SVS's Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • M

    MarkusH

    Gjest
    Synes dette lukter litt utfasinger jeg altså....
    Har du du prøvd med bare en ?
    Føler at jeg har prøvd hver enkelt sub på tre forskjellige plasseringer (utenfor fronter, innenfor fronter og innenfor fronter (men 1 meter ut på gulvet)). Innenfor fronter virker mest fornuftig fra lytteposisjon.
    Synes sledge-utgaven av NSDene låter slappere enn BASH-utgaven (har en av hver) og SB12-Plus BASH hakket under NSD BASH. Jeg har dog kanskje 50% av det trykket jeg hadde med doble XTZ 99 W12.16 med eq1 satt på.
    Hva burde jeg gjøre med phase-setting?
    Høres litt rart ut, finn ut hvor en av subbene gir mest trykk mest sannsynlig i ett hjørne og prøv å stacke resten der.
    Har klint begge NSDene med fase på 180, gain = max og deler de på 40 Hz .... nå høres de i alle fall. Ikke noe headroom though.
    Metallica - Hardwired to self-destruct ligger på spinneren og der har jeg trykket jeg vil ha. Gode i bunnen, men kunne gjerne hatt det doble av bass her (under 40 Hz) .... skulle likt å prøve noe med større forsterker. 😉
     

    nait$

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2014
    Innlegg
    953
    Antall liker
    444
    Torget vurderinger
    1
    Hvordan har du koblet SVS'ene? Kan være at SVS'ene er mindre sensitive og forventer mer gain på input signalet ift XTZ'ene. RCA Y ledd fikser det om du ikke allerede benytter det.
    Du nevner også at du hadde satt på en eller annen EQ på XTZ'ene og det må nesten gjøres tilsvarende for SVS'ene om det skal bli nogenlunde likt.
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Hvordan har du koblet SVS'ene? Kan være at SVS'ene er mindre sensitive og forventer mer gain på input signalet ift XTZ'ene. RCA Y ledd fikser det om du ikke allerede benytter det.
    Du nevner også at du hadde satt på en eller annen EQ på XTZ'ene og det må nesten gjøres tilsvarende for SVS'ene om det skal bli nogenlunde likt.
    De er koblet rett i "regular output" på forforsterker (Classe Audio 4), har faktisk vært inne på tanken om sensitiviteten til subbene, brukte også en annen forsterker med XTZene og tror kanskje det er "problemet". Bruker ikke noen Y-ledd eller tilsvarende, men jeg har det liggende så jeg kan prøve.
    EQ1 står bakpå XTZ forsterkeren, vet ikke hva det forsterket, men den hadde to mener jeg å huske, EQ1 og EQ2, man kunne ha på en av de eller begge, brukte stort sett bare EQ1 da den buldret minst mulig da.

    Kjøre sub forsterkerne med 50% gain er anbefalt av SVS selv.
    Godt mulig det er anbefalt, men disse på 50% gain har ikke sjans i havet til å fylle rommet mitt med bass sammen med Helicon 400, mulig to stykk klarer det, men har mine tvil.

    Kjøre sub forsterkerne med 50% gain er anbefalt av SVS selv.
    Mulig de har det som en "golden rule", men det er avhengig av flere variabler for at det skal kunne oppfylles.
    Sant så sant, synes dog ikke at disse sliter noe nevneverdig, har ikke sett (eller hørt) noen tegn til det selv på full guffe. De har stålkontroll hos meg i alle fall.
     

    nait$

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2014
    Innlegg
    953
    Antall liker
    444
    Torget vurderinger
    1
    Yes riktig, prøv med Y ledd slik at du benytter begge input'ene på sub'ene, også ser du om du får litt mer gain av det.

    Med tanke på EQ så har vel ikke SVS'ene dette, så da må man eventuelt kompensere det med f.eks miniDSP 2x4HD slik at man kan justere seg inn til den lyden man ønsker eller f.eks DSPeaker Antimode dersom man ønsker en mer automatisert løsning med mulighet for å booste spesifikke frekvensområder.
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Yes riktig, prøv med Y ledd slik at du benytter begge input'ene på sub'ene, også ser du om du får litt mer gain av det.

