Det er sikkert meg, men jeg kan ikke forstå alt "ollet" rundt "TT" Bra musikk og bra inspillinger, men der stopper det for meg. Har problemer med å geni-forklare disse.
Satte meg ned og hørte gjennom "Color of Spring" (vinyl) her forleden, og kom til samme konklusjon....ganske "kommæsj"!
Personlig er det deres progressive fremskritt som band som fenger meg, fra pop/disco til nesten avantgarde/eksprimentellt, gjennom deres karriere.
Med dagens "örer" er det kanskje ikke så spesiellt som det var da den kom (helt personlig) men for meg med mine örer og erfaring i 86-88 var dette store og annerledes musikk opplevelser enn det som var vanlige på den tiden og langt fra kommersiellt (i negativ betydning)
Komposisjonene (tre siste skivene) holder seg forbausende godt snart 20 år gamle, jeg gleder meg like mye idag som da, når jeg hörer dem.
Andre kan sikkert fylle på med det "historisk" riktige her, ellers referer jeg til en interessant artikkel i Audio for noen år siden (eller var det Fidelity?)
Men uansett så er det musikk vi snakker om, og da er det vel også en meget stor dose "smak og behag" som gjelder og er rådende for om vi liker det eller ikke...
Dessverre kommer vi vel ikke til å höre noe nytt fra disse genuine herremenn, da de begikk " kommersiellt selvmord" med sine siste to studio skiver...
Men for noen er dette STOR musikk
mvh