Sykkling. Oppsumering

T

timc

Gjest
Ja da begynner vinteren å nærme seg. På tide å oppsummer hvor mye sykkling det har blitt i sommer.

blir nok noen turer til fremover men ikke like mye...

Jeg landet på ca 160mil.

Mvh

Dryg

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.05.2005
Antall liker
3
Ops.. En tur i år på 6,5 mil. Pluss sykling på jobb,men tror ikke det overskrider 5 mil. Elendige greier,men har mistet interessen totalt!

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Ja da begynner vinteren å nærme seg. På tide å oppsummer hvor mye sykkling det har blitt i sommer.

blir nok noen turer til fremover men ikke like mye...

Jeg landet på ca 160mil.

Mvh
250 meter.

B

bamsemann

Gjest
Jeg er oppi 745 mil hittil i år, runder nok i hvertfall 800 mil før sykkeln blir parkert...

bamsemann.. :)

K

kbwh

Gjest
Årets høyeste puls hadde jeg da Bettini blåste forbi Zabel forleden.

Ikke mange mil i år gitt.

O

OldBoy

Gjest
Min sesong følger kalenderåret, så jeg er ikke riktig ferdig ennå. Håper jeg.

Hittil i år er det blitt ca. 500 mil, og hvis værgudene holder igjen snøvær og kuldegrader, kan det kanskje bli 200 mil til før nyttår.

andreas

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.10.2003
Antall liker
152
Min årstelling endte i august. Hadde et mål om 200 mil, og irriterende nok manglet det noen kilometer. Kanskje innkjøp av racersykkel kan rette opp i elendigheten? Synes uansett det er moro med racer. Det er definitivt en annen opplevelse i forhold til rammestivhet, styrerespons, sittestilliing - you name it! Fort går det også! Så langt har jeg dog holdt meg unna fjelloverganger med kun dobbelkrans foran og åttedelt bak.

B

bamsemann

Gjest
Min årstelling endte i august. Hadde et mål om 200 mil, og irriterende nok manglet det noen kilometer. Kanskje innkjøp av racersykkel kan rette opp i elendigheten? Synes uansett det er moro med racer. Det er definitivt en annen opplevelse i forhold til rammestivhet, styrerespons, sittestilliing  - you name it! Fort går det også! Så langt har jeg dog holdt meg unna fjelloverganger med kun dobbelkrans foran og åttedelt bak.
Sett på en 12/27 krans bak, så kommer du over fjellovergangene også...

andreas

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.10.2003
Antall liker
152
OT: Hva passer på bossen min: 9 delt, men ikke 10delt?

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Sykling er en aktivitet for kanarifugler (jvnfr. de glorete klærne). Ordentlige mennesker løper.

Paal_Iksom

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.07.2003
Antall liker
6
Ordentlige mennesker løper.
Ordentlige mennesker går. De som løper prøver å unnslippe noe, som regel narkokreditorer eller politi.

Edit: 80 mil, fordelt på hele året og med sykkelhenger.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Jeg sluttet å sykle da det ble vanlig for syklister å benytte antrekk som får fantomet og batman til å virke normale.

Larsemann

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.07.2003
Antall liker
0
Har sykla veldig lite i sommer dessverre, men benyttet meg av høstsalg og byttet gammel Gary Fisher med ny Gary Fisher. Har fått lysten tilbake og sykler nå 6-10 mil i uka så lenge det er føre. Håper mao at neste sommer blir en super sommer :)

Z

Zomby_Woof

Gjest
Sykling er en aktivitet for kanarifugler (jvnfr. de glorete klærne).  Ordentlige mennesker løper.
De aller skikkeligste er så nærsynte at de holder seg til tredemølle. Skulle de slumpe til å bevege seg fortere enn gangfart, så slumper de gjerne borti ting også.

Ta til deg det med fargerike klær BB. Jo mindre du selv ser, jo viktigere at andre ser deg.

Noen av dere er jo riktig flinke til å trene da. Jeg har ikke passert 300 mil, men gjør det i løpet av høsten.

K

kbwh

Gjest
Jeg tror at det går an smyge 10delt ShimaNO på et 8boss, men jeg er ikke skråsikker.
Kompatibilitet har forøvrig vært tema på teknisk hos www.cyclingnews.com.

andreas

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.10.2003
Antall liker
152
9 går i hvert fall, men med nytt kjede og ny veksler/bremsehendel. Billig blir det jo ikke

K

kbwh

Gjest
Hvis ramma er bra kan det være like greit å kjøpe en hel gruppe. Zomby er inne på det. Må ha nye derallieurs (jeg elsker det ordet) også mener jeg fordi geometrien (og trinsebredden) der er endret trur eg.

Hvis alt er so-so kan man kjøpe brukt sykkel fra årets sesong.
Eller sykle på åtteren et år til. En større (eller liten) sykkelbutikk kan jo ha en 8delt 13-27 liggende og slenge.

B

bamsemann

Gjest
Jeg tror at det går an smyge 10delt ShimaNO på et 8boss, men jeg er ikke skråsikker.
Kompatibilitet har forøvrig vært tema på teknisk hos www.cyclingnews.com.
Nei det funker dårlig med 10 delt krans, husk at hvis du sykler med 8 delt utstyr har du vel også 8 delt på høyre girskifteren, da bør du fortsatt holde deg til 8 delt krans, ellers må du kjøpe deg en 9 delt skifter..

B

bamsemann

Gjest
Husk... hold deg til shimano, campa har så mye rart for seg, og shimano er mye lettere å få tak i...

Nå blir vel Valentino gæærn.....

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg mener å huske at Valentino hadde en Bianchi SL3 med Dura Ace.

Ellers....