    Med tanke på EQ så har vel ikke SVS'ene dette, så da må man eventuelt kompensere det med f.eks miniDSP 2x4HD slik at man kan justere seg inn til den lyden man ønsker eller f.eks DSPeaker Antimode dersom man ønsker en mer automatisert løsning med mulighet for å booste spesifikke frekvensområder.
    Får ikke tak i noe Y-ledd nå, men prøvde Sledge-versjonen på en Pioneer VSX-1018AH og akkurat samme greiene der ... låter beskjedent, selv med gain på max.

    Blir nok mest sannsynlig at sledge-versjonen blir solgt først da denne spiller vesentlig lavere enn BASH-versjonen, vet ikke om dette er vanlig? Trykket er omtrent halvert i sledge-versjonen. Utfasing eller ikke, sledge-versjonen låter lite, derav min skepsis om den er innspilt.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Sledge har ikke vanlig volum kontroll. Men gain. Jeg måtte kjøre mine på -20, mens svs sitt referanse gain er -10.. Det er alt for høyt hos meg.
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Har du en liten suselyd i din?? Som følger volumet?? Hørbart på -10 hos meg.. Ikke noe å snakke om på under -20 men hørbart helt inntil.. Mener svs legeto også gjorde dette hos meg, men ikke noen av de andre modellene(vært endel innom).

    Prøvd uten signalkabel i.
    På øvd å blende jord.
    Ikke noe av dette hjalp.
    Hittil bare brukt den i hjemmekino, pga. lite tid og mangel på en xlr-kabel. Hørte ikke dette først, men har lagt merke til det nå.. Svak suselyd som absolutt følger volumet, ganske hørbart, spes. hvis en går over -10. Dessuten synes jeg det er en høyfrekvent pipelyd fra baksiden (uavhengig av volum), tilsvarende det en kan høre fra endel "veggvorter". Har du kommet noe nærmere en løsning eller er lyden der fortsatt hos deg?
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Sledge har ikke vanlig volum kontroll. Men gain. Jeg måtte kjøre mine på -20, mens svs sitt referanse gain er -10.. Det er alt for høyt hos meg.
    Hvordan får man skrudd opp Sledge-versjonene like mye som BASH-versjonene da? Eller lar ikke dette seg gjøre?
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Har du maxa gain på den ??

    EDIT: Men ja. du vil nok oppleve at Bash sin volumknott virker å ha mer å gå på. Men du skal komme rimelig langt med Sledge sin gain styring og.... men vet noen preamper har veldig lav gain ut, og bruker du XLR til effekttrinnet, og RCA til SVS så blir forholdet enda værre. XLR har jo 6db økning i gain.
     
    Sist redigert:
    M

    MarkusH

    Gjest
    Har du maxa gain på den ??

    EDIT: Men ja. du vil nok oppleve at Bash sin volumknott virker å ha mer å gå på. Men du skal komme rimelig langt med Sledge sin gain styring og.... men vet noen preamper har veldig lav gain ut, og bruker du XLR til effekttrinnet, og RCA til SVS så blir forholdet enda værre. XLR har jo 6db økning i gain.
    Har alltid stått på max den tiden jeg har hatt den (ellers kan jeg like godt skru den av), nå står SLEDGE-versjonen oppå BASH-versjonen.

    Ja, jeg bruker XLR til effekt og RCA til SVS-subbene, har flere porter bak på preamp, men kun RCA. Kan jo prøve å sette effekt på RCA og subbene på XLR, men da må jeg kjøpe lengre XLR-kabler. Men det du beskriver her har jeg fundert over selv også, da frontene blir "skrikete" før subbene begynner å sparke (et volum det forøvrig er umenneskelig å høre på), virket som det var det samme på Pioneer VSX1018 også med noen PSB Image 6T der det kun er RCA å velge mellom.

    Var noen her inne som foreslo Y-ledd på utgangene på preamp, men kjørte RCA-kabler fra R og L inn på R og L på sub og ingen forskjell, ser dog ikke hvordan dette skulle hjelpe noe særlig.

