Salmacis
Hi-Fi entusiast
Jeg har en poweramp som gir meg masse trøbbel. Har hatt den på reparasjon, og det ble byttet noen deler i strømforsyningen, men alt er tydeligvis ikke i orden enda.
Problemet er at det kommer en syklisk og jevn elektronisk tikke-/kneppelyd ca hvert sekund gjennom høyttalerene. Dette inntreffer når jeg skrur opp volum på preamp uten signal eller når jeg spiller musikk. Det spiller ingen rolle hvilken signalkilde jeg bruker. Lyden høres nesten ut som å spille en vinyl plate med hakk i på samme sted over hele platen. Jeg opplever at det er elektronisk klikk/knepp støy som stammer fra effektforsterker.
Noen som vet hva dette kan skyldes?
PS. Det er ingen problemer med verken preamp, høyttalere, rør eller signalkilder.
Anlegg:
EAR 864
Plinius SA103
Dynaudio Contour S1.4LE
Grant Fidelity Tubedac 11
Sony CD transport
Sony DAT
Rega Planar 2 m/ Goldring 1042
Problemet er at det kommer en syklisk og jevn elektronisk tikke-/kneppelyd ca hvert sekund gjennom høyttalerene. Dette inntreffer når jeg skrur opp volum på preamp uten signal eller når jeg spiller musikk. Det spiller ingen rolle hvilken signalkilde jeg bruker. Lyden høres nesten ut som å spille en vinyl plate med hakk i på samme sted over hele platen. Jeg opplever at det er elektronisk klikk/knepp støy som stammer fra effektforsterker.
Noen som vet hva dette kan skyldes?
PS. Det er ingen problemer med verken preamp, høyttalere, rør eller signalkilder.
Anlegg:
EAR 864
Plinius SA103
Dynaudio Contour S1.4LE
Grant Fidelity Tubedac 11
Sony CD transport
Sony DAT
Rega Planar 2 m/ Goldring 1042