Juss og økonomi System for fakturering

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
7.372
Sted
Holmestrand
Jeg ble pensjonist litt før planlagt, så jeg vil kanskje ta en og annen jobben som selvstendig.
I den forbindelse har jeg startet et enkeltmannsforetak.

Det blir ikke mye aktivitet, så jeg er opptatt av å holde kostnadene på et minimum.
Ser etter et system for å sende faktura, her vil det muligens være behov for å sende utenlands.

I et tidligere liv hvor jeg drev for meg selv benyttet jeg Conta, som nå koster penger.
Noen som har tips eller erfaringer å dele?
Har så vidt kikket på disse:
Jeg er ikke så veldig inne på økonomibiten, fakturering og slikt, så alle innspill mottas med takk.

Ole_Martin

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
856
Jeg har brukt Faktura Larsen i 15 år. Utdatert men blir nå en faktura ut av det. Gratis.

Går ikke god for linken men du ev vurdere.

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
7.372
Sted
Holmestrand
Jeg har brukt Faktura Larsen i 15 år. Utdatert men blir nå en faktura ut av det. Gratis.

Går ikke god for linken men du ev vurdere.

Har vært borte i den før…
Der er det ikke mulighet for efaktura?

Ole_Martin

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
856
Har vært borte i den før…
Der er det ikke mulighet for efaktura?
Nei, ikke noe fancy så her må mottaker håndtere en faktura, men idag går disse stort sett til roboter som skanner eposten for vedlegget (faktura i PDF) så det har aldri vært noe problem.

TOH

Hi-Fi interessert
Ble medlem
25.10.2012
Antall liker
45
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Jeg har flere kunder som bruker Fiken. Dette er et regnskapssystem som kan kan gjøre alt fra fakturering til innsendelse av årsregnskapet. Fungerer greit hvis du gjør alt riktig. Ved feil kan det fort bli mer jobb å rette opp. Da er Tripletex bedre.

Topp Bunn