    På Pioneer VSX1018 var PB12-NSD Sledge like "slapp" som en PSB Subseries 6i, ved en blindtest hadde jeg ikke klart å skille de på volum, dybde er noe annet.
     

    nait$

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2014
    Innlegg
    953
    Antall liker
    444
    Torget vurderinger
    1
    Har du maxa gain på den ??

    EDIT: Men ja. du vil nok oppleve at Bash sin volumknott virker å ha mer å gå på. Men du skal komme rimelig langt med Sledge sin gain styring og.... men vet noen preamper har veldig lav gain ut, og bruker du XLR til effekttrinnet, og RCA til SVS så blir forholdet enda værre. XLR har jo 6db økning i gain.
    Har alltid stått på max den tiden jeg har hatt den (ellers kan jeg like godt skru den av), nå står SLEDGE-versjonen oppå BASH-versjonen.

    Ja, jeg bruker XLR til effekt og RCA til SVS-subbene, har flere porter bak på preamp, men kun RCA. Kan jo prøve å sette effekt på RCA og subbene på XLR, men da må jeg kjøpe lengre XLR-kabler. Men det du beskriver her har jeg fundert over selv også, da frontene blir "skrikete" før subbene begynner å sparke (et volum det forøvrig er umenneskelig å høre på), virket som det var det samme på Pioneer VSX1018 også med noen PSB Image 6T der det kun er RCA å velge mellom.

    Var noen her inne som foreslo Y-ledd på utgangene på preamp, men kjørte RCA-kabler fra R og L inn på R og L på sub og ingen forskjell, ser dog ikke hvordan dette skulle hjelpe noe særlig.

    På Pioneer VSX1018 var PB12-NSD Sledge like "slapp" som en PSB Subseries 6i, ved en blindtest hadde jeg ikke klart å skille de på volum, dybde er noe annet.
    På noen plateamp'er så summeres signalet på inngangene. Så mao benytter man seg av både L + R inngangene med et Y-ledd på SUB'en så får man mer gain. Siden du ikke merket forskjell, så tyder det på at amp'en som står i sub'en din ikke gjør dette.
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Har du maxa gain på den ??

    EDIT: Men ja. du vil nok oppleve at Bash sin volumknott virker å ha mer å gå på. Men du skal komme rimelig langt med Sledge sin gain styring og.... men vet noen preamper har veldig lav gain ut, og bruker du XLR til effekttrinnet, og RCA til SVS så blir forholdet enda værre. XLR har jo 6db økning i gain.
    Har alltid stått på max den tiden jeg har hatt den (ellers kan jeg like godt skru den av), nå står SLEDGE-versjonen oppå BASH-versjonen.

    Ja, jeg bruker XLR til effekt og RCA til SVS-subbene, har flere porter bak på preamp, men kun RCA. Kan jo prøve å sette effekt på RCA og subbene på XLR, men da må jeg kjøpe lengre XLR-kabler. Men det du beskriver her har jeg fundert over selv også, da frontene blir "skrikete" før subbene begynner å sparke (et volum det forøvrig er umenneskelig å høre på), virket som det var det samme på Pioneer VSX1018 også med noen PSB Image 6T der det kun er RCA å velge mellom.

    Var noen her inne som foreslo Y-ledd på utgangene på preamp, men kjørte RCA-kabler fra R og L inn på R og L på sub og ingen forskjell, ser dog ikke hvordan dette skulle hjelpe noe særlig.

    På Pioneer VSX1018 var PB12-NSD Sledge like "slapp" som en PSB Subseries 6i, ved en blindtest hadde jeg ikke klart å skille de på volum, dybde er noe annet.
    På noen plateamp'er så summeres signalet på inngangene. Så mao benytter man seg av både L + R inngangene med et Y-ledd på SUB'en så får man mer gain. Siden du ikke merket forskjell, så tyder det på at amp'en som står i sub'en din ikke gjør dette.
    Da blir det nok salg for min del av disse PB12-NSDene, kan ikke tenke meg at jeg får disse til å spille slik jeg vil.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Ante meg, syntes prisene på nye SB/PB16 var for gode til å være sanne... gikk opp 5000kr nå gitt... og mer skal dem opp muligens.... i Sverige koster vistnok SB16 26000kr nå.

