Tåler og bli titta på engang til denna ?

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.901
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
Har kommet til at denne spiller best stående på MDF plate, mens Simply Black'en spiller best stående på Audio Magic dempe-plate.

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.298
Sted
Horten
Torget vurderinger
8
Fy fader. Og Step upen tar det hele til et nytt level, utseendemessig. ;D

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Rudi skrev:
Hmmmmmm, hvor mye skal vi ha oppi her a ?
Nå har ikke jeg enda fått montert min Phantom, men alle "guru'er" som jeg har snakket med sier ihvertfall helt klart INGEN demping.

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.901
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
2 "arge" konkurenter, ser veldig forskjellige ut og låter veldig forskjellig.

Til venstre: Simply Black 330 / SME V / Lyra Helikon SL / Cardas Golden Referenc / Dynamic Precsission DPR 2.2 .
Til høyre: Avid Acutus / Graham Phantom / Lyra Titan "i" / Lyra Erodion / Cardas Golden Referenc / Aestethix Janus.

Vedlegg

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.772
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
fytterakker'n, råe greier.
hvilke spillere er dette?

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
3.183
Torget vurderinger
6
Får vi en litt mer utfyllende beskrivelse av lyden og ikke minst forskjellene mellom disse eminente spillerne Rudi?

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.901
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
joaquin skrev:
fytterakker'n, råe greier.
hvilke spillere er dette?

Til venstre: Simply Black 330 / SME V / Lyra Helikon SL / Cardas Golden Referenc / Dynamic Precsission DPR 2.2 i full-ballansert oppsett.
Til høyre: Avid Acutus / Graham Phantom / Lyra Titan "i" / Lyra Erodion / Cardas Golden Referenc / Aestethix Janus.

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.901
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
Audiophile-Arve skrev:
Og lat oss få høyre kor mykje demping du hadde oppi, og skilnaden på lytteinntrykk. Eg tykkjer det går bra med litt silikon i JMWen iallfall...

Har ikke kommet så langt at jeg har fått testet ut det enda, begge disse spillerene er "parkert" inntil videre........... man har da flere spillere ;D ;D ;D

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Antall liker
351
Torget vurderinger
1

Detta er jo drømmespellærn ;D

Utrolig lekker ;D

Destiny.. :)

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.901
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
gut_man skrev:
Får vi en litt mer utfyllende beskrivelse av lyden og ikke minst forskjellene mellom disse eminente spillerne Rudi?

Nei, nix, nada, njet, nem, hinde, nein, no.......... det blir jo flere sider med text det..... har da ikke tid til sånnt ;D

Veeeeeeldig short versjon er:

De låter veeeeeldig bra begge to:
Den til venstre spillere med en renhet, dynamik, tysthet og superoppløsning som er helt rå og med en bass som fort kan gå på helsa løs, har aldrig hørt noen spiller som gjør disse parametre bedre enn denne.

Den til høyre spiller varmt og organisk i forhold til den andre med masse kropp og fylde.

OBS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! det beskrevne er den totale lyden av hvert anlegg spiller-combo og IKKE av enkelt spillerne, som sagt legger jeg ikke ut enkelt "tester" på disse spillerene her.

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.698
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Pene spillere? JA
Kunne jeg tenkt meg for eks en Acutus? Helt klart!
Har jeg muligheten til å invistere i noe slikt pr dags dato? NIKS!
Konklusjon: Ta vare på hørselen 20-30 år til, og håpe på huse blir ferdig nedbetalt og man er arbeidsfør (jobb=inntekt)

PS: Den DPR 2.2'n jeg har, får jeg beholde inntill "da" :)

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.901
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
zemtex skrev:
Pene spillere? JA
Kunne jeg tenkt meg for eks en Acutus? Helt klart!
Har jeg muligheten til å invistere i noe slikt pr dags dato? NIKS!
Konklusjon: Ta vare på hørselen 20-30 år til, og håpe på huse blir ferdig nedbetalt og man er arbeidsfør (jobb=inntekt)

PS: Den DPR 2.2'n jeg har, får jeg beholde inntill "da" :)

Er noe dritt det der med at allt er så jævla dyrt og at man alltid må prioritere ett eller annet........ vi bor i et lite bøttekott og derfor har vi litt ekstra penger til hobby'en, men vi driver og ser oss om etter en enebolig og når den er innkjøpt tenker jeg nok at jeg må lære meg og telle på knappene jeg å, da blir det nok ikke mye ekstra en stund vil jeg tro, men sånn er livet.

DPR 2.2 må aldrig selges, kun leveres til Ernstsen for modding/oppgradering ;).

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Rudi skrev:
De låter veeeeeldig bra begge to:
Den til venstre spillere med en renhet, dynamik, tysthet og superoppløsning som er helt rå og med en bass som fort kan gå på helsa løs, har aldrig hørt noen spiller som gjør disse parametre bedre enn denne.

Den til høyre spiller varmt og organisk i forhold til den andre med masse kropp og fylde.

OBS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! det beskrevne er den totale lyden av hvert anlegg spiller-combo og IKKE av enkelt spillerne, som sagt legger jeg ikke ut enkelt "tester" på disse spillerene her.
Det er nok viktig det du skriver om matching ja.
Jeg har jo eller fått for meg at Avid spiller litt friskt (har aldri testet selv) og egentlig det motsatte av "varmt og organisk".
Det er nok matchinga som er det viktigste ja :)

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.999
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Nydelige spillere :)

Det jeg har hørt av Avid Accutus er ikke det jeg forbinder med pågående spillestil. Men heller "glatt" og "stømlinjeformet"
Alt dette i positiv betydning.
Dette er med den vinylkomboen jeg har hørt Accutus i. Har hørt den en 5-6 ganger.

Min spiller har en litt mer frempå presentasjon, uten at det blir antydning til slitsomt av den grunn :)
Her opplever jeg at riia har stor betydning.

Topp Bunn