Sykkelbutikker i Oslo?

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.042
Ser det er mange sykkelentusiaster her inne.

Skal til Oslo noen dager og er på jakt etter en off-road i prisklassen rundt 10K som jeg skal ta med meg til utlandet. Er det noen butikker i sentrum av Tigerstaden med god service og bra utvalg som kan anbefales?

mvh

noruego

N

nb

Gjest
Anton Sport har en del bra saker, men er vel generelt ganske dyre etter hva jeg har forstått. Oslo Sportslager er bra, men forvent litt småkaos i sykkelavdelingen der nå om dagen. Ellers vil jeg tro at du kan få deg en billigere sykkel i utlandet, litt avhengig av hvilket utland du skal til da...

Edit: Så på finn i dag etter en billig jobb-sykkel, kom da over denne som muligens kan være aktuell for deg

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=7493806&sid=9aAErv0lS389186&pos=25&tot=38

For ordens skyld: Har ingen ting med selgeren å gjøre, men mener at disse er temmelig dyre nye og med meget bra utstyr.

N

nb

Gjest
Raske Sykler i Pilestredet har også mye gromme saker, men gutta som jobber der er kanskje litt vel dedikerte...

Torshov Sport www.torshovsport.no har restsalg på en del fjordårsmodeller. Har aldri handlet sykkel der, så vet ikke hvordan det funker, men de var i alle fall kunnskapsrike på skiutstyr, som er det eneste jeg har sett på der.

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Eller ta turen til Sykkelexperten på Lørenskog. De er dedikerte der også, men det er jo positivt at de vet litt mer om sykler enn på Biltema.

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.244
Sted
Horten
Torget vurderinger
8
Anton sport er ikke noe dyrere enn andre sjapper. (Ref. siste Sykkelmagasinet der det ble testet dyre hardtailer. Gekko var 1000 kroner dyrere enn Hard Rocx, men med bedre utstyr og bedre kjørefølelse, men det som folk tenker på er at den var 1000 kroner dyrere. Uansett, ikke hør på meg, siden jeg jobber på Sykkeldelisk. ;) )

Veit ikke hvor du skal, men stikk innom:

Spinn på Majorstua, ved Frogner Stadion. Hyggelige folk med fine sykler. Velotech er deres eget merke. Stort utvalg

Sykkeldelisk nederst i Bogstadveien. Fine sykler her og. Prisene starter på 5000,- for en sykkel. Stort utvalg. Gekko er deres eget merke.

Raske Sykler i Pilestredet 42, rett ved Høyskølesenteret. Litt mindre sjappe enn de to ovenstående. De har litt av hvert, også i de litt lavere prisklassene.

Oslo Sportslager i Torggata 20. Lenge siden jeg har vært her, men de er visst ganske store på sykkel de og. Everest er deres eget merke.

Oslo Sykkelkompagni. Ligger rett ved den nederte Parken på Grünerløkka. Er denne sjappa nedlagt? Vet ikke helt. Litt av hvert, endel sti og freeridesykler. Tror jeg.

Bikes & Boards på Grünerløkka. I nærheten av McDonalds. De har hovedvekt på nedoversykler, men har noe annet også. Litt mer vinklet mot Utfor, BMX og slikt.

Sørensen Sykler på Fyrstikktorvet. Tror disse har hovedvekt på racersykler, men er ikke sikker. Ring og spør. ;)

Angående pris. Om det er 1000 kroner forskjell på to sykler til 10000 kroner, kjøp den du føler deg mest komfortabel på. Prisen kan du forhandle litt om.

Lykke til med jakten.

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.042
Anton sport er ikke noe dyrere enn andre sjapper. (Ref. siste Sykkelmagasinet der det ble testet dyre hardtailer. Gekko var 1000 kroner dyrere enn Hard Rocx, men med bedre utstyr og bedre kjørefølelse, men det som folk tenker på er at den var 1000 kroner dyrere. Uansett, ikke hør på meg, siden jeg jobber på Sykkeldelisk. ;) )

Veit ikke hvor du skal, men stikk innom:

Spinn på Majorstua, ved Frogner Stadion. Hyggelige folk med fine sykler. Velotech er deres eget merke. Stort utvalg

Sykkeldelisk nederst i Bogstadveien. Fine sykler her og. Prisene starter på 5000,- for en sykkel. Stort utvalg. Gekko er deres eget merke.

Raske Sykler i Pilestredet 42, rett ved Høyskølesenteret. Litt mindre sjappe enn de to ovenstående. De har litt av hvert, også i de litt lavere prisklassene.

Oslo Sportslager i Torggata 20. Lenge siden jeg har vært her, men de er visst ganske store på sykkel de og. Everest er deres eget merke.

Oslo Sykkelkompagni. Ligger rett ved den nederte Parken på Grünerløkka. Er denne sjappa nedlagt? Vet ikke helt. Litt av hvert, endel sti og freeridesykler. Tror jeg.

Bikes & Boards på Grünerløkka. I nærheten av McDonalds. De har hovedvekt på nedoversykler, men har noe annet også. Litt mer vinklet mot Utfor, BMX og slikt.

Sørensen Sykler på Fyrstikktorvet. Tror disse har hovedvekt på racersykler, men er ikke sikker. Ring og spør. ;)

Angående pris. Om det er 1000 kroner forskjell på to sykler til 10000 kroner, kjøp den du føler deg mest komfortabel på. Prisen kan du forhandle litt om.

Lykke til med jakten.

Takk for god og nyttig oversikt!

mvh

noruego

Z

Zomby_Woof

Gjest
Det er opphørssalg på Sykkelcompaniet på Olaf Ryes Plass. De fører Trek, Gary Fisher, Klein, og de andre fra Foss Sykler.

Jeg tror du kan gjøre et godt kjøp der. Garanti og sånt blir det vel ikke noe forskjell på uansett, siden du skal ha sykkelen med utenlands.

Topp Bunn