    I USA opprettholdes prisene... hmm... Soundgarden som vil sitte igjen med mer kroner gitt.
     
    Sist redigert:

    atledreier

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.01.2011
    Innlegg
    607
    Antall liker
    211
    Sted
    Sandnes
    Fikk nylig en PC2000 i hus. Har hatt store DIY-subber i "alle år", men skal ha denne en liten stund mens jeg venter på neste prosjekt. Er svært imponert over hva denne bittelille saken får til.

    Frekvensrespons i lytteposisjon før og eter EQ, og en kjapp kompresjonstest med kalibrert SPL i lytteposisjon.
     

    Vedlegg

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    På fredag fikk jeg i hus SVS SB16 nummer 2 i hus. Veldig fornøyd med disse subbene, og har kommet frem til innstillinger jeg syns gir GRF90 veldig bra hjelp nedover. Mobilappen er helt enestående til å regulerere dem.

    Blir mer høytspilling med oppsettet jeg bruker på dem nå i morgen..

    En ting jeg merket meg på film, dem går nok kanskje ikke like brutalt lavt som PC13Ultra DSP gjorde her... men tett på.. Men dem er et hestehode foran på lydkvalitet og trøkk syns jeg. Gleder meg til å tukle mer :).
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Da har jeg fått gleden av og få hørt ikke bare 2 men 4 svs pb 16 ultra, nå skal jeg ikke si så mye om 4 for det ble litt for mye for meg, skulle ikke tru det da jeg er glad i bass men ikke så mye. Uansett svs pb 16 ultra er den beste subwooferen jeg har hørt og med 2 var det rått. Di går kanskje ikke så dypt som disse sylinder subbene fra SVs Di største men ikke mange Hz det er snakk om. Så ren bass disse klarer og spille er helt utrolig og det uansett volum, og trykket Di produserer er fenomenalt her måtte jeg gi meg på et viss volum for jeg begynte og bli kvalm, dette var ikke hjemme hos meg men hos en kompis som har rom til dette, Disse subbene kan og spille rent og det høres på musikk det som imponerer meg her er at Di ikke detter av på temmelig høye volumer, uansett musikk der man trenger bass på musikk ikke problemer for svs pb 16 ultra. Til film der jeg liker best at bassen skal komme fram for og gi opplevelse man trenger det gir disse, kompisen min klarte til og med og få meg til og skvette og det skal litt til, men dette du verden for en opplevelse dette er hva jeg kaller bass. Her skal jeg rett og slett ta meg av hatten 3 ganger for svs.
    Har hørt mye god bass som arendal sine største og xtz 3x12, men jeg må si svs pb 16 ultra slår disse og for meg med god margin, disse svs pb 16 ultra anbefaler jeg en lytt til og det i et godt rom, man kommer til en helt annen plass når det kommer til opplevelse og det er at Di spiller så rent og nøyaktig


    Imagine
     
    Sist redigert:

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.181
    Antall liker
    22.753
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Endelig noen tilbakemeldinger på de nye modellene. Hvor stort var rommet du hørte dem i Imagine?
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Syns SVS har gjort en meget bra jobb her. Ventetiden siden en 16" modell kom på papiret første gang har vært lang.

    Jeg kjøpte mine 2 med 4 mnd mellomrom, dvs, var vel den første i norge som fikk SB16 (iallefall hentet ut ifra kontaineren). Det som er litt dumt, er at det er litt gainforskjell på dem, den ene må stilles ca 4 lavere enn den andre, men i utgangspunktet ikke noe problem.

    Det mest geniale er etter min mening appen, dog sliter jeg litt med å skifte mellom de 2 i appen, den ene har en tendens til å ikke dukke opp (gjelder begge modellene).

    Nå syns jeg PC13 Ultra DSP hadde veldig fast og fin bass, men dette er nok et par hakk over, og en verdig toppmodell. Trykket oppover er vesentlig bedre enn på de "gamle" 13" modellene. Dypbassen er som Imagine sier allerede legendarisk på PC13Ultra.. så her har iallefall ikke jeg noe å hente, kontra mine foregående PC13.

    Et anna minus er jo at prisen har steget betraktelig her, men ikke i hjemlandet dems, som også har åpenlyse avslag ved kjøp av flere.

    Har man PC/PB13Ultra ifra før, eventuelt de eldre plus/2 modellene(eller så heldig å ha Ultra/2), så er det ikke noe vits å oppgradere syns jeg. Jeg solgte mine PC13Ultra DSP pga plassproblemer med skråtak. (hatt 2 par PC13, med samme irritasjons moment.. men må ha det... bare må ha SVS!! ;)).
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Her har vi litt forskjellig mening skorob, oppgradering er det virkelig verdt, når jeg mener pc 13 ultra går litt lavere mener jeg ikke så rent, kontrollert og nøyaktig som pb 16 ultra det kan ikke sammenlignes engang. Svs pb 16 ultra er en helt annen sub, man hører det med en gang man setter den på og spiller. Dette er også en sub som trenger et bra rom, og sette Di i stuen og trur Di vil spille bra glem det, dette er subber som fortjener et akkustert rom. Og er prisen på 30000 kroner verdt ja og mere til.
    Edit husk sb 16 ultra er lukket sub og jeg hørte pb 16 ultra siste nevnte her går enda lavere så det er sagt.

    Imagine
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Jepp.. må kunne ha forskjellige meninger og oppfattelse av ting :).

    SB16 er garantert en bedre sub enn PC13Ultra som jeg hadde før, men det tror jeg ville krevt en A-B testing.

    PB16 blir nok et helt annet rasedyr mot PC13Ultra ja.

    Jeg syns for dem som har PB/PC13Ultra DSP, og selge dem for 10000kr eller mindre.. og kjøpe en ny PB16 til 30000kr ikke er verdt det.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.181
    Antall liker
    22.753
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Er det noen butikker som har 2 stk. PB16-Ultra på demo tro? Det hadde vært morsomt å hørt...:)
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Etter hva jeg forstod så er er etterspørselen så stor at dem ikke får inn nok til å dekke bestillingene engang :p.

    Ansatte i soundgarden og surround kan vist se lenge etter å kunne kjøpe de nye SB16 og PB16, da det er relativt grei backorder... mulig mye kom på stell med denne månedens shipping da :).

    Uansett har jo dem mulighet til å handle Velodyne sin DD serie til knallpris (ser jeg iallefall for meg)... så da blir kanskje SVS litt for "veikt" :p.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.181
    Antall liker
    22.753
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Tviler på at SVS er for "veikt" kontra DD serien. Jeg ser heller for meg at DD serien er veldig dyr/overpriset. Jeg har ikke hørt dem, men kan aldri tro at en DD18 er verd 69K...

    Det jeg er mest spent på er hvordan PB16-Ultra trøkker i mellombassen. PB13-Ultra var en stor skuffelse der i mitt forrige oppsett. Masse dypbass, lite "trøkk"...
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Svs har i mine ører mer boom.. Mens velodyne dd har mer bang og går like dypt som om dem sku spilt boom.. Men det er min oppfatning.. Enig i at prisen er stiv.. Men sånn er det med highend.
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Tviler på at SVS er for "veikt" kontra DD serien. Jeg ser heller for meg at DD serien er veldig dyr/overpriset. Jeg har ikke hørt dem, men kan aldri tro at en DD18 er verd 69K...

    Det jeg er mest spent på er hvordan PB16-Ultra trøkker i mellombassen. PB13-Ultra var en stor skuffelse der i mitt forrige oppsett. Masse dypbass, lite "trøkk"...
    Svs pb 16 ultra overasket meg mye også dette er en sum til 30000 kr, og med tanke på hva denne klarer er det rart den koster bare 30000 kr, hver gang jeg har hørt disse har bare gliset blitt bredere og bredere. Ta filmen fury der kanon kuler fra tanks, gevær skudd, hånd granater osv osv, pb 16 ultra har ingen problemer og håndtere dette og samtidig klarer og luke ut Di forskjellige lyd frekvenser, er derfor den spiller så rent og nøyaktig altså korrekt. 1 ting har jeg merket meg skal di ytes på sitt beste må rommet være bra. Jeg skal være så ærlig og si det har ikke jeg hadd unger i dag, og kjerringa nektet meg og kjøpe disse har jeg gått fra hun så gode subber er dette. Trykket på mellom bassen er rå du må nesten høre di selv, for meg ble alle andre svs subber kjedelig etterpå.