Hvis du savner lettere gir på din eksisterende sykkel, Andreas: Hva med en kompaktkrank?

Denne koster NOK 1370,- hos cyclecomponents.com
Drevene er 50/34, vanlig er 53/39. Jeg er ikke sikker på om bredden på drevene vil funke med 8-delt kjede (avstanden mellom kjedeplatene er bredere enn på 9- og 10-delt). Hvis du spør der du vil handle får du sikkert et greit svar. Dette ville uansett bli mye billigere enn å skifte ut hele drivverket, som muligens er alternativet. Men som sagt, jeg vet ikke om det virker.

andreas

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.10.2003
Antall liker
152
Hvis du savner lettere gir på din eksisterende sykkel, Andreas: Hva med en kompaktkrank?
Takk for tipset. Tror det kan funke på den måten at jeg bruker sjelden det minste tannhjulet bak. Men har også mye erfaring med at det lønner seg med å holde på hvordan sykkelen i utg.pkt er satt opp. Endrer du på en ting ender det fort med utlegg som tilsvarer ny/brukt innkjøp av en hel sykkel!

T

timc

Gjest
huff...Ble en K for mye der....

Bamsemann er sprekest med stoor margin....

Jeg håper på noen mil til før snøen kommer, men blir nok ikke så veldig mye.

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Antall liker
1
Tipper jeg har hatt et snitt på ca. 7-8 mil i uken etter at jeg startet med sykkel som primær treningsform i vår. Ikke landevei, kun grus og (veldig lite) sti. I tillegg kommer til og fra jobb hver dag, men det er bare et par-tre km hver vei på VELDIG lav intensitet så det teller knapt ;-) Men til neste år blir det morro, planlegger å stille i 5-6 ritt, vet ikke helt hvilke enda.

K

kbwh

Gjest
Jeg mener å huske at Valentino hadde en Bianchi SL3 med Dura Ace.
Valentino har en Bianchi "110" Titanio med Record 10. Jeg er som dere kanskje vet en "sleip italiener".

Behold for all del fiskeutstyret folkens. Funker fint det.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Valentino har en Bianchi "110" Titanio med Record 10. Jeg er som dere kanskje vet en "sleip italiener".
Beklager så meget. Jeg linket rett sykkel med feil mann, eller feil sykkel med rett mann, jeg er ikke sikker...

Edit: Xerxes var det! http://www.hifisentralen.no/cgi/yab...topic;action=display;num=1146759689;start=0#0

Behold for all del fiskeutstyret folkens. Funker fint det.
Joda fiskeutstyret funker som f*** det.

Stadig oftere ser man jo Shimano-syklister som holder hendene over hodet og roper:

"Den var sååå stor!!!"  ;D ;D ;D

K

kbwh

Gjest
Jeg visste ikke at ShimaNO hadde startet med sykkelseter også.

De var selvfølgelig en prototype på et slikt som avfødte utsagnet Zomby siterer i forrige innlegg.

;D ;D ;D

Z

Zomby_Woof

Gjest
Eeeehhh... Følger ikke tankene dine helt her, Valentino...

Det skal forresten ikke stikkes under en stol at Campa på mange områder fører an i den teknologiske utviklingen.

Fra og med neste år går de for eksempel bort fra de tradisjonelle firkantede krankakslingene.

Man kan jo bare lure på hvor mange år det tar før Shimano, FSA, American Classics, Truvativ, og andre 'flat-earthere' endelig følger etter....

;D

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
8.614
Sted
Holmestrand
Husk... hold deg til shimano, campa har så mye rart for seg, og shimano er mye lettere å få tak i...

Nå blir vel Valentino gæærn.....

Vet ikke om SHimano er så enkelt å få tak. En i klubben måtte la sykkelen stå i flere uker fordi Shimano ikke kunne levere midtskiva foran på en XT-krank!

Z

Zomby_Woof

Gjest
Som i "DEN (snurrebassen altså) VAR sååå stor!"?
Men Valentino, da.

Det blir den jo snart igjen, når man får klem av pikene som kommer med pokaler og blomster og sånt....

Her tror jeg forresten at vi finner forklaringen på hvordan testosteron virker prestasjonsfremmende hos syklister.

Jo mer testo, jo mer lyst på en klem.

Det er nok en rein motivasjonsbooster, ikke noe annet.

;D

B

bamsemann

Gjest
Tilta 750 mil i går, men merker at motivasjonen er dalende..

Men det blir nok over 800mil i år..

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.290
Sted
Horten
Torget vurderinger
8
Vet ikke om SHimano er så enkelt å få tak. En i klubben måtte la sykkelen stå i flere uker fordi Shimano ikke kunne levere midtskiva foran på en XT-krank!
Det får være hans problem. XT bruker standard 4bolt/110mm spacing på klingene, og det er den MEST utbredte standaren blant drev.

XT er ikke spesilt bra klinger heller. Kjøp RaceFace/Middleburn/FSA/Blackspire eller noe annet. Omtrent samme pris og lengre levetid. Penere også.

Om ikke din lokale sjappe har det, så kjøp for eks fra www.chainreactioncycles.com Billig og bra.

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
8.614
Sted
Holmestrand
Det får være hans problem. XT bruker standard 4bolt/110mm spacing på klingene, og det er den MEST utbredte standaren blant drev.

XT er ikke spesilt bra klinger heller. Kjøp RaceFace/Middleburn/FSA/Blackspire eller noe annet. Omtrent samme pris og lengre levetid. Penere også.

Om ikke din lokale sjappe har det, så kjøp for eks fra www.chainreactioncycles.com Billig og bra.
Godt poeng. Kjenner bare historien fra sykkeleieren, som ikke fikk tak i det han skulle ha.
www.cyclecomponents.com er også et godt alternativ.

Topp Bunn