Sport, sykkel og trening sykkelsesongen 2012

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.552
    Antall liker
    7.270
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Er det bare jeg som synes dette, eller har terrengsykler fått seg en estetisk knekk det siste tiåret? Hvor er det blitt av den klassiske, smekre hardtailen?

    Vis vedlegget 159057

    Hei! Jeg sa jo at det var for mye landeveissykler! ;)

    Men fra spøk til alvor: Det selges 100 (1000?) ganger flere XC-hardtails/grusracere enn fulldempede stisykler lik de jeg postet fremdeles. Se på Birken, Grenserittet, etc, etc.

    Men at fulldempere ikke kan være pene/stilige, det vil jeg ikke være med på. Spesielt ikke etter alle de juletrærne av noen racere som nettopp ble postet. ;) *dukker*
     
    Sist redigert:

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    1.146
    Torget vurderinger
    4
    Jeg er enig med Stein, mange av de racerne på forrige side er ikke fine (men de er litt barske).
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Enig, Gios er lekre og klassiske. Kommer bare i blått, slikt er tøft.

    Føler det er på sin plass og poste et bilde av verdens vakreste sykkel nå:

    2011_de_rosa_scattofisso_titanio_.jpg
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.262
    Antall liker
    24.832
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Valentino klapper seg på skulderen mens han ser at han hadde rett. ;)
    Styret gjentar setestagene på dette viset. Bling!

    Den pista-De Rosaen får jeg nesten hekseskudd av å se på.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.552
    Antall liker
    7.270
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Styret gjentar setestagene på dette viset. Bling!

    Evt. kjedestagene?


    Selv pleier jeg å begynne å legge styretapen i "gal" ende, og avslutte med endeproppene, så slipper jeg elektrikertape. Har ikke dratt av tapen på "hjørnene" enda, og den dagen det skjer, finnes det ny tape. ;)
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.262
    Antall liker
    24.832
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Har tapet fra toppen av styret og ut jeg også. Fant ut at det ikke passer vanen min med å gli forover til bremsehettene så godt. Kanten på styretapen rulles lett opp. Ikke pent.

    Styret gjentar setestagene på dette viset. Bling!
    Evt. kjedestagene?
    :p En freudiansk glipp? hva sier psykologene?
     

    freddie77

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.09.2009
    Innlegg
    866
    Antall liker
    457
    Styretapen min ser ut til å ha blitt utsatt for det Valentino nevner.
    Tror jeg må prøve motsatt vikling her også.
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Man får ikke en korrekt avslutning på styretapen hvis man begynner øverst, hvordan skal man gjøre dèt? Man må ha en 2-4 mm utenfor kant utenfor styret for å få en pen tape på enden under pluggen.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.552
    Antall liker
    7.270
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Skråklipper enden og stapper den inn i enden av styret, og så holder endepluggen den fast. Kein problem, og mye penere enn tape rundt styret i den andre enden av tapen.
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Skråklipper enden og stapper den inn i enden av styret, og så holder endepluggen den fast. Kein problem, og mye penere enn tape rundt styret i den andre enden av tapen.
    Men da kan jeg jo ikke avslutte med rød tape!
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.262
    Antall liker
    24.832
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Velkledd!
    [video=youtube;7ZmJtYaUTa0]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=7ZmJtYaUTa0[/video]
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.552
    Antall liker
    7.270
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Skråklipper enden og stapper den inn i enden av styret, og så holder endepluggen den fast. Kein problem, og mye penere enn tape rundt styret i den andre enden av tapen.
    Men da kan jeg jo ikke avslutte med rød tape!
    Nei, altså. Når den røde tapen har en hensikt i seg selv må du jo bare tape "riktig" vei og bruke tape. I ditt tilfelle var det jo stilig. Vanligvis er jo tape mindre pent.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    1.146
    Torget vurderinger
    4
    Noen som har erfaring med SKS Race Blade skjermer til racer? Har bestilt det til CAAD10'en for det begynner å bli kaldt og vått å sykle til jobb. Egentlig burde jeg bestilt nye dekk også for Schwalbe Lugano må være noen av de glatteste dekkene som er å oppdrive, har Conti GP 24 på den andre sykkelen og forskjellen er svært stor.
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.262
    Antall liker
    24.832
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har svært god erfaring med Conti GP4season (i 25mm) til vått, issvuller og grus. Litt dyrere enn GP24mm er de ettersom de deler dekkstamme med GP4000s,
    SKS-skjermene har jeg ingen erfaring med, men synes Crud Roadracer2 fungerer fint om man har tenkt å la de sitte på en tid.
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Nydelig høstvær i dag, man får ikke så mye bedre forhold for sykling egentlig. Utforsket området rundt Ås, og det er jo søren meg et mekka for landeveissykling. Nesten som alle veiene virker designet ene og alene for å sykle på. Og ikke en eneste bil.

    bilde 4.JPG
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    1.146
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har svært god erfaring med Conti GP4season (i 25mm) til vått, issvuller og grus. Litt dyrere enn GP24mm er de ettersom de deler dekkstamme med GP4000s,
    SKS-skjermene har jeg ingen erfaring med, men synes Crud Roadracer2 fungerer fint om man har tenkt å la de sitte på en tid
    Jeg tenkte på Crud men jeg fant de ikke til under 200 kroner i det store utland så da ble det SKS. Ser de har fått grei omtale på Wiggle. Men jeg googlet selvsagt CAAD10 + SKS Race Blade XL etter å ha bestilt og første treff viste iallfall en E-synser som mente at det ikke passer. Så det gjenstår å se men med tanke på porto er det nok billigere å evt modifisere de selv med en baufil enn å returnere de.
     
