Syke høyttalere

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.999
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Jeg tror de lider av stormannsgalskap ;)

Det er først når det nærmer seg dette

at man kan begynne å snakke......

L

Lydtekniker

Gjest
Det der er resultat av hormonforstyrrelser, Johna ;D

ePi

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
1.387
Høyttalerverdenens Belgian Blue? ;)

R

Rojoh

Gjest
Lurer på hva mine høyttalere lider av. Symptomene er som følger:
- Litt ullen i bunn
- Noe påtrengende sånn ca. midt i mellom
- Tendenser til flising

Setter pris på svar!

Mvh. Johan

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.773
Jeg har også sett "Rå høytallere" selges. Må disse stekes eller kokes for å bli en høyttaler?

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.999
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Jeg har også sett "Rå høytallere" selges. Må disse stekes eller kokes for å bli en høyttaler?
Du tenker på det japanske merket.....Sushi?

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.308
Sted
Østfold
Selvsagt ikke, en gris er en gris både før og etter den er kukt/stekt/grillet...

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.308
Sted
Østfold
Lurer på hva mine høyttalere lider av. Symptomene er som følger:
- Litt ullen i bunn
- Noe påtrengende sånn ca. midt i mellom
- Tendenser til flising

Setter pris på svar!

Mvh. Johan
Kan det være de lider av selvbygg? ;D

R

Rojoh

Gjest
Tror du er inne på noe der, Snickers-is - bortsett fra at de ikke er bygget enda. Kanskje det bare er placeboeffekten som slår til ??? Får slå av lyset, og se hvordan det låter da. :) Takk for hjelpen. Tror jeg skal finne ut av det nå.

Mvh. Johan

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.308
Sted
Østfold
Du må huske på at selv om selve byggeprosjektet er forestående vil man ofte kunne merke en del symptomer i inkubasjonstiden.

R

Rojoh

Gjest
Siden det har vært så mye snakk om innbrenning: Tror du litt forbrenning vil hjelpe? :-/ (Tror kondensatorene har godt av det).

Mvh. Johan

R

Rojoh

Gjest
Jeg har en kompis med et anlegg som lider av posttraumatisk stress, og det låter ikke bra! Vi får nok være forsiktige, og ikke utsette kondensatorene for unødvendige påkjenninger.

Jeg lette forresten litt på nettet, og kom over et tweak i denne forbindelse:

"EMDR (Eye Movement Desitization and Reprocessing) er en relativt ny metode for å bearbeide og overkomme post-traumatisk stress. Forskningsresultatene på denne metoden er svært gode. Behandlingsforløpet er kortvarig og foregår i en trygg atmosfære.

Ved å bevege øynene mens man tenker på en vond opplevelse, kan man åpne opp et lukket nevralt nettverk i hjernen (der traumet ligger lagret og lever sitt eget liv) slik at positiv informasjon kan kobles inn og nøytralisere traumet. Prosedyren i dette arbeidet er mer kompleks enn det høres ut i denne forenklede beskrivelsen, blant annet brukes metoder fra kognitiv terapi for å finne fram til negative og positive selvutsagn. Dessuten har både kroppsfornemmelser og emosjoner en viktig plass i denne måten å arbeide på
".

Nå gjelder dette øynene, men jeg har en uggen (skulle til å si ullen) fornemmelse om at det er bevegelse som er nøkkelordet her: Mon tro om bevegelse av membranene har samme effekt (MMDR), og siden høyttalerne ikke kan tenke, så kan jeg kanskje spille noen dårlige plater???

Mvh. Johan

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
31.117
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Jeg har en kompis med et anlegg som lider av posttraumatisk stress, og det låter ikke bra! Vi får nok være forsiktige, og ikke utsette kondensatorene for unødvendige påkjenninger.

Jeg lette forresten litt på nettet, og kom over et tweak i denne forbindelse:

"EMDR (Eye Movement Desitization and Reprocessing) er en relativt ny metode for å bearbeide og overkomme post-traumatisk stress. Forskningsresultatene på denne metoden er svært gode. Behandlingsforløpet er kortvarig og foregår i en trygg atmosfære.

Ved å bevege øynene mens man tenker på en vond opplevelse, kan man åpne opp et lukket nevralt nettverk i hjernen (der traumet ligger lagret og lever sitt eget liv) slik at positiv informasjon kan kobles inn og nøytralisere traumet. Prosedyren i dette arbeidet er mer kompleks enn det høres ut i denne forenklede beskrivelsen, blant annet brukes metoder fra kognitiv terapi for å finne fram til negative og positive selvutsagn. Dessuten har både kroppsfornemmelser og emosjoner en viktig plass i denne måten å arbeide på
".

Nå gjelder dette øynene, men jeg har en uggen (skulle til å si ullen) fornemmelse om at det er bevegelse som er nøkkelordet her: Mon tro om bevegelse av membranene har samme effekt (MMDR), og siden høyttalerne ikke kan tenke, så kan jeg kanskje spille noen dårlige plater???

Mvh. Johan

Har du prøvd å lee på ørene?

Alas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.01.2004
Antall liker
2
Vi må ikke glemme alle de sinnsyke høyttalerne som florerer spesielt på finn.no og qxl.

Er det sånn at de spiller blues når du setter på jazz, rock når det er Mozart i spilleren?

Hmm, ikke lett å bli klok på dette her.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Om det ikke er smittsomt er det vel ikke så farlig, men ville jo ha avklart dette før jeg dro noe slikt i hus da. Kjedelig om man plutselig satt med et hus fullt av syke komponenter... ;)

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.773
Jammen, hvordan tilberede en rå høyttaler?

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
295
Jeg har også et par syke høyttalere, de spiller den samme sekvensen om og om igjen, nermest i det uendelige på visse av mine sorte plater, kan det ha noe med rasefordommer å gjøre, er de rasistiske??

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Om det ikke er smittsomt er det vel ikke så farlig, men ville jo ha avklart dette før jeg dro noe slikt i hus da. Kjedelig om man plutselig satt med et hus fullt av syke komponenter... ;)
Ja fy f... Jeg går ut fra at gubben din har mer enn nok med den ene syke Komponenten han har!
:D:D:D:D:D:D:D:D

Honk-eeeeyyyy!!!

frans

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2003
Antall liker
3
Høyttalerne lider trolig av effekthunger og basselusk. Disse to symptomene i lag er en kombinasjon som medfører komplikasjoner for både (på)rørende forsterere og sikringsskap.

Vanligvis går problemet utover ømfintlige ørehår men kan også medføre langvarig betennelse i trommehinnen. Irritasjonen på mellomøret, trommehinnen og det indre øret har en tendens til å vise sterk samvariasjon med lydtrykket.

En billig løsning på problemet er ørepropper. I ytterste konsekvens hjelper det bare å slå av strømmen i forholdsvis langvarig periode. Visse subkulturer anbefaler dog å skifte til langt friskere høyttalere med frisk spillestil selv om det kan bli dyrt.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Ja fy f... Jeg går ut fra at gubben din har mer enn nok med den ene syke Komponenten han har!
:D:D:D:D:D:D:D:D

Honk-eeeeyyyy!!!
Ja jammen kan han være glad for at det ikke er smittsomt i alle fall. Eller kanskje det er det det er, og at det er grunnen til at han må skifte de ut hele tiden?? Min skyld altså...? :'(

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Bipolar, vel det vet jeg faktisk ikke hva vil si sånn i praksis, men jeg er sikkert det og... ?? ;D

Jeg tror ellers ikke at det nødvendigvis er snakk om sykdom her, det kan vel så gjerne være allergi, fordommer eller rett og slett legning. Jeg tror de fleste komponentene vi har hatt rett og slett har et dårlig forhold til damer, altså de sliter litt med legningen. Eller hvorfor skulle nå sikringen gå den gangen det var jeg som hadde skrudd av forsterkeren sist, og han skulle skru den på igjen? Eller hvorfor fikk plutselig cd-spilleren det for seg at det var kjekt å kjøre skuffen ut igjen hele tiden sist jeg skulle høre på cd? Eller hvorfor fikk jeg ikke skrudd av den cd-spilleren som laget streker på fjernsynet, fordi fjernkontrollen hadde en sånn sær funksjon at jeg ikke fant ut av det? Bare for å nevne noe...
Føler meg rett og slett tidvis diskriminert, i mitt eget hjem. Det er vist noen som ikke har forstått hvem som er Komponenten over alle komponenter her! Men gjett hvem som alltid får siste ord.. he.. he..  ;D

Topp Bunn