    Imagine
     
    Sist redigert:

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Håper ikke at kjerringa di leser dette Imagine ;)
    Hun leser ikke dette vettu håper jeg ikke, i så fall driter jeg i det HiFi betyr mye for meg. Angående måling på mellom bassen ble dette gjort - 118 2m dette er ikke akkurat småtteri trur det holder.

    Imagine
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Melder meg inn her. Kjøpte en pent brukt, nesten ny, PB-2000 som nettopp ble slengt på plass i hjørnet bak RF-63'ene mine. Satte gain helt på gefühlen, fasedreining til 0 og lowpass til 80 Hz, bare for å begynne et sted, og det spiller overraskende bra! Jeg er en fan allerede. ;)

    Gleder meg til å høre hvordan dette blir etter litt jobbing med plassering og innstillinger. :)

    Til de som mente at denne var "best til film": ....BAH! ;)
     

    cb_600

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.02.2011
    Innlegg
    413
    Antall liker
    352
    Sted
    Stokke
    Torget vurderinger
    12
    Bare å glede deg Dolbytor. :) Er noe av det bedre jeg har hatt, og desidert den enkleste subben jeg har hatt i forhold til plassering og integrering med resten av anlegget og rommet.

    Har for øvrig DSP utgaven med 1000W.
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Har ett par SB1000 som fungerer svært så godt nede i den lille kjellerhulen min, men mye vil ha mer og jeg er litt på planleggingsstadiet om jeg skal gå for 2xpb2000 eller supplere med 2xSB1000 til. Noen tanker om dette?

    Ikke aktuelt å bytte til bare 1 større modell.
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.446
    Antall liker
    448
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Har ett par SB1000 som fungerer svært så godt nede i den lille kjellerhulen min, men mye vil ha mer og jeg er litt på planleggingsstadiet om jeg skal gå for 2xpb2000 eller supplere med 2xSB1000 til. Noen tanker om dette?

    Ikke aktuelt å bytte til bare 1 større modell.
    Like subber gir mindre hodebry ;)
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Har ett par SB1000 som fungerer svært så godt nede i den lille kjellerhulen min, men mye vil ha mer og jeg er litt på planleggingsstadiet om jeg skal gå for 2xpb2000 eller supplere med 2xSB1000 til. Noen tanker om dette?

    Ikke aktuelt å bytte til bare 1 større modell.
    Like subber gir mindre hodebry ;)
    Det glemte jeg å presisere at alternativet med PB2000 så var det ikke snakk om å fortsatt bruke SB i samme oppsett.
     

    TrondW

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2012
    Innlegg
    543
    Antall liker
    162
    Sted
    Bergenser i Ålesund
    Vurderer supplement av en SVS sub, til PMC Twenty5 (stativ). Tenker da for den absolutt laveste delen av registeret. Disse PMC-høyttalerne har en spesielt klar og crisp bassgjengivelse der strengene på bassgitaren og kontrabassen høres ut som de er spent opp midt i rommet. Om subben da blir for buldrete vil det ødelegge mer enn det gjør godt. Skal stå i stua med allerede lite plass, så kassemessig så liten som mulig. Tenker ikke mer enn 10 000kr.
    Er det stor forskjell på SB1000 og 2000? Og på neste serie igjen?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har ett par SB1000 som fungerer svært så godt nede i den lille kjellerhulen min, men mye vil ha mer og jeg er litt på planleggingsstadiet om jeg skal gå for 2xpb2000 eller supplere med 2xSB1000 til. Noen tanker om dette?

    Ikke aktuelt å bytte til bare 1 større modell.
    Like subber gir mindre hodebry ;)
    Det glemte jeg å presisere at alternativet med PB2000 så var det ikke snakk om å fortsatt bruke SB i samme oppsett.
    Så enten 2xpb2000 eller 4x sb1000?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn