Switch til nettverk.

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
127
Nuvel.
Jeg har tatt ibruk en ny switch i ett av nettverka mine.
Den heter Netgear Prosafe.
Er fra Netgear sin "unmanaged" GS (Gigabit Switch) Business serie.
En liten rakker!!! ;D Er stabil og autonegerer så det suser! Brukern i stueannlegget, pc + div xbox og tv/dvd og slikt.

Latterlig billig (350kr tror jeg jeg betalte) og i metall til og med! Solid sak! (synes det ble for ille med en HP Procurve i stua, selv om de sikkert er bedre..., men sikkert 3x dyrere eller noe sånt)

Denne har bare 5 porter (trengte ikke flere i stua..) , men de kommer i utgaver med flere og.

Nå vet jeg ikke om folk bruker switch i sine vanlige "dill dall" oppsett. Jeg gjorde ikke før, brukte bare portene bakpå routeren min, den har switch den og...
Men jeg kan si med en gang: Det er ikke det samme!!!! Dette funket bare mye mye bedre!!! Nå er jeg skikkelig ikke dyktig på nettverk, egentlig, men dette funket jo!!!

Anbefales noe aldeles voldsomt! Denn er merkbart bedre enn andre jeg har brukt før,for å si det mildt...

mvh

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Antall liker
497
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
Hvordan er den "bedre"? Bedre enn hva?
En switch pleier å virke eller ikke, utover det er ytelsen generelt den samme i små/lite krevende nett.

Forøvrig er Netgear Prosafe den eneste switchen jeg kan huske jeg har hatt som døde :)

Men billig er den jo :)

<3 Procurve.

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
127
Class skrev:
Hvordan er den "bedre"? Bedre enn hva?
En switch pleier å virke eller ikke, utover det er ytelsen generelt den samme i små/lite krevende nett.

Forøvrig er Netgear Prosafe den eneste switchen jeg kan huske jeg har hatt som døde :)

Men billig er den jo :)

<3 Procurve.
Procurve is da best...
Jupp, jeg har hørt det att noen har opplevd att slike bare dør. Men de funker som bare jølle frem til da, og de koster lite... Denne tåler helt tydelig mer trafikk enn wndr3700 sin innebygde...
Og selvsagt, som jeg sa først, på nettverk er jeg skikkelig amatør, er klar over det... ::)

Forresten. HP kjøpte opp 3com i 2009, og implementerte sporenstreks 3com teknologi i sin procurve serie, så de som er fra 2010 og nyere er faktisk enda bedre enn de var da...
mvh

trevil

Medlem
Ble medlem
22.10.2006
Antall liker
0
Jeg tror jeg kjøpte denne typen i 100mbit i 1999 eller 1998, var ikke så billig da nei, men oppgraderte til 1gb før jul å da ga jeg bort de gamle, for dem funka akkurat like godt, derfor så falt valget på samme serien i gigabit. :)

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Antall liker
497
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
Imperial skrev:
Denne tåler helt tydelig mer trafikk enn wndr3700 sin innebygde...
Det er viktig å sammenligne epler og epler.
Hvis du brukte WNDR3700 også som router var det kanskje routingen den slet med, ikke pakkeswitchingen.

Jeg prøvde å få en Linksys WRT54GL til å besvime en gang ved å la den ta seg av routing og switching og satte i gang mange torrents og satt antall samtidige connections veldig høyt.
Den var forbausende robust og det eneste som skjedde var at web UI-en dens ble treg.
Som kun switch med samme belastning var det ikke antydning til problemer med kapasiteten.

HP-en som er hoved switchen min nå klarer f.eks. Up to 35.7 million pps (64-byte packets).

Topp Bunn