    Hvor mye "tech" kan en strømkabel inneha? Så er jo prisen på feil side av 100k.
    Synes ikke det var så galt, jeg. I og med at du får med et sett med Dark Field Suspension System-kabelløftere. :rolleyes: Dark Field Suspension System, altså.
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.543
    Antall liker
    3.025
    Sted
    Oslo

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.201
    Antall liker
    101.667
    Torget vurderinger
    23
    Dann sprach der alte Greis und wir lachte uber das sprechen.....

    Da sprakk den gamle grisen og vi lakka over sprekken :ROFLMAO: :ROFLMAO:
     

    Elmer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Innlegg
    1.927
    Antall liker
    2.174
    Min for tiden favoritt prugelknabe Spec (uten spec) og Bebophifi smeller til stadigvekk. Nytt fra Gartnerforeningen:

    (31) Butikk - SPEC RSA V10EX | Hifisentralen

    Konsul Rognlien har muligens forfattet det som er på forståelig norsk. Resten er ....

    " Like a resonance board for stringed instruments, basswood and spruce resonate with the music signal, producing an energetic timbre. ."

    Åndenes Hus forventes å komme med en testrapport.






    1609631887934.png



    Dr.E

    E = mc² ±3db
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Vil man virkelig ha resonanser i en forsterker?
    En forsterker og et musikkinstrument har totalt forskjellige funksjoner. Det er tydelig at det ikke er intelligensiaen som er målgruppen for denne markedsføringen....
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.249
    Antall liker
    16.223
    Sted
    Østfold
    Dette må vel være å strekke strikken litt (langt) - høyttalerkabler som selges av Pearl Acoustics, som lager Sibelius-høyttalere:

    «These high quality, ‘neutrally balanced’ cables have been designed to perfectly match the Sibelius SG & CG loudspeakers (see description below).» I et YouTube-klipp forklarer en kar fra Pearl Acoustics hvordan de landet på denne kabelen, og gjorde også et poeng ut av at isolasjonen og kappen er av gummmi, ikke plast.

    Fire ferdigterminerte lengder à 3 meter koster 268 euro, som slettes ikke er ille i hifi-sammenheng, i og med at de kappes og termineres for hånd på fabrikken i Belgia.

    Men - disse én-leder-kablene (1x6 mm2) har merkingen H07-RN-F, som etter hva jeg har funnet ut, bare er en myk, robust gummmikabel til industribruk, dog med litt fancy plugger. So much for «design»? Meterprisen i «løsvekt» er for øvrig på 15-20 kroner.

    Vis vedlegget 679879

    Vis vedlegget 679880
    H07-RN-F er jo en gummikabel av rimelig god kvalitet, og siden gummi har litt andre egenskaper enn plast mht statisk elektrisitet gir det jo mening å bruke det. I tillegg virker de å være temmelig ærlige, så hva er drøyt med dette?
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.015
    Torget vurderinger
    2
    Basstre? Hvilket genus er det mon tro?
    Bare for info, basswood er et tre som ikke finnes i Norge, en amerikansk sølvlind. Om det kalles basswood av noen dypere årsak vites ikke, men jeg oppdaget i hvertfall en bassgitar med kropp fra dette treet. Og det har sikkert noen ganske spesielle egenskaper, for leverandøren skriver at bassen har:
    • Skarp klar tone, med hullete bassdybder
    Wow. Dustete oversettelser finnes tydeligvis også hos proffene.

    Og angående SPEC's påstander om hva treverket gjør i deres forsterkere, har jeg vært mer enn tydelig gjentatte ganger...
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.794
    Antall liker
    11.190
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    "Basswood" i gitarkropper er ansett som et nokså billig alternativ til feks ask, or og mahogny. En del lettere også.... norsk lind er vel det nærmeste vi kommer i Norge.... Men - trekabinetter som "tuning" av forsterkere.... no way!.... Forresten... denne lakken kan vists smøres på det meste for å forbedre lyden.....

     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.249
    Antall liker
    16.223
    Sted
    Østfold
    Selv etter å ha humret meg igjennom denne tråden så har jeg gått til anskaffelse av, ja nettopp, 2 x SPEC :D. Angrer ikke et sekund!
    Her fra en test med Manger P1.

    Du har valgt deg en ekstremt vanskelig plassering av høyttalerne. Det ser jo også ut som om dette ikke er gjort av plasshensyn, men du har kanskje et rom der bassen er ikkeeksisterende om du plasserer dem litt mer normalt?
     

    Papillon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.03.2007
    Innlegg
    230
    Antall liker
    194
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Det ble også min konklusjon. Selv med romkorreksjon ble det for mye bass. Flyttet de lenger fra veggen. Siden et par Lyngdorf BW-2 basskasser fungerte så bra kloss opptil veggen, ville jeg prøve P1 der først også.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.249
    Antall liker
    16.223
    Sted
    Østfold
    Jeg skjønner, men da kan det være lurt å prøve litt andre forsterkere også. Jeg har tunet Manger MSW på skikkelig tighte forsterkere med svært godt resultat.
     

    Papillon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.03.2007
    Innlegg
    230
    Antall liker
    194
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Jeg skjønner, men da kan det være lurt å prøve litt andre forsterkere også. Jeg har tunet Manger MSW på skikkelig tighte forsterkere med svært godt resultat.
    Har lyst til å prøve forsterker basert på Purifi moduler, men med inngangsbuffer som gir rørlyd :sneaky:
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    7.903
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    P

    parafinoksen

    Gjest
    H07-RN-F er jo en gummikabel av rimelig god kvalitet, og siden gummi har litt andre egenskaper enn plast mht statisk elektrisitet gir det jo mening å bruke det. I tillegg virker de å være temmelig ærlige, så hva er drøyt med dette?
    Det var vel mest det at det virker som om de selv hadde utviklet og konstruert kabelen, men så er det bare standard, rimelig hyllevare med fancy kontakter.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.204
    Antall liker
    3.549
    Torget vurderinger
    1
    Tonewoods er et begrep fra instrument-industrien.
    Det gir mening på akustiske instrumenter der resonans er viktig. Men ikke så viktig der man har en trefjøl med pickups på, der det også gir god lyd med både betong og metall. Et strengeskifte gir muligens større forskjell enn forskjellen på trevirke i gitar og bass som ikke er akustiske.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn