Takstmann

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Er det noen som vet hva det koster å få en ny takst på leiligheten?

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Skal ikke selge, bare ha ny takst for å reforhandle lån.
Det koster vel noen kroner da?

Monoas

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.03.2004
Antall liker
0
Skal ikke selge, bare ha ny takst for å reforhandle lån.
Det koster vel noen kroner da?
Vanligvis holder det med en prisantydning fra en megler eller å ringe banken og oppgi størrelse på leilighet og beliggenhet. Bankene har vanligvis brukbar kontroll på prisnivået.

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Vanligvis holder det med en prisantydning fra en megler eller å ringe banken og oppgi størrelse på leilighet og beliggenhet. Bankene har vanligvis brukbar kontroll på prisnivået.
Ja det trodde jeg og, men nei dnbnor vil ha en skikkelig takstrapport...

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Tror vi betalte 1000 eller 1500 kr, men det er noen år siden.

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Tror vi betalte 1000 eller 1500 kr, men det er noen år siden.
Takk skal du ha. Det var det jeg regnet med at det kostet, ville bare være sikker.

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.486
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Ta kontakt med en megler å lat som om du skal selge, tror notar lokker med gratis takst uten forpliktelser.....

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Jeg kontaktet eiendomsmegler og fortalte rett ut at jeg bare behøvde meglers prisvurdering i forbindelse med lån. De gjorde det uansett gratis.
Dersom DNB Nor ikke aksepterer meglervurdering, foreslår jeg at du bytter bank. Det er flere banker der ute med bedre betingelser, f.eks Skandiabanken kan anbefales. Dette heter forbrukermakt, la oss benytte den!

Honkey

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Jeg kontaktet eiendomsmegler og fortalte rett ut at jeg bare behøvde meglers prisvurdering i forbindelse med lån. De gjorde det uansett gratis.
Dersom DNB Nor ikke aksepterer meglervurdering, foreslår jeg at du bytter bank. Det er flere banker der ute med bedre betingelser, f.eks Skandiabanken kan anbefales. Dette heter forbrukermakt, la oss benytte den!

Honkey
Enig!
Forbrukermakten bør brukes til å straffe banker som driver seriøst og fremme de useriøse.

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Honkey
Du har helt rett, men skandiabanken gir ikke lån til aksjeleiligheter. Ellers så hadde jeg byttet for lenge siden. Hvordan er disse nye billigbankene som har kommet det siste året?

Topp Bunn