    Sist redigert:

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Nå som jeg har så nytt og fint drivverk trenger jeg en bra lube som ikke trekker til seg dritt. Hva bruker dere? Husker jeg pleide å dille med noe som het Dry Lube i gamle dager, funket fint men måtte påføres ganske ofte.
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.262
    Antall liker
    24.832
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Meget innbydende landevei der nede i Ås, ja.
    Jeg sprayer med noe teflonholdig. Påføres når jeg gjør henne ren, og det er nok ikke så sjelden.
     
    Sist redigert:

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    1.146
    Torget vurderinger
    4
    Weldtite teflonspray synes jeg fungerer greit, trekker til seg lite dritt men den er ikke så holdbar.
     

    freddie77

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.09.2009
    Innlegg
    866
    Antall liker
    457
    Lett blanding av gress, gjørme og is i fjellet i dag (ca 850 moh).
    Sykkel2.jpg
     

    Drammen lyd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2012
    Innlegg
    765
    Antall liker
    389
    Får melde meg på her jeg og, kjøpte sykkelen nesten bare for navnet:) TREK HIFI Pro
     

    Ekorre

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    679
    Antall liker
    248
    Min landeveissykkel blir hvertfall knyst stille av den :)
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    1.146
    Torget vurderinger
    4
    Det er iallfall på tvers av brukererfaringer på terrengsykkel.no.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.552
    Antall liker
    7.270
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Rock'n'roll er brillefint, men det er ikke "olje". Kun voks. Min erfaring er at det blir best hvis du bruker det fra kjedet er helt nytt. Bråker ikke så ille som noen skal ha det til. Voksen holder ikke noe ute, men skitten fester seg ikke til den slik den gjør på oljebaserte midler, og kjedet holder seg rent.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Jeg bruker også Rock'n'roll (blå 'extreme'), og synes den er kjempefin. Den er dyr og udrøy, men det er de teneste problemet jeg opplever også. Jeg hadde en gang en voks som het cry-tech, husker ikke merket, som jeg syntes var klinete. Positiv overraskelse med andre ord, etter anbefaling fra Sykkelboden på Kolbotn.

    Veiene rundt Ås er forresten herlige, Fidelio. Jeg har ambisjoner om å studere dem i detalj neste sommer. :cool:
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Har gått til innkjøp av Rock'n'Roll, håper den vil funke greit. Er ingen drivverksnazi, men liker å holde det måtelig rent.

    Begynner å lure på hvordan kroppen kommer til å takle vinteren, det napper i sykkelbaguetten hver eneste dag og man blir fort rastløs når man ikke får syklet. Så lenge det er bar asfalt kommer jeg i alle fall til å sykle.
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.262
    Antall liker
    24.832
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Fra appendikset til USADAs "Reasoned Decision" i saken mot Lance Armstrong:
    David Zabriskie has a dry but apparent sense of humor. In his interview with USADA he described a funny and, at the same time, revealing anecdote of life on the U.S. Postal Service team bus. Zabriskie recounted being at the front of the bus singing to Johan Bruyneel about EPO use to the tune of Jimi Hendrix’s song Purple Haze. Johan laughed along as Zabriskie sang:

    EPO all in my veins
    Lately things just don’t seem the same
    Actin’ funny, but I don’t know why
    ‘Scuse me while I pass this guy
     
    Sist redigert:
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Man må muligens være både naiv og umusikalsk for å forbli uvitende, Kjærgaard?
     

    Ekorre

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    679
    Antall liker
    248
    Ja napper godt i sykkelfoten om dagen, utrolig fint ute.
    Om noen skulle ønske et par Rapha Winter gloves så har jeg et par i small som viste seg å være for små.
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Ja napper godt i sykkelfoten om dagen, utrolig fint ute.
    Ikke foten Ekorrefaen, baguetten. Se her hvordan det går for en det virkelig napper hos:

    parameter.png

    Har for øvrig gjort meg noen tanker om giring etter litt tid med 50/34 og 11-23. For det første er det rimelig åpenbart at man må ha 11-cog'en med kompaktkrank, 50-12 er ikke tungt nok får pågønning i nedoverbakker. Hvis man synes dette er tilstrekkelig, kjører man ikke fort nok. 11-23 er en nydelig kassett å sykle på med 11-delt fordi giringen er så utrolig tight. Merker at jeg ofte må droppe to cogs direkte, hadde ikke dèt behovet før. Men dette er jo null stress med Campa :)

    34-23 er et såpass lett gir at man neppe trenger noe lettere så lenge stigningsprosenten holder seg under 10-ish. Har ikke hatt behov for lettere gir i de bratteste bakkene rundt Oslo i alle fall. Og hvis det blir litt tungt med 34-23 i en lang bakke kan man jo trøste seg med at man blir sterk i bena av det: Harden The Fuck Up.

    Problemet er dog at man går litt for fort "tom" for tyngre gir på lilleskiva, men dette tror jeg er en vanesak fordi jeg har syklet med krank for menn i så mange år. Og ifølge Dag Otto har man uansett ikke noe å gjøre på lilleskiva. Konklusjonen er at jeg elsker kompaktkrank med 11-23 så langt, men uten 11'ern er kompaktkrank ikke noe å satse på.

    Forresten Valentino og Zomby, Zonda er kongehjul, angrer ikke et sekund. Smoothe, lette, diskrete og kvikke.
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.262
    Antall liker
    24.832
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Sjekk lagerstrammingen om du ikke har gjort det. De er gjerne litt løse fra fabrikk. Gjøres enklest med hjulene i ramma. 3mm unbrako om jeg ikke husker rappgale.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn