Tømme en Okki Nokki Cadence

• Trådstarter Kaare G. Opsahl
  • Startdato
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Fått meg en slik maskin. Noen som vet hvordan man tømmer maskinen?

Z

Zomby_Woof

Gjest
Bak sitter det en slange. Trekk denne forsiktig ut av maskinen.

Pirk ut den røde proppen, og stikk enden av slangen i en flaske eller tilsvarende.

Bikk maskinen 20-30 grader bakover til det renner.

Sett maskinen ned igjen når det ikke renner lenger.

HUSK FOR ALL DEL Å SETTE I PROPPEN FØR BRUK!

(Hvis ikke trekkes luft inn gjennom slangen og inn i oppsamlingskaret. Da luften komme inn i bunnen av rensevesken og skumme den opp, slik at skummet trekkes inn i maskinen.)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Takk for svaret :) Proppen manglet selvfølgelig men fant noe som fungerte i skrotskuffen

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei , med trekke inn i maskinen mener zomby sikkert inn i treverket , og altså ikke tilbake igjen i karet eller noe deromkring.....

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
ssm skrev:
Hei , med trekke inn i maskinen mener zomby sikkert inn i treverket , og altså ikke tilbake igjen i karet eller noe deromkring.....
Ok, takk for opplysningen. Den vasker bra men virker litt ruklete kvalitetsmessig

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
460
Torget vurderinger
4
ssm skrev:
Har ikke okki nokki selv, men tipper zomby mener at væsken kan trekke inn i maskinen og lage kortslutning......

Z

Zomby_Woof

Gjest
Stemmer alt som er sagt her...

Det blir reint. Maskinen er ruklete.

Eventuell falsk luft trekkes gjennom karet og ut i pumpesystemet. Kortslutning er en mulighet. Svellende sponplate og mugg er en annen mulighet. Jeg hadde sprekker i platkaret som ga det siste resultatet.

Ellers funker det greit. Jeg vasket ca. 1000 LP'er før den første gikk til H***. Den andre humper og går, og alt ser greit ut etter ca. 300 plater. De nyeste maskinene ser bedre ut.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Zomby_Woof skrev:
Stemmer alt som er sagt her...

Det blir reint. Maskinen er ruklete.

Eventuell falsk luft trekkes gjennom karet og ut i pumpesystemet. Kortslutning er en mulighet. Svellende sponplate og mugg er en annen mulighet. Jeg hadde sprekker i platkaret som ga det siste resultatet.

Ellers funker det greit. Jeg vasket ca. 1000 LP'er før den første gikk til H***. Den andre humper og går, og alt ser greit ut etter ca. 300 plater. De nyeste maskinene ser bedre ut.
maskinen funker bra den :) hvor mange plater kan jeg vaske før den må tømmes?

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5
Regel nummer 1: Les manualen!

Der står alt du trenger å vite som for eksempel at du skal tømme Okkien for hver syvende (7) plate:

After having cleaned not more than seven (7) records, the waste liquid has to be drained from the reservoir. Cleaning more than seven records without draining the reservoir may cause damage to the machine and will nullify your warranty!!

Z

Zomby_Woof

Gjest
Det står to forskjellige ting i manualen. Et sted står det 7, et annet 40. Jeg forsto det sånn på Andreas på Big Dipper at det er 40 som er riktig.

Jeg har brukt konsentratflaskene til dosering (2 stk. en til Okki-middelet, og en til destvann og Photoflo), og tømt hver gang de er tomme. Nå bruker jeg tre flasker (1 til 'Vidar P'), det går også greit.

Topp Bunn