Talk Talk, 20 år siden....

O

om.s

Gjest
Sitter og spiller deres nest beste skive HØYT, på vinyl, "The colour of spring" (den beste er "spirit of Eden" fra 88 ) dette er en av mine ti beste skiver "all time", har dere ikke hørt det før så gjør dere selv den tjenesten dette er MUSIKK....  ;D

mvh

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
49
Sted
Oslo
Sitter og spiller deres nest beste skive HØYT, på vinyl, "The colour of spring" (den beste er "spirit of Eden" fra 88 ) dette er en av mine ti beste skiver "all time", har dere ikke hørt det før så gjør dere selv den tjenesten dette er MUSIKK....  ;D

mvh

Ikke enig M.a.o veldig uenig :

Den beste Talk Talk skiva er :

1 . It,s My Life ;D .

2. Colour Of Spring :D .

3. Party Is Over ::) .

4. Og på en dårlig fjerde plass Spirit Of Eden

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Bra plater det ja.
Pussig gitt, dette fikk meg til å tenke på World Party,
selvom det var Waterboystråden som burde fått meg inn på WP tankene. :p

O

om.s

Gjest
Bra plater det ja.
Pussig gitt, dette fikk meg til å tenke på World Party,
selvom det var Waterboystråden som burde fått meg inn på WP tankene.  :p
He he godt at de ikke glemmes Talk Talk, 20 år siden jeg kjøpte "Colour of Spring" tok ett lite oppsamling heat på cdon og bestillte noen "very, best of osv osv" Plateselskapet tyner det mer enn max....

Men Worldparty med Karl, var vel best på den første skiva, synes det gikk for mye feilvei med den/de andre?

mvh

O

om.s

Gjest
Ikke enig M.a.o veldig uenig :

Den beste Talk Talk skiva er :

1 . It,s My Life  ;D .

2. Colour Of Spring  :D .

3. Party Is Over  ::) .

4. Og på en dårlig fjerde plass Spirit Of Eden
Godt å se at du liker Talk Talk iallefall ;D

Resten kan man godt være "uenige" i.....
Men det var 20 år siden jeg kjøpte/ den kom, "Colour of Spring" derav en liten mimre stund her forleden......

"Its my life" var forøvring min aller første cd overhodet, og da selvsagt min første Talk Talk, så i den settingen er den jo litt spesiell, men ikke musikalsk.....

mvh

karlinn

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.10.2005
Antall liker
110
Sted
Bergen
Torget vurderinger
7
Sitter og spiller deres nest beste skive HØYT, på vinyl, "The colour of spring" (den beste er "spirit of Eden" fra 88 ) dette er en av mine ti beste skiver "all time", har dere ikke hørt det før så gjør dere selv den tjenesten dette er MUSIKK.... ;D

mvh

Hej om.s

Jeg er helt enig, jeg synes spirit og eden er et mesterværk. Absolut en af top 10 skiver her 8)

lytter nu til Travels med Pat metheny som er min favorit med ham

Hilsen
Karlinn :)

O

om.s

Gjest
Hej om.s

Jeg er helt enig, jeg synes spirit og eden er et mesterværk. Absolut en af top 10 skiver her  8)

Hilsen
Godt det er flere som har oppdaget det smått geniale med Talk Talk ;)

Det ser ut som du generellt har god smak, Pat Metheny er jo også en meget dyktig kar! Har dessverre smått med vinyler av mannen men på cd siden har jeg veldig sansen for trio>live.

mvh

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Hej om.s

Jeg er helt enig, jeg synes spirit og eden er et mesterværk. Absolut en af top 10 skiver her 8)

Hilsen

Det ser ut som du generellt har god smak,

mvh
= De som liker det samme som deg har god smak.
;D

Joda, kjenner meg igjen.... :p

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Men Worldparty med Karl, var vel best på den første skiva, synes det gikk for mye feilvei med den/de andre?

mvh
Og det er du helt sikker på ? Jeg synes nå #2 er best ('Goodbye Jumbo), og det er flere bra som kom etter det også.

O

om.s

Gjest
= De som liker det samme som deg har god smak.
;D

Joda, kjenner meg igjen....  :p
"Selvsagt" er det slik, tror ikke det er noe enestående i det  ;)

mvh

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Antall liker
1
Min rangering:

1 Spirit of Eden ;D
2 Colour of Spring ;D
3 Laughing Stock ;D
4 It´s my Life :)
5 The Party´s Over :-/

Og det var dessverre hele katalogen deres :(

O

om.s

Gjest
Min rangering:

1 Spirit of Eden        ;D
2 Colour of Spring    ;D
3 Laughing Stock     ;D
4 It´s my Life          :)
5 The Party´s Over  :-/

Og det var dessverre hele katalogen deres :(
Veldig enig i din rangering ;D

De har også en live skive, "London 1986" den kan jo väre verdt å få med seg om man er fan.
Ellers har de en mengde the best of, very best, essentiell, collection etc der det dukker opp enkelte sanger som ikke er å finne på noen av de fem studio eller live albumet.

mvh

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Det er sikkert meg, men jeg kan ikke forstå alt "ollet" rundt "TT" Bra musikk og bra inspillinger, men der stopper det for meg. Har problemer med å geni-forklare disse.
Satte meg ned og hørte gjennom "Color of Spring" (vinyl) her forleden, og kom til samme konklusjon....ganske "kommæsj"!

O

om.s

Gjest
Det er sikkert meg, men jeg kan ikke forstå alt "ollet" rundt "TT"  Bra musikk og bra inspillinger, men der stopper det for meg.  Har problemer med å geni-forklare disse.  
Satte meg ned og hørte gjennom "Color of Spring" (vinyl) her forleden, og kom til samme konklusjon....ganske "kommæsj"!  
Personlig er det deres progressive fremskritt som band som fenger meg, fra pop/disco til nesten avantgarde/eksprimentellt, gjennom deres karriere.

Med dagens "örer" er det kanskje ikke så spesiellt som det var da den kom (helt personlig) men for meg med mine örer og erfaring i 86-88 var dette store og annerledes musikk opplevelser enn det som var vanlige på den tiden og langt fra kommersiellt (i negativ betydning)

Komposisjonene (tre siste skivene) holder seg forbausende godt snart 20 år gamle, jeg gleder meg like mye idag som da, når jeg hörer dem.
Andre kan sikkert fylle på med det "historisk" riktige her, ellers referer jeg til en interessant artikkel i Audio for noen år siden (eller var det Fidelity?)

Men uansett så er det musikk vi snakker om, og da er det vel også en meget stor dose "smak og behag" som gjelder og er rådende for om vi liker det eller ikke...

Dessverre kommer vi vel ikke til å höre noe nytt fra disse genuine herremenn, da de begikk " kommersiellt selvmord" med sine siste to studio skiver...
Men for noen er dette STOR musikk  ;)

mvh

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Antall liker
1
Det er sikkert meg, men jeg kan ikke forstå alt "ollet" rundt "TT"  Bra musikk og bra inspillinger, men der stopper det for meg.  Har problemer med å geni-forklare disse.  
At "Colour of Spring" er "kommæsj" som du sier (jeg vil karakterisere det som en pop plate) er forsåvidt helt riktig og helt greit.
For å forstå dette bandet, er det viktig å være klar over at de til å begynne med var veldig styrt av plateselskapets ønske om at de skulle være et synthpop band, noe de også var i begynnelsen av karrieren. Som band var de imidlertid ikke tilpass i denne rollen, og tok gradvis kontrollen over sin egen kunstneriske utvikling. Husker ikke helt hvordan historien var, men konsekvensen er hvertfall at det egentlig kun er de to siste albumene Spirit of Eden og Laughing Stock (til en viss grad Colour of Spring selv om dette er et mer rendyrket pop album) som er representative for hva Talk Talk ønsket å få til musikalsk. Den musikalske avstanden mellom disse og "The Party´s Over" er intet mindre enn formidabel. Det er sjelden musikkverdenen ser et suksess band av det formatet Talk Talk faktisk var snu så totalt på flisen og følge sin musikalske overbevisning på en slik måte. Deres annerkjennelse idag er fullt fortjent, imho ;D

O

om.s

Gjest
At "Colour of Spring" er "kommæsj" som du sier (jeg vil karakterisere det som en pop plate) er forsåvidt helt riktig og helt greit.
For å forstå dette bandet, er det viktig å være klar over at de til å begynne med var veldig styrt av plateselskapets ønske om at de skulle være et synthpop band, noe de også var i begynnelsen av karrieren. Som band var de imidlertid ikke tilpass i denne rollen, og tok gradvis kontrollen over sin egen kunstneriske utvikling. Husker ikke helt hvordan historien var, men konsekvensen er hvertfall at det egentlig kun er de to siste albumene Spirit of Eden og Laughing Stock (til en viss grad Colour of Spring selv om dette er et mer rendyrket  pop album) som er representative for hva Talk Talk ønsket å få til musikalsk. Den musikalske avstanden mellom disse og "The Party´s Over" er intet mindre enn formidabel. Det er sjelden musikkverdenen ser et suksess band av det formatet Talk Talk faktisk var snu så totalt på flisen og følge sin musikalske overbevisning på en slik måte. Deres annerkjennelse idag er fullt fortjent, imho  ;D

IMHO too....

mvh

Topp Bunn