Tandberg 3000 serie!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.655
    Antall liker
    21.456
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Brukte ikkje den de samme platene som 3036A og 3026A?
     

    indianeren

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2012
    Innlegg
    112
    Antall liker
    24
    Sted
    Melbu
    Det kan hende, men jeg kjenner ikke målene på de platene heller:)
    Jeg ønsker å lage mine egne sideplater til min TPR 3080A.
     

    Zeppmeister

    Medlem
    Ble medlem
    03.10.2023
    Innlegg
    29
    Antall liker
    43
    Sted
    Oslo, Bjølsen/Sagene
    Jeg har en 3000-serie CD-spiller som hadde samme problem. Det løste jeg med å smøre skinnene skuffen går på, så den kommer ordentlig ut og aktiverer bryteren som forteller styringselektronikken at den er ute. En enkel og rask fiks mao, og jeg tipper alle disse spillerne er ganske like innvendig.
    Skuffen lukkes automatisk etter en viss stund. (For å beskytte skuffen),
    Mvh Tom
     

    Zeppmeister

    Medlem
    Ble medlem
    03.10.2023
    Innlegg
    29
    Antall liker
    43
    Sted
    Oslo, Bjølsen/Sagene
    Hei.

    Takker for info.

    Dèt tenkte jeg ikke på i det hele tatt.

    Selv om jeg har hatt min Denon DCD 2560 demontert flere ganger for å smøre opp disse to glideskinner.

    Først brukte jeg elektronikkspray, men det holdt ikke lenge, senere har jeg brukt vanlig Vaselin og det har holdt lenge nå.

    Bruker en Q-tips eller helst en liten tynn pensel for påføring.

    Får demontere deksler på 4025 før jeg monterer opp 3018A/3006A som jeg venter på nå, og smurt disse skinner.

    Er sikkert stor sannsynlighet for at det er slik du beskriver dèt, at den lugger litt, og går tregt på skinnene slik at styringselektronikken ikke aktiviseres alltid.

    Er når luka skal være opp problemet oppstår, den smeller igjen av seg selv uten at jeg har gitt ordre om det.

    Motsatt vei, åpner den seg ikke av seg selv, der fungerer alt helt topp.

    Litt irriterende det der, at når cd plata er halvveis på plass så lukkes lukka, og dèt før jeg har fått plassert denne tilhørende plastplate oppå cd,en.

    Men ikke alltid det skjer.
    Skuffen lukkes automatisk etter en viss stund. (For å beskytte skuffen),
    Mvh Tom
    Jeg har en 3000-serie CD-spiller som hadde samme problem. Det løste jeg med å smøre skinnene skuffen går på, så den kommer ordentlig ut og aktiverer bryteren som forteller styringselektronikken at den er ute. En enkel og rask fiks mao, og jeg tipper alle disse spillerne er ganske like innvendig.
    Skuffen lukkes automatisk etter en viss stund. (For å beskytte skuffen),
    Mvh Tom
     

    Kjell_Kranzberg

    Hi-Fi freak
    Moderator
    Ble medlem
    08.03.2005
    Innlegg
    3.385
    Antall liker
    3.402
    Torget vurderinger
    0
    Ingen fara, Zeppmeister. Välkommen hit till HFS och Vintageavdelingen!
     
    • Liker
    Reaksjoner: KMR

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.213
    Antall liker
    4.835
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Beklager at jeg kanskje var utydelig, men det er 4025 og 4035 som lukker seg automatisk! Har ikke sett at min 3015A har gjort det...
    Ha meg unnskyldt, jeg er fersk her!! 🙄
    Ta det helt med ro, Zeppmeister. Det var slett ikke ment som noen som helst form for kritikk. Jeg syntes bare at det var morsomtå se noen svare på et spørsmål som ble spurt i 2011. Men du skal selvfølgelig ha ros for å være hjelpsom. Velkommen til forumet.
     

    Kruste

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.11.2021
    Innlegg
    55
    Antall liker
    80
    Sted
    Sel
    Tar opp igjen en gammel tråd her TIA 3032A var jo produsert i ikke mer en 300 eksemplarer hvordan er lyden på disse ? eller skal man se etter noe annet i 3000 serien ?
     

    ludl

    Fersking
    Ble medlem
    13.06.2016
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Det kommer en sånn inn i stua på söndag.
    Så da får vi se.
     

    Zeppmeister

    Medlem
    Ble medlem
    03.10.2023
    Innlegg
    29
    Antall liker
    43
    Sted
    Oslo, Bjølsen/Sagene
    Litt "off topic" her, så ha meg unnskyldt og ignorer spørsmålet om det ikke passe her!

    Hei!
    Jeg har fått tak i en Technics SL 1900 som jeg har problemer med å få satt opp tonearmen på. Problemet er at den er for "fortung", får ikke armen til å løfte seg/flyte til tross for at motvekten er så langt bak som den kan komme. Headshell (Technics) + cartridge veier ikke mer enn det burde, mener jeg (15,22gram).
    Når jeg tar av headshell så spretter armen til værs! Er dette gimbal'en som har tatt føyken, og dermed gjordt hele stasen ubrukelig slik at "ny" arm er eneste alternativet?
    Takker for alleforslag og tips!!

    Bentzen
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn