SVS's Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Fikk prisene av soundgarden. 20000kr for sb16 mens pb16 kommer på 26000kr.. 1000lapp for mye syns jeg kontra usd. Men fortsatt troa på de blir verdt prisen. :)
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.446
    Antall liker
    448
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Sikkert nok siden det er "1. generasjon" 16" element. Utvikling av elektronikk og app til subene. ( app med flere en en sub, hva skjer da tro ? )

    Flere butikker, flere som skal ha en bit av kaka og mere distribusjon. Så prisen går vel opp fra de dagene Lsound pushet svs.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.049
    Antall liker
    21.973
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Spennende, men håper den blir bedre enn PB13-Ultra...;)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.049
    Antall liker
    21.973
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg hadde 4 stk. PB13-Ultra i mitt tidligere rom, men solgte alle sammen. Jeg hadde bare dypbass og ingen mellombass. "Trøkket" i brystkassa manglet fullstendig. Plus/2 derimot ga både "trøkk" og dypbass. Dette var som sagt i mitt forrige rom som var veldig lite. Mulig at de fungerer bedre i et større rom, men jeg ble veldig lite imponert tidligere i alle fall...

    Jeg kommer uansett til å følge spent med på omtalene av PB16-Ultra etterhvert som de dukker opp :)
     

    Midas

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    07.01.2015
    Innlegg
    1.061
    Antall liker
    772
    Sted
    Stavangerområdet
    Ah. SB-16 og PB-16 har PEQ som kan settes helt ned til 20Hz. (20, 22, 25, 28, 30Hz). *der* kjenner jeg at jeg ble misunnelig. PEQ på min SB13-Ultra går ikke lengre ned enn 30Hz, og jeg skulle hatt litt løft på 25Hz for rommet sin del, noe jeg ikke får til uten en ekstra boks i mellom.
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Å sb 16 og pb 16 må jeg få hørt dette tenker jeg slår det meste av subber i dag, svs er virkelig flinke til og lage subber som spiller korrekt, håper di også kommer i rør versjon av 16 tommer element.

    Imagine
     

    Midas

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    07.01.2015
    Innlegg
    1.061
    Antall liker
    772
    Sted
    Stavangerområdet
    Å sb 16 og pb 16 må jeg få hørt dette tenker jeg slår det meste av subber i dag, svs er virkelig flinke til og lage subber som spiller korrekt, håper di også kommer i rør versjon av 16 tommer element.

    Imagine
    Er det realisertbart i praksis? Jeg har lite peiling på rør, men et long-throw-element som de SVS benytter krever MYE kraft og svært lav utgangsimpedanse (=høy dempningsfaktor). Går det med rør mon tro?
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    1.087
    Torget vurderinger
    2
    Å sb 16 og pb 16 må jeg få hørt dette tenker jeg slår det meste av subber i dag, svs er virkelig flinke til og lage subber som spiller korrekt, håper di også kommer i rør versjon av 16 tommer element.

    Imagine
    Er det realisertbart i praksis? Jeg har lite peiling på rør, men et long-throw-element som de SVS benytter krever MYE kraft og svært lav utgangsimpedanse (=høy dempningsfaktor). Går det med rør mon tro?
    Dem har da hatt suksess med tidligere sylindermodeller så...

    Sikker på at det slike "rør" du snakker om....?
     

    janghell

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2002
    Innlegg
    649
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    11
    Å sb 16 og pb 16 må jeg få hørt dette tenker jeg slår det meste av subber i dag, svs er virkelig flinke til og lage subber som spiller korrekt, håper di også kommer i rør versjon av 16 tommer element.

    Imagine
    Er det realisertbart i praksis? Jeg har lite peiling på rør, men et long-throw-element som de SVS benytter krever MYE kraft og svært lav utgangsimpedanse (=høy dempningsfaktor). Går det med rør mon tro?

    Tror han mener rør som i "kasse formet som rør" ikke "rør forsterker"...
    Edit. Torolan svarte før meg...
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Evner jo å flytte litt luft disse. X-max p-p 65mm er mye:)
     
    Sist redigert:

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Har lenge hatt en SB13-Ultra - som jeg har vært meget fornøyd med, men nå er den ute av huset og en SB16-Ultra er bestilt. Litt spennende info om de her, sånn jeg forstår så er det litt forskjellig element i SB og PB; hhv. overhung og underhung: "The difference between these topologies can be seen in the enormous ‘peak to peak’ excursions between the sealed and ported 16-Ultra models that SVS boasts: 95 mm for the PB16-Ultra vs. 78 mm for the SB16-Ultra". Dette blir spennende å få i hus, håper den kommer om ikke så lenge.. Gleder meg!

    ultra16driver.jpg
    ultra16driver2.jpg
     
    Sist redigert:

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Har du fått noe mer "eksakt" leveringstid? Fått beskjed om slutten av November.. kanskje starten av Desember :D.
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Nei, har ikke det.. Tenkte å sjekke med SWSG i Sandvika hvis jeg ikke hører noe i slutten av mnd. Fikk bare vite at 10 stk var på vei til landet, så håper at "min" er blandt de ti.. :)
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Hei, jeg har akkurat fått handlet meg en "gammel traver" av en SVS SB12-Plus (versjonen med 425 watt elller noe i den duren), har ikke fått prøvd den stort da min lille receiver har varierende volum i surround, nok om det.

    Tanken var å bruke SB12-Plus sammen med Helicon 400 (som kun brukes til musikk), men lurer kanskje på om jeg heller vil gå for PB12-Plus/2 eller de "gamle" PB12-Plus da de trøkker til litt skikkelig i bunnen. Vil trolig få høre SB12-Plusen sammen med en PB12-Plus (gammel type) i Desember da svigerfar har en stående i et dedikert kinorom, hva bedre enn en liten demo der oppe? ;)

    Jeg er egentlig på jakt etter to subber som fortsetter der mine Helicon 400 "avslutter", og gjerne noe som går så lavt som mulig (helst under 20 Hz).
    Størrelsen på subbene er irrelevant (om det er PC, PB eller SB), men jeg "liker" PB best.
    Rommet de vil bli stående i har betong på alle kanter, til og med en peis, to klesskap og er generelt et veldig "hardt" miljø. Fliser under høyttalere, flisbelagt tv-benk.
    Har tidligere brukt to stykk XTZ 99 W12.16 i samme rom.
    Rommet er kanskje 8x4 meter, der høyttalerne står langs langveggen. Subber vil bli plassert mellom høyttalere og tv-benk.

    Kan jeg eventuelt sublementere en PB12-Plus (gamle typen) med SB12-Plus (gamle typen)? Symmetrien blir litt rar, men det er musikken som står i fokus, lite annet.
    Klare alternativer er PB12-Plus, PB12-Plus/2, SB12-Plus og SB2000. Hva ville dere anbefalt?
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Er svs pb 16 ultra som er min interesse her, håper og få hørt den snart, 4 slike på 50 kvm skal vel gå fint.

    Imagine
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Noen som har hørt disse nye pb 16 ultra og sb 16, dette må jo være helt syke subwoofere, når jeg hørte hva 2 stk SVs pc 2000 subwoofere gjorde, så må jo disse rive ned hus.

    Imagine
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.241
    Antall liker
    8.201
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Handler ikke altid om det.
    Flere jo bedre, mer kontroll på bassen.
    Fikk mindre bassproblemer når jeg gikk fra 1 til 8×15".
    Elementer fra gulv til tak gjør noe spesielt med rommet.
     

    motybana

    Medlem
    Ble medlem
    12.12.2016
    Innlegg
    12
    Antall liker
    10
    Har en PC 13-ultra 750w bash som jeg ikke får noe lyd i, ingen tegn til liv i det hele tatt.

    Kom helt plutselig etter at den hadde stått uten strøm i 5 uker.

    Noen som har vært borti det samme?
     

    motybana

    Medlem
    Ble medlem
    12.12.2016
    Innlegg
    12
    Antall liker
    10
    Har en PC 13-ultra 750w bash som jeg ikke får noe lyd i, ingen tegn til liv i det hele tatt.

    Kom helt plutselig etter at den hadde stått uten strøm i 5 uker.

    Noen som har vært borti det samme?

    Sjekk sikringen
    Skal sjekke når jeg kommer hjem om en ukes tid. Skal det følge med en ekstra sikring når den kommer ny? Evt. Hvor får man tak i ny sikring om det er det som er problemet?
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.446
    Antall liker
    448
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Har en PC 13-ultra 750w bash som jeg ikke får noe lyd i, ingen tegn til liv i det hele tatt.

    Kom helt plutselig etter at den hadde stått uten strøm i 5 uker.

    Noen som har vært borti det samme?

    Sjekk sikringen
    Skal sjekke når jeg kommer hjem om en ukes tid. Skal det følge med en ekstra sikring når den kommer ny? Evt. Hvor får man tak i ny sikring om det er det som er problemet?
    Orginalt er det med minst en sikring i posen med manualen ( har hatt 2 stykk pc13-ultra 750w bash før )
     

    eijo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    334
    Antall liker
    294
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    3
    Sikringer har de på biltema om du skulle mangle
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Da har SVS SB16 angivelig ankommet fjernlageret til SWSG, nå er de rett rundt hjørnet.. Noen som har fått sin enda? :)
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Hentet min igår jeg :).

    Fantastisk kvalitet som vanlig. BT fjernstyring er VELDIG behagelig. :).

    Dette er den første SVS'en jeg har som har jordet stikkontakt (PB/PC13 ultra hadde ikke det mener jeg...). Og jeg får desverre en tomgangslyd på denne som følger volumknappen litt. Regner med SVS rydder opp i kjent stil ;).
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Veldig dårlig mobil bilde jeg rakk å ta rett etter den var satt opp.. og jeg måtte dra videre :\... Men det virket jo veldig lovende.


    DSC_0464.jpg
     

    baldrick

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2006
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    747
    Torget vurderinger
    3
    Har en PC 13-ultra 750w bash som jeg ikke får noe lyd i, ingen tegn til liv i det hele tatt.

    Kom helt plutselig etter at den hadde stått uten strøm i 5 uker.

    Noen som har vært borti det samme?
    Det er vell desverre veldig vanlig at forsterkene ryker på de. Hadde to stk hvorav en forsterker røyk. En kammerat hadde 4 stk hvorav 3 forsterkere røyk, ble byttet til 1000watt, mener de kostet rundt 4500kr stk
     

    motybana

    Medlem
    Ble medlem
    12.12.2016
    Innlegg
    12
    Antall liker
    10
    Får håpe det kun er sikringen. Nesten ikke vits i å koste på den ny forsterker, får vel ikke mer enn den brukt uansett :/
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Veldig dårlig mobil bilde jeg rakk å ta rett etter den var satt opp.. og jeg måtte dra videre :\... Men det virket jo veldig lovende.


    Vis vedlegget 415559
    Heftig anlegg skorob!

    IMG_3580.JPG


    Fikk hentet min i går og buksert den ut av kassen i dag.. Massiv og tung! I morgen håper jeg på å få litt lyd i den. Blir dessverre ikke helt plass til å ha den stående ved siden av hø.høyttaler,, dvs. kona la ned veto på det, så må ha den stående langs sideveggen til hø. i bildet.
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Har fått testet to stykk PB12-NSD og en stykk SB12-Plus og må si meg litt skuffet. Ja, de går dypt og er presise, men der stopper rosen også. Selv med to PB12-NSD har jeg overhode ikke trykket til XTZ 99 W12.16 jeg hadde før, de gikk riktignok ikke så dypt og var ikke så presise, men "headroom"et var noe helt annet med de.
    Må opp på "greit" volum i mine ører før de begynner å blomstre, synes de rett og slett er beskjedne på mitt lyttevolum, skal også sies at alle tre står på 95% med gain for å få nok trykk og delt ved ~50 Hz og nedover. Rommet er rimelig elendig, så de fikk ikke noen lett jobb, men synes de burde gitt dette trykket med 50% gain i stedet for å stå på tilnærmet fullt.

    Blir nok salg av i alle fall SB12-Plus og prøve noe med mer futt, kanskje PB12-Plus/2 som jeg har siklet på. PB12-Plus/2 gir mer lyd enn to stykk PB12-NSD?
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    1.087
    Torget vurderinger
    2
    Synes dette lukter litt utfasinger jeg altså....
    Har du du prøvd med bare en ?
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Synes dette lukter litt utfasinger jeg altså....
    Har du du prøvd med bare en ?
    Føler at jeg har prøvd hver enkelt sub på tre forskjellige plasseringer (utenfor fronter, innenfor fronter og innenfor fronter (men 1 meter ut på gulvet)). Innenfor fronter virker mest fornuftig fra lytteposisjon.
    Synes sledge-utgaven av NSDene låter slappere enn BASH-utgaven (har en av hver) og SB12-Plus BASH hakket under NSD BASH. Jeg har dog kanskje 50% av det trykket jeg hadde med doble XTZ 99 W12.16 med eq1 satt på.
    Hva burde jeg gjøre med phase-setting?
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Veldig dårlig mobil bilde jeg rakk å ta rett etter den var satt opp.. og jeg måtte dra videre :\... Men det virket jo veldig lovende.


    Vis vedlegget 415559
    Heftig anlegg skorob!

    Vis vedlegget 416056

    Fikk hentet min i går og buksert den ut av kassen i dag.. Massiv og tung! I morgen håper jeg på å få litt lyd i den. Blir dessverre ikke helt plass til å ha den stående ved siden av hø.høyttaler,, dvs. kona la ned veto på det, så må ha den stående langs sideveggen til hø. i bildet.
    Har du en liten suselyd i din?? Som følger volumet?? Hørbart på -10 hos meg.. Ikke noe å snakke om på under -20 men hørbart helt inntil.. Mener svs legeto også gjorde dette hos meg, men ikke noen av de andre modellene(vært endel innom).

    Prøvd uten signalkabel i.
    På øvd å blende jord.
    Ikke noe av dette hjalp.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Synes dette lukter litt utfasinger jeg altså....
    Har du du prøvd med bare en ?
    Føler at jeg har prøvd hver enkelt sub på tre forskjellige plasseringer (utenfor fronter, innenfor fronter og innenfor fronter (men 1 meter ut på gulvet)). Innenfor fronter virker mest fornuftig fra lytteposisjon.
    Synes sledge-utgaven av NSDene låter slappere enn BASH-utgaven (har en av hver) og SB12-Plus BASH hakket under NSD BASH. Jeg har dog kanskje 50% av det trykket jeg hadde med doble XTZ 99 W12.16 med eq1 satt på.
    Hva burde jeg gjøre med phase-setting?
    Høres litt rart ut, finn ut hvor en av subbene gir mest trykk mest sannsynlig i ett hjørne og prøv å stacke resten der.
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.648
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    For dere som har de den nye utgaven med 16"
    Jeg er litt interessert i å vite hvordan subben oppfører seg opp i frekvens ( 140 og oppover ) Jeg forstår det sånn at disse kan spille langt opp i bassregisteret. Er det noen somkan sjekke det ut og gi en tilbakemelding?
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Er vel bare SB utgavene som kan spille oppover ditt ønske... Det svs er gode på, er dypbassen, mens punchen ikke er helt dems sterke side...

    Jeg hørte rimelig fort at min SVS SB16 var en SVS.... de er fortsatt litt "Booom" aktige... Velodyne sine har nok endel mer "snert", som gjør at dem gjør en "renere" jobb oppover i registeret.

    Men jeg er veldig fornøyd med min da, men deler jo da også rimelig lavt.

    Mitt inntrykk, er at det fortsatt er en vanvittig god kinosub, og en veldig bra musikksub.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn