Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 18

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.631
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Nå vet jeg at landeveisfolket av en eller annen grunn ser ut til å dominere her inne, men jeg tillater meg allikevel å spørre; Er det noe særlig til aktivitet blant forumets stisyklister i hovedstaden?
    Jeg merker at jeg ønsker å sykle mer enn bare til og fra jobb. Jeg vil kjøre mer sti. Men jeg er både snobbete på hva jeg skal kjøre på (minst mulig grus), jeg er sær på hvem jeg vil sykle sammen med (sliter med strebere, ekstremt utadvendte og kondisjagere) og har patetisk dårlig form og liker i tillegg å kjøre sakte, men foretrekker teknisk, naturlig sti. Med mye pauser og nerding på linjer og dårlige bortforklaringer.

    Nå har det seg slik at godværssyklisten i meg ihvertfall ikke har noe å klage på for tiden. Så da gjenstår det at jeg ikke liker å sykle alene.
    Er det noen som kjenner seg igjen og som ser muligheter for rullende selskap?

    Selv holder jeg til på østsiden med nærhet til Trulsen og Pjonærn og sånt.

    Når det gjelder patetisk form er jeg helt sikkert på høyden - minst...
    Hva teknikk angår, not so much, men har lyst til å lære.

    Så det høres ut som vi kunne hatt det hyggelig på tur, men jeg er nok på et annet sted geografisk.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Stisykling er uten tvil den artigste formen for sykling.

    Har lagt merke til at det har blitt mye mer utbredt nå enn det var tidligere. Der jeg bor (Frei) kunne jeg for 10 år siden se hvem som hadde vært ute og syklet ut fra dekkavtrykket men nå er det spor etter syklister overalt.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.255
    Antall liker
    1.158
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Stisykling er uten tvil den artigste formen for sykling.

    Har lagt merke til at det har blitt mye mer utbredt nå enn det var tidligere. Der jeg bor (Frei) kunne jeg for 10 år siden se hvem som hadde vært ute og syklet ut fra dekkavtrykket men nå er det spor etter syklister overalt.
    Spor over alt hørtes ikke bra ut.....:confused:
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    En sykkel lager i utgangspunktet mindre spor enn en fotgjenger men på nordvestlandet er det gjerne bløtt så da vises det. Ikke noe problem, nok av plass her og ingen konflikter mellom forgjengere og syklister selv om vi har et årlig Enduro ritt.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.025
    Jeg går en del til fots i stisykkeleldoradoet Østmarka men møter svært få syklister. En og annen er det innimellom og ser sporene, men mange er det ikke av de synest jeg.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.222
    Antall liker
    3.333
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Stisykling er uten tvil den artigste formen for sykling.

    Har lagt merke til at det har blitt mye mer utbredt nå enn det var tidligere. Der jeg bor (Frei) kunne jeg for 10 år siden se hvem som hadde vært ute og syklet ut fra dekkavtrykket men nå er det spor etter syklister overalt.

    Sånn er det i Oslo også. Fram til 2007 eller så kjente man alle man traff i skogen og «alle» visste hvem alle var. Fra 2008 begynte det å bli flere og de siste årene har det eksplodert. Nå kjenner jeg ingen , eller ingen kjenner meg. Syklene har blitt billigere, bedre og tryggere å sykle på.

    Har du prøvd utforsykling? Mer enn en eller noen få ganger? Det er hysterisk artig.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Har ikke prøvd utforsykling men tviler ikke på at det er hysterisk artig.

    Er mye fjell i nærområdet mitt så jeg vurderer en fulldemper nr. 2 med Fox 36 og minst 160mm vandring til pushbike turene.

    Bak hytta (Valfjellet, Tingvoll kommune): IMG_20180526_225206.jpg

    Dagens tur til Randa (mellom Kristiansund og Molde):
    IMG_20180704_211134.jpg IMG_20180704_211107.jpg
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.391
    Antall liker
    20.811
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg tror jeg skal driste meg utpå med halvdemperen min på Ottestadstien i dag. Den er nesten helt flat. ;)

    Deilige bilder, Anonym.
     
    Sist redigert:

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.116
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Noen som har erfaring med gavia Treviso? Hår en gavia randonneur cx fra før men sykler utelukkende på asfalt så tror det kunne vært gøy med en ren landeveis sykkel. Vurderer bikeshop da de holder til i nærheten og jeg er fornøyd med servicen der. Litt rart de ikke har noen sykler mellom Treviso (9990) og Zoncolan (24000) i pris. Har opptil 13-14 å bruke, men med pedaler og sko er jeg vel på den prisen for en Treviso også.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.025
    Her om dagen slo det meg at mine sykkelsko er fra 2004(!). Kanskje på tide med et par nye? Hva er det som gjelder om dagen? Sykler stort sett xc på asfalt og litt grusveier. Greit at de er gamle, men de blir ho heller ikke spesielt slitt. Mine sko for innendørs trening er. Fra forrige millennium, men så trener jeg også inne så lite som overhodet mulig.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Umiddelbare tanken er å prøve på foten. Hva slags sko har du fra før? Kanskje jeg kan gi deg noen tips på sko i en bredde som passer.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Noen som har erfaring med gavia Treviso? Hår en gavia randonneur cx fra før men sykler utelukkende på asfalt så tror det kunne vært gøy med en ren landeveis sykkel. Vurderer bikeshop da de holder til i nærheten og jeg er fornøyd med servicen der. Litt rart de ikke har noen sykler mellom Treviso (9990) og Zoncolan (24000) i pris. Har opptil 13-14 å bruke, men med pedaler og sko er jeg vel på den prisen for en Treviso også.
    Du kjøper jo like mye butikken som sykkelen. Ser ut som mye for pengene og med godt utstyr.

    Tror ikke du går feil med den.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Det er vel opptil flere hfs'ere som drar kjensel på denne?

    IMG_1886.jpg

    Lett overhaling med gir- og bremsewire (uten 90-graders knekk) og nytt kjede. Og nå, noe av det stiveste man kunne få, den gang stive sykler var på det aller mest moderne, med Conti 4-season 28....

    Navet i forhjulet kjennes litt rufsete ut, og konusnøkler er funnet fram for rens, smøring, og justering.

    Kjedet var forresten litt over 1% strekt. De er ikke så gode, disse 6701-kjedene til Shimano, tar gjerne mot tips om noe som lever litt lenger til 10-delt Shimano...
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.631
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Det er vel opptil flere hfs'ere som drar kjensel på denne?

    Vis vedlegget 500829

    Lett overhaling med gir- og bremsewire (uten 90-graders knekk) og nytt kjede. Og nå, noe av det stiveste man kunne få, den gang stive sykler var på det aller mest moderne, med Conti 4-season 28....

    Navet i forhjulet kjennes litt rufsete ut, og konusnøkler er funnet fram for rens, smøring, og justering.

    Kjedet var forresten litt over 1% strekt. De er ikke så gode, disse 6701-kjedene til Shimano, tar gjerne mot tips om noe som lever litt lenger til 10-delt Shimano...
    Et strålende arbeidsmiljø på verkstedet da!
    Teppe på parkettgulvet, godt med lys, og ikke minst et mer enn anstendig anlegg og rikelig med musikk å velge i.
    :)
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Koselig sted å jobbe. Ikke minst arbeidstempoet er særdeles behagelig. Aller best blir det når kunden har tid til å henge rundt mekanikeren, og vi kan juge og skryte over en øl.

    Som forretninsgsidé er det nok dessverre steindødt.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Godt å se at Storck'en er i gode hender. Hvem her er det som eier den nå?

    Slitasje på kjedet øker vel fort ved uheldige girvalg (vridning).
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Nå er det crosswind.

    Enig i det med store-store og lille-lille, men sammenlignet med Campa, så er CN-6701 som fersk loff. Husker dette som småirriterende da jeg hadde 6750-gruppe. Det ser også ut som de med Shimano 6800 også får ganske mye mer liv ut av kjedene sine.

    Storcken er knallfin. Klarer dog ikke å like drop out bakfra eller det snåle styret. La forresten tape helt inn denne gangen, og det var på nippet at det var nok selv uten 8-tall.
     
    Sist redigert av en moderator:

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Det er ingenting i veien for å kjøpe for eksempel KMC kjede. Missing Link er jo en drøm i forhold til splinten til Shimano.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Lese meg opp litt på dette. Har ikke brukt KMC selv. Noen spesielle modeller du vil anbefale? De har jo en hel drøss for 10..
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Har ikke noe forhold til kjeder men kjøper stort sett kjede i 200-300 kroners segmentet.

    Har tang for kjedelås så da er det veldig enkelt med KMC.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    KMC med hurtiglås er kjapt og fint. Men det er egentlig ikke noe jeg savner, selv ikke med Campa som skal 'crimpes'. Gjør det en gang, kjør 300 mil eller mer, og gjenta.
     
    Sist redigert av en moderator:

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.811
    Antall liker
    26.417
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Imorgon Zomby er målgang TF i Amiens der vi bodde og syklet sammen med totte 2016, ser ut att de kommer inn fra sør om byen.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Veien mine er vel fra sørvest, din fra nordvest. Men det var fine turer, selv om kameraet ble fullt av både vann og sand...

    Punkteringer snakker vi ikke om. :D
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.811
    Antall liker
    26.417
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Veien mine er vel fra sørvest, din fra nordvest. Men det var fine turer, selv om kameraet ble fullt av både vann og sand...

    Punkteringer snakker vi ikke om. :D
    Enligt tv bilder så kom dem inn i krysset utenfor der vi bodde og rett frem forbi Thai restauranten vi spiste på og den lille butikken lengre frem, videre rett frem i spurt avgjørelse.
    20180714_140745.jpg
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.025
    Dere som har syklet i ritt og slikt: når sammenlagtfavorittenen richie porte for andre år på rad ryker ut før morroa er ordentlig i gang, er det bare uflaks og slikt som kan skje eller er det muligens noe annet som ligger bak? Sammenlagtfolkene fullfører i det minste i all hovedsak rittet, noe også Porte gjorde før han ble kaptein.

    Går man først i bakken er det fort mye flaks eller uflaks om det bir en skade eller en skramme, men Port synest noe nær forfulgt av uhell.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn