Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 2021

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.719
    Antall liker
    13.212
    Opptrekket til Mørkøv på dagens i TdF - etappe er noe av det vakreste jeg har sett på den fronten. I kampens hete med kun en håndfull hundre meter igjen sørget han for at Cav kom seg ut fra å være temmelig innestengt eller sørge for at en lagkompis vant etappen om ingen av de argeste konkurrentene gikk etter og dermed åpnet veien for Cav.

    Jeg har aldri kjørt i felt og langt mindre trukket opp noen i spurten men det må sitte et stykke inne for nest siste mann i et opptrekk å slippe hjulet til fyren foran like før mål.

    #respekt
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.872
    Antall liker
    26.626
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Trengte noe sykkelvask utstyr på hytta, denne Motorex spray on funker glimrende spray på skyll av jeg bruker en vaskesvamp med vann, det fine var att den rengjør styretape'n bra, skiver,klosser påvirkes ikke.
    20210710_144544.jpg
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    ^
    Tips til produkter for å piffe opp matt/satin rammer? Egentlig idiotisk å kjøpe matt, da man ikke kan polere bort eventuelle småriper osv.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.872
    Antall liker
    26.626
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    ^
    Tips til produkter for å piffe opp matt/satin rammer? Egentlig idiotisk å kjøpe matt, da man ikke kan polere bort eventuelle småriper osv.
    Jeg bruker wax spray for snabb glans typ Turtle mfl spar sikkert en watt på glatt,blank ramme🚴‍♂️
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Sjeldent jeg vasker sykkelen forøvrig. Jeg bruker baby wipes på ramma etter hver tur, så rengjør jeg kassett osv med sitrus/aceton en gang i blant.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.872
    Antall liker
    26.626
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Sjeldent jeg vasker sykkelen forøvrig. Jeg bruker baby wipes på ramma etter hver tur, så rengjør jeg kassett osv med sitrus/aceton en gang i blant.
    Acton ville jeg kun brukt til lakk/maling fjerner holdt langt unna sykkeln!
    Sitrus rens prøvde jeg på styretape med dårlig resultat, løser opp farven(Lizzard Skin)
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Nei bruker det på drivverket, når det ikke står på sykkelen selvfølgelig
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.665
    Antall liker
    21.491
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Aceton er fint til å fjerne white spirit man har brukt til å fjerne pariserdekklim med. :)
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    136,8km på TCRen nå. Er jeg raskere? Nei, men giringen er tyngre enn på CAAD'n. Er den lettere? Ja. Er den gøyere? Nei.
    Fungerer Di2 bra? Joda... Full synkro og semi synkro fungerer sånn passe. Manuelt er merkbart raskere og smuudere. Dette er selvfølgelig kun min mening. Så bør det nevnes at drivverket på denne sykkelen er ikke 100% strøkent. Mulig forbedringspotensialer.

    Så konklusjonen er at begge syklene ligger for salg, og jeg beholder den som ikke blir solgt! :LOL:

     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Samtlige lag i touren sykler vel med elektroniske gir i år…
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Selvfølgelig! Mange bruker visstnok manuell gir modusen, ifølge GCN
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Skal på en sykkeltur til Risør, men Google maps er jo kreften selv... Havner fort på grus, eller merkelige veier som ikke eksisterer...
    Er Strava bedre til å lage ruter? Forslag?
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Vil du ha forslag er det jo en fordel å opplyse hvor du sykler fra men hvis det er osloregionen ville jeg syklet kystnært i Vestfold, innom Stavern, Korketrekkeren og Valle, etter det så er jeg ikke lengre kjent
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.788
    Antall liker
    5.434
    Sted
    Holmestrand
    Vil du ha forslag er det jo en fordel å opplyse hvor du sykler fra men hvis det er osloregionen ville jeg syklet kystnært i Vestfold, innom Stavern, Korketrekkeren og Valle, etter det så er jeg ikke lengre kjent
    Det er en god ide, men de indre veiene i Vestfold har også veldig mye fint å by på. Fine sykkelveier med lite trafikk, og et vakkert kulturlandskap.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.788
    Antall liker
    5.434
    Sted
    Holmestrand
    Skal på en sykkeltur til Risør, men Google maps er jo kreften selv... Havner fort på grus, eller merkelige veier som ikke eksisterer...
    Er Strava bedre til å lage ruter? Forslag?
    Et spørsmål er selvsagt om du skal sykle fort, eller om du tar det som en tur? Overnatter du f eks?
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Sykler fra Kristiansand. Er "bare" 134km så skal sykle ok tempo. Strava viser ganske fin rute faktisk. Ingen tulleveier som Google maps.

    Hvordan behandlere dere nytt kjede forresten?? Noen mener man bør i hvert fall fjerne fettet på utsiden feks, mens andre mener det fettet/oljen som er på kjedet er kun forbehold lagring, og bør vaskes vekk helt...
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.665
    Antall liker
    21.491
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg pleier å fjerne overflødig med en fille. Det er Campagnolo, riktignok. Sære italienske greier.


    Fra Kristiansand er 7'eren fin.
     

    joje

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2004
    Innlegg
    527
    Antall liker
    50
    Ja, mekaniske gir er forbeholdt ritt der ting må virke selv om det rister litt.
    .
    Mollema var på liten-liten i går…
    Liten/liten skal ikke være mulig med SRAM AXS som Trek Segafredo bruker, tror heller ikke det er mulig på Shimano DI2. Har profflagene egen firmware som tillater kombinasjonen?
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Di2 har manuell modus, og da kan du styre som du vil. Må skru av "gear position control" også.
    Fungerer sikkert i semi synchro også, så lenge "gear position control" er av.
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.481
    Antall liker
    15.115
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Sykler fra Kristiansand. Er "bare" 134km så skal sykle ok tempo. Strava viser ganske fin rute faktisk. Ingen tulleveier som Google maps.

    Hvordan behandlere dere nytt kjede forresten?? Noen mener man bør i hvert fall fjerne fettet på utsiden feks, mens andre mener det fettet/oljen som er på kjedet er kun forbehold lagring, og bør vaskes vekk helt...
    Jeg beholder oljen på nytt kjede og jeg mener jeg har lest at Shimano anbefaler å sykle ganske mange mil på dette før du tørker av og legger på ny olje. Ang. tur Kristiansand til Risør så er Strava fin å bruke. Syklet Oslo-Krisiansand for et par år siden og brukte Google. Det jeg fikk erfare var at det ble noen fine grusveier og noen km med stisykling på racer🤣 Har fått vite av flere at Google har en preferanse for grusveier når du skal sykle:rolleyes:
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.788
    Antall liker
    5.434
    Sted
    Holmestrand
    Sykler fra Kristiansand. Er "bare" 134km så skal sykle ok tempo. Strava viser ganske fin rute faktisk. Ingen tulleveier som Google maps.

    Hvordan behandlere dere nytt kjede forresten?? Noen mener man bør i hvert fall fjerne fettet på utsiden feks, mens andre mener det fettet/oljen som er på kjedet er kun forbehold lagring, og bør vaskes vekk helt...
    Da er nok både ytre og indre veier i Vestfold uinteressante, selv om både kysten og kulturlandskapet skal være vakkert ..... 😂
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Var en kar å så på CAAD10en min i dag. Han ville ikke kjøpe den da rammenr ikke var registrert noen sted. Selvfølgelig er den ikke registrert noen sted med mindre jeg, eller forrige eier har gjort dette? Eller registrerer forhandleren sykkelen ved mottakelse, for sin egen forsikring? Han ble visst rådet av Falck å ikke kjøpe sykkelen pga dette :p
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.117
    Antall liker
    2.609
    Torget vurderinger
    16
    Var en kar å så på CAAD10en min i dag. Han ville ikke kjøpe den da rammenr ikke var registrert noen sted. Selvfølgelig er den ikke registrert noen sted med mindre jeg, eller forrige eier har gjort dette? Eller registrerer forhandleren sykkelen ved mottakelse, for sin egen forsikring? Han ble visst rådet av Falck å ikke kjøpe sykkelen pga dette :p
    Registrert hvor? Hos Falck? Høre helt tullete ut. Min sykkel er ikke registrert noen steder, men hvis jeg skulle selge den så kan selvfølgelig neste eier registrere den. Så lenge den ikke er meldt stjålet så betyr det vel ikke noe om den er registrert eller ikke.
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.791
    Antall liker
    5.338
    Sted
    oslo
    Koster jo penger å ha sykkelen registrert, så er rimelig bortkastet.
    Skal være rimelig kørka for å ikke tørre kjøpe en gammel CAAD10 i frykt for at den er tyvegods... med mindre du ser ut som en tyv da ;)
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Hah! Ja det var en godt voksen mann fra et sted som begynner på A, som er kjent for å ha litt spesielle mennesker kan du si :p Han ville ta bilder av rammennr. Så når får jeg sikkert politiet på døra isteden.
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.477
    Antall liker
    895
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har E-MTB'en registrert i Solid sykkelregister.Får ikke noe igjen på forsikringen dersom den blir stjålet uten registrering.Må også ha FG godkjent lås.Falck er vel ikke godkjent sykkelregister lenger?
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har E-MTB'en registrert i Solid sykkelregister.Får ikke noe igjen på forsikringen dersom den blir stjålet uten registrering.Må også ha FG godkjent lås.Falck er vel ikke godkjent sykkelregister lenger?
    Hvorfor skal man ikke få noe igjen for sykkelen uten registrering? Står det som krav i innboforsikringen og eventuelt hos hvilket selskap?
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.477
    Antall liker
    895
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Hvorfor skal man ikke få noe igjen for sykkelen uten registrering? Står det som krav i innboforsikringen og eventuelt hos hvilket selskap?
    Det står som ett krav i innboforsikringen hos LO Favør.Har også krav om FG godkjent lås selv om sykkelen står i låst garasje eller i låst bil.Da kona har samme selskap er den ingen egenandel.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    I mine vilkår (Lederne/Tryg) så dekkes sykkeltyveri fra egen eiendom med inntil 30 000 kroner og hvis sykkelen er registrert faller egenandelen bort.

    For egen del har jeg nok også et av nabolagets minst attraktive hus å stjele fra med tydelig merking og god kamera og alarmdekning.
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.477
    Antall liker
    895
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    I mine vilkår (Lederne/Tryg) så dekkes sykkeltyveri fra egen eiendom med inntil 30 000 kroner og hvis sykkelen er registrert faller egenandelen bort.

    For egen del har jeg nok også et av nabolagets minst attraktive hus å stjele fra med tydelig merking og god kamera og alarmdekning.
    Min sykkel er dekket med inntil 40000.- uansett hvor den er dersom den er låst med godkjent lås.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn