Takk for besøket hos Andervik Audio på Hi-Fi messa 2019

Det var mye jobb med rigging, bæring og tuning av rom, varmt og veldig hektisk, og jeg tenkte på fredag kveld at dette gjør jeg ikke igjen.
Men når søndagen gikk mot slutten og det hadde vært mange hyggelig besøkende innom, mange som fortalte oss at de syntes vi hadde messens beste lyd, flere som syntes det var det best de noen gang hadde hørt og også noen som applauderte etter enkelte av kuttene vi spilte, så føltes det mye mindre slitsomt, og jeg må tar en revurdering. Kanskje vi kommer et annet år også. :)
Det ble ikke så mye tid til å snakke med folk underveis dessverre. Men hvis det er noen som har spørsmål om akustikk, utstyret vi brukte eller har lyst til å lytte mer på Respons eller Mola Mola så ta kontakt.
 

Vedlegg

Sist redigert:

Kommentarer

trosse1

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2012
Innlegg
2.645
Antall liker
2.343
Torget vurderinger
75
Kan du liste opp elektronikken som ble benyttet?
 

POB

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.09.2003
Innlegg
2.975
Antall liker
2.889
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
31
Du må definitivt tilbake.
Dårlige rom er vi vant til, men Responsene har en veldig god klang, og var helt klart min favoritt blant de som var nogenlunde greit priset.
Det var lett å høre her hva som bor i en god høyttaler.
 

peraaserud81

Medlem
Ble medlem
01.02.2008
Innlegg
32
Antall liker
61
Dette var etter mine ører det rommet som spilte best! Godt jobba??????
 

bk007

Medlem
Ble medlem
30.10.2014
Innlegg
12
Antall liker
17
Sted
Tønsberg
Torget vurderinger
1
Sier meg enig i at dere har best lyd på messa.
Messa blir ikke like bra uten dere!
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.133
Antall liker
9.290
Torget vurderinger
2
Nytting å lære hvor mye demping av rom som egentlig skal til
 

Andervik Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
20.09.2003
Innlegg
245
Antall liker
335
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
12
Nytting å lære hvor mye demping av rom som egentlig skal til
Ja en kan godt dempe mye. Det er en utbredt oppfatning at om en demper for mye mister en oppløsningen. Det er min erfaring at dette ikke er riktig, snarere tverdt imot. Oppløsningen kommer ikke fra veggene i rommet ditt, den kommer fra høyttalerne og det foran selvfølgelig inkludert opptaket. Det er akustikken i rommet der musikken ble tatt opp jeg ønsker å høre, ikke akustikken i lytterommet som er den samme på hvert opptak og farger over akustikken på opptaket så en ikke kommer så "nær" innspillingen. Men det er viktig å dempe jevnt over hele frekvensområdet.
 

Informasjon om bruker

Andervik Audio
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
335
Link til alle artikler
86
Andervik Audio sine annonser
Bransjenyheter
"DIAMOND AWARD for unparalleled excellence" skriver Audiokey Reviews om Mola Mola Kula integrert

"DIAMOND AWARD for unparalleled excellence" skriver Audiokey Reviews om Mola Mola Kula integrert

  • 1
The Mola Mola Kula integrated amplifier is, to our ears, a state of the art in one box amplification solution. The rich midrange, the perfectly articulated and controlled bass, along with the...
Fortsett
Bransjenyheter
Velkommen til prøvelytting av Respons Jussi nå og i hele påsken

Velkommen til prøvelytting av Respons Jussi nå og i hele påsken

  • 0
Respons og Reidar Perssons nyeste design Jussi er igjen på lager og tilgjengelig for prøvlytting nå og i hele påsken inkludert helligdagene. Ta gjerne kontakt for å avtale prøvelytting eller bare...
Fortsett
Bransjenyheter
Mola Mola Perca effektforsterker får strålende omtale av Dean Waters i Positive Feedback sin helt ferske test

Mola Mola Perca effektforsterker får strålende omtale av Dean Waters i Positive Feedback sin helt ferske test

  • 3
To say that I'd never heard a class D sound so pure would be an understatement. I can't recall having heard any amplifier sound this pure and, more importantly, musical. Les hele testen her: Perca...
Fortsett
Bransjenyheter
Mola Mola Lupe riaa testet i Stereophile

Mola Mola Lupe riaa testet i Stereophile

  • 0
Strålende omtale av Lupe i siste Stereophile: At $9850, its price is high, but the Lupe delivers performance that matches up well with even more costly alternatives. The versatility it offers is...
Fortsett
Bransjenyheter
Project RS2 T powersupplyupgrade med Farad Super 3

Project RS2 T powersupplyupgrade med Farad Super 3

  • 5
Project RS2 T cd drivverk leveres med en rimelig switchet strømforsyning som ikke yter drivverket full rettferdighet. Project tilbyr også en enkel lineær strømforsyning som forbedrer...
Fortsett
Bransjenyheter
Lumin poweroppgradering til Farad Super 3 kit

Lumin poweroppgradering til Farad Super 3 kit

  • 8
Lumin streamere har orginalt et enkelt powersupply som ikke er optimalt lydmessig. Vi tilbyr oppgraderingskit med et markedets beste power, Farad Super 3, og ledningskit som passer til Lumin sine...
Fortsett
Topp Bunn