Systemdek IIX

GunnarS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.07.2010
Innlegg
1.245
Antall liker
5.602
Torget vurderinger
14
systemdek1.jpg

Er det noen som har en motor med remhjul til en slik spiller til overs (eller vet hvor det kan kjøpes)?

systemdek2.jpg


Det skulle ikke forundre meg om motoren er tilsvarende den som sitter i Linn og Rega, men det virker som remhjulet er presset på eller limt. Ville derfor vært best å fått tak i både motor og remhjul.
Denne var innom for sjekk i går (fra en kamerat av en kollega). Spilleren har gått i gulvet og akslingen kastet relativt heftig på seg. Det viste seg at motorakslingen er løs. Da vi satte den på plass igjen ble den betraktelig bedre, men ikke helt "100". Motoren lukter også litt etter å ha gått litt, så den bør nok byttes.
GunnarS
 

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Innlegg
5.833
Antall liker
1.415
Sted
Steinkjer
Er vel Audio Note som tok over Systemdeck mener jeg å ha lest, går an å høre der muligens.
 

GunnarS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.07.2010
Innlegg
1.245
Antall liker
5.602
Torget vurderinger
14
Takk for tipset. Det ser ut som AudioNote lager (eller får laget for seg) noe som ligner faretruende på de gamle spillerne fra Systemdek.
systemdek3.jpg

Systemdek "gjennopsto" for noen år siden, og lager riktig så fine spillere fortsatt ser det ut til.
systemdek4.jpg


Home

GunnarS
 

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Innlegg
2.933
Antall liker
747
Jeg har en Systemdek IIX stående, men jeg er ikke interessert i å selge den av nostalgiske årsaker. Jeg har eid min siden 1990.

Du har rett i at Audio Note lager er spiller som ser misstenkelig lik ut. Jeg har sett og hørt en slik spiller på hifi-messa i Stockholm for noen år siden. Uten at jeg vet dette er det mulig det er bare selve plinth-en som er felles(?), men Audio Note-spilleren har jo åpenbart en motor.
 

GunnarS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.07.2010
Innlegg
1.245
Antall liker
5.602
Torget vurderinger
14
Tusen takk Laban. Det skal foreslås for eieren.
Vh
GunnarS
 
Topp Bunn