Systematisering av samling

shaunv

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2006
Antall liker
67
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
19
Er det noen som har et godt nettsted hvor man kan systematisere LP-samlingen.(dvs:plotte inn artist, sjanger etc) så kan man velge f.eks om det skal stå etter alfabetisk, sjanger etc..

Shaunv

shaunv

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2006
Antall liker
67
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
19
Jeg bruker Excel
Poenget er at når det er såpass mange plater jeg skal soltere...så orker jeg ikke sortere etter alfabetisk på den manuelle måten... ;)

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.562
Torget vurderinger
27
Poenget er at når det er såpass mange plater jeg skal soltere...så orker jeg ikke sortere etter alfabetisk på den manuelle måten... ;)
Men Excel sorterer da alfabetisk automatisk?

Geir_O

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
19
Ærlig talt fosse. Programmet hadde endel flere muligheter enn du får til gjennom excell. I tillegg henter det data fra internett så du slipper skrive deg ihjel. Men så lenge du er happy :)

Mvh

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.562
Torget vurderinger
27
Ærlig talt fosse. Programmet hadde endel flere muligheter enn du får til gjennom excell. I tillegg henter det data fra internett så du slipper skrive deg ihjel. Men så lenge du er happy :)

Mvh
Det har det sikkert, og det hadde jeg satt veldig stor pris på.

Jeg svarte bare på utsagnet om at Excel ikke alfabetiserer. Mye Excel ikke gjør, men akkurat det kan det ;)

shaunv

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2006
Antall liker
67
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
19
Bruker open office(pga skolen bruker det...og det er gratis) men vet ikke hvor jeg velger at den skal sortere heller :p
Noen som er kjent med OpenOffice? Kan forsåvidt finne det ut om jeg har tid til å trykke litt...

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
jeg var deltaker på et officekurs, hvor det ble satt av en god del timer til excel.
Man kan si mye om MS (også at de stjal excel) men du bevares for et program. Jeg tror man kan styre verden med det, faktisk :)

cox

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.08.2003
Antall liker
326
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Jeg tror man kan styre verden med det, faktisk :)
Jeg bruker det til å holde rede på en omsetning på ca 12 milliarder kroner :D

ayaboh

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
8
Bruker open office(pga skolen bruker det...og det er gratis) men vet ikke hvor jeg velger at den skal sortere heller :p
Noen som er kjent med OpenOffice? Kan forsåvidt finne det ut om jeg har tid til å trykke litt...
Data>Sort, velg kolonne eller rad som skal sorteres.

N

nb

Gjest
Med mindre man er ekspertbruker (slik som jeg er;) kommer man ganske så langt med OpenOffice sitt regneark om man ikke vil betale en tusing for office-prakken eller kopiere den av none. Basisfunksjonene er godt dekket i OpenOffice.

Når det er sagt, så ville jeg nok ikke bruke et regneark for å styre platesamlingen min. Har p.t. ikke noe programvare for det, men jeg er ganske så sikker på at det ikke blir Excel når (om) det blir noe;)

P

paradigm

Gjest
Er det noen som har et godt nettsted hvor man kan systematisere LP-samlingen.(dvs:plotte inn artist, sjanger etc) så kan man velge f.eks om det skal stå etter alfabetisk, sjanger etc..

Shaunv
Her er et norsk program: [ftp]http://www.fnp.no/platark/[/ftp]

Topp Bunn