Takeda Miyabi Alnico

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
4.826
Torget vurderinger
1
Noen som har hørt denne synge? Sammenlikninger?

Slik ser den ut: http://cgim.audiogon.com/i/vs/i/f/1094390482.jpg

Tillegg: Det nye drivverket/arm er på vei over Atlanteren, forresten. Under treet med den!
Den bør vel enten vekk fra juletreet i god tid før julen ringes inn og «formye» akevitt og juleøl er fortert, eller et stykke ut på dagen 1. juledag. Montering i en eller annen påvirkning av alkoholholdig fluidium anebfales ikke, selv ikke begrenset påvirkning. Forøvrig misunnelig god jul!

mvh
KJ

P

Parelius

Gjest
KJ, jeg skal utvise stor forsiktighet.

Hvor er RUUUUUDIIIIII? Har du ikke hørt denne?

toonz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.04.2004
Antall liker
36
Torget vurderinger
7
Jeg hadde en slik for en stund tilbake. Den er svært musikalsk - som en super Denon 103 om du vil. Den er selvfølgelig mye mer rafinert enn Denonen. Den ble testet i HiFi+ for noen få år siden og fikk strålende annmeldelse. Art Dudly (ikke sikker på stavemåten) har kåret den til verdens beste pick up. Spørsmålet er naturligvis om den er verdens beste i alle oppsett ;) Ulempen er prisen som sies å ligge mellom 5500 og 7000 USD.

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.786
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
KJ, jeg skal utvise stor forsiktighet.

Hvor er RUUUUUDIIIIII? Har du ikke hørt denne?

Slike sofistikerte ting har jeg nok ikke hatt gleden av og høre, har bare hørt på vanlige "Rema" ting, men tar gjerne i mot invitasjon til og høre på mere exclusive ting.

P

Parelius

Gjest
Jeg hadde en slik for en stund tilbake.
Takk for beskrivelsen.

Er det lov å spørre hvorfor den forsvant ut av anlegget?

Har du hørt "rykter" om at stiften/nålefanen har det med å løsne på noen av dem?

P

Parelius

Gjest
Slike sofistikerte ting har jeg nok ikke hatt gleden av og høre, har bare hørt på vanlige "Rema" ting, men tar gjerne i mot invitasjon til og høre på mere exclusive ting.
Du må nok skifte butikk, ja! ;) Smør Pedersen på Majorstua, kanskje?

Og hvordan går det med Titanen? Ellers venter jeg jo bare på at vi kan foreta det lille byttet, som sagt.

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.786
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
Du må nok skifte butikk, ja! ;) Smør Pedersen på Majorstua, kanskje?

Og hvordan går det med Titanen? Ellers venter jeg jo bare på at vi kan foreta det lille byttet, som sagt.

Hmmmmm kona handla faktisk hos Smør Pettersen på Majorstua sist fredag  ;)

Titan'en skal jeg snart legge bort, den ødelgger for allt annet. I løpet av et par uker så får jeg en pickup som ingen andre har 100% lik, men så god som Titan'en..... tja det gjenstår og se, den blir iallefall "sydd" etter mine preferanser så får vi se  ;D Pickup skuffen min begynner og få en anselig verdi etterhvert nå gitt........... huff vil helst ikke tenke på det, tullete og kaste bort så mye penger på pickup'er....... men det er litt gøy åsså :)

toonz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.04.2004
Antall liker
36
Torget vurderinger
7
Den forsvant ut av anlegget samtidig med platespilleren. Platespilleren var SP 10 spilleren som Rudi kjøpte (forresten, fint bilde Rudi). Miyabi pick upen ble solgt på ebay. Overraskende nok var det en i Oslo som fikk tilslaget. Jeg brukte Helius Orion mk.I mesteparten av tiden, tagentialarmen som sitter på spilleren i dag ble montert på spilleren like før jeg tok den sjebnesvangre avgjørelsen om å selge.

Og Rudi ;), om 20 til 30 år og litt mer sol så skal du se at Lyra gutta ser like eksotiske ut som Tekada ;).

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Jeg synes jammen huset liknet fælt på en Linn Troika.. er det noen sammenheng her?

Mvh Vidar P

toonz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.04.2004
Antall liker
36
Torget vurderinger
7
Nei det er det ikke, men jeg er enig i at formen er litt lik.

wizard

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.04.2002
Antall liker
3.789
Fra http://www.tmhaudio.com/miyabimc.htm

Features:

Alnico magnets
6N windings
PA Ogura "Line Contact" stylus assembly
Aluminum cantilever
Solid aluminum body with tapped slots for rigid coupling & easy installation

Specifications:

Frequency response: 20-20khz; 20khz-40khz (±2db)
Output: 0.25mv (3.54cm/sec, 1khz)
Channel separation: >25db (1khz)
Optimum Tracking Force: 2 gms.
Dynamic Compliance: 11 (vertical/Lateral)
Internal Impedance: 4 ohms
Cantliver/Stylus: Hardened aluminum/PA Ogura Line Contact
Weight: 13.5gms.

Miyabi lager også en ny modell i samarbeid med/markedsført av 47 lab?

Topp Bunn