T4P - Stig Arne si dagbok for november 2024

SAD-1124 (1 of 1).jpg

Litt om platespelarar til ei avveksling! Og årets jolaøl frå Vinmonopolet

Førjulstida er travel, me presenterer difor ein omtale av nokre pickupar til T4P-platespelarar, som alt var klar. Og omtalen av årets jolaøl frå Vinmonopolet, som naturleg nok er mest aktuell om me klarar å publisera før jul. Eller jol som me seier her på vestlandet; frå heidensk tid. Opphavleg ein fest for solsnu.

5 PICKUP-AR TIL T4P-PLATESPELARAR
Eit par dagar eg ikkje hadde noko anna som brann under føtene, leita eg fram nokre pickupar, som eg har hatt liggjande lenge utan å ta meg tid til å prøva dei ut. Dei er av typen T4P, les under.

T4P-platespelarane var ei nyskaping frå Technics, gjerne i form av dei små, på storleik med eit plateomslag. Du hugsar dei? Dei er søte som ein nyfødd kvelp, særskilt den brune. Dei hadde ein spesiell montering for pickupen, kalla T4P-fatning, der P står for P-mount. Berre T4P-pickupar kan monterast på ein T4P-platespelar, men dei kan og monterast på vanlege platespelarar via ein liten brakett.

Ideen var god: P-mount var “plug and play”. Alle pickupane etter denne standarden har same vekt og signalstyrke (output), og stifttrykket står fast på 1,25 gram. Ingen innstillingar! Pakk ut spelaren, legg på ei plate og trykk Play! Skulle nesten tru det var Steve Jobs som hadde konstruert han. Sjølv om P-mount spelarar ikkje nødvendigvis har det beste ryktet mellom audiofile, kan det gå mykje verre med ein dårleg satt opp og justert pickup på ein billeg spelar av vanleg type.

Med CD-spelaren sin innmarsj døydde platespelaren ut som ein dinosaur, i alle fall i høve til det omfanget dei eingong hadde. Den vanlege platespelaren har overlevd, men ikkje den med T4P-fatning. Det finst likevel mange i bruk, og det er framleis mogeleg å få tak i både stiftar og heile pickupar til dei. So kvifor ikkje? Eg har teke føre meg dei pickupane eg har til rådvelde til min Technics SL-7, og prøvd dei ut. Du har muligens ein slik spelar, evt. ein annan modell?

Sjølv har eg alltid ein Technics SL-7 i nærleiken, i tilfelle alt anna sviktar. Han tek liten plass og er rask å kopla opp. Det er lynkjapt å byta pickup. Berre ein skrue er skrudd inn frå sida for å låsa pickupen fast. Skru denne ut til han ikkje vil lenger (ikkje heilt ut), då kan du nappa pickupen ut og setja inn ein ny. Og det er ingen grunn til å rynke på nasa av desse pickupane. Eg veddar på at dei fleste P-mount pickupane er identiske med dei vanlege, berre med ei anna organisering av pinnane på baksida til montering, sjølv om dei vanlege ofte er tilgjengeleg med endå finere nålesliping. Og dyrare modellar. Men me snakkar ikkje high-end. Me snakkar om smarte, enkle spelarar som heile familien kan bruka, og som eg sjølv stundom nyttar når alt anna er berre rot og kaos.

Særskilt aktuelle modellar for seriøs avspeling av LP-plater er etter mi meining Technics SL-7 og -10. Det finst mange andre, både frå Technics og elles. SL-7 og -10, som eg veit mest om, er praktisk tala identiske. Begge er direktedrivne, og SL-7 er faktisk tyngre enn -10. Men -10 er utstyrt med MC-pickup og innebygd step-up, og difor dyrare. SL-7 kom seinare og har eit litt anna design. SL-10 kan naturlegvis og utstyrast med MM-pu, her er utvalet større. Berre ikkje trykk inn MC-knappen om du vil unngå å søla ut heile kaffikoppen, for då kopler du inn 20dB ekstra gain....

Les heile dagbokartikkelen i Audiophile.no

SAD-1124 (8 of 8).jpg

Kommentarer

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
1.146
Link til alle artikler
446
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
TEST: OnePlus Nord 4 - en mellomklassemobil som utfordrer premiumsjiktet

TEST: OnePlus Nord 4 - en mellomklassemobil som utfordrer premiumsjiktet

• 0
OnePlus lanserte nyeste versjon i sin mellomklasseserie i sommer. Vi har hatt Nord 4 på en lang og grundig test. Nord-serien til OnePlus består av flere nivåer, og jo kortere navnet er, jo dyrere...
Fortsett
Audiophile.no
PLATESMAKING: Røysopp – Nebulous Nights – An ambient Excursion Into Profound Mysteries.

PLATESMAKING: Røysopp – Nebulous Nights – An ambient Excursion Into Profound Mysteries.

• 0
Røyksopp sine veier er uransakelig. Nå som enkelte trodde at de var kvitt denne Tromsø-duoen fra Bergen, dukker de opp med et helt nytt album. Eller, er det egentlig et album det er? Egentlig...
Fortsett
Audiophile.no
PLATESMAKING: Joan Armatrading – How Did This Happen and What Does It Now Mean?

PLATESMAKING: Joan Armatrading – How Did This Happen and What Does It Now Mean?

• 30
I begynnelsen var Kari Bremnes. Og før Kari Bremnes var Joan Armatrading. Hva de var? Kari Bremnes og Joan Armatrading var uunngåelige artister i sine respektive epoker for oss audiofile mennesker...
Fortsett
Audiophile.no
PLATESMAKING: Chicago - Live At 55 - Arven etter CTA

PLATESMAKING: Chicago - Live At 55 - Arven etter CTA

• 6
I egenskap av å være et av bandene som har fulgt meg fra oppveksten har det vært vanskelig å forbi gå Chicago i stillhet hver gang det dukket opp et nytt album fra den kanten, etter å ha fått...
Fortsett
Audiophile.no
Sølvsuper 12 – Stig Arne si dagbok oktober 2024

Sølvsuper 12 – Stig Arne si dagbok oktober 2024

• 2
Det kan koma ein del Tandberg-stoff frametter. Me byrjar med Sølvsuper 12. Og nokre jolaøl frå butikk. Tandberg (1933-1978) Tandberg har ein særskild plass i hjarta til nordmenn, og det er ikkje...
Fortsett
Audiophile.no
PLATESMAKING: Keith Jarrett – The Old Country

PLATESMAKING: Keith Jarrett – The Old Country

• 2
Triojazz fra Keith Jarrett betyr vanligvis Jarrett, Peacock og DeJohnette. Denne gangen er det litt annerledes, men likevel velkjent terreng. Jeg har smakt på utgivelsen The Old Country Deer Head...
Fortsett
Topp Bunn