Jeg tror musikk var mer høytydelig før i verden - med musikkanlegg der etter. Mens dagens «musikk over alt og i alle situasjoner» gjør det mer oppnåelig og dermed forsvinner det høytidlige - forstå meg rett.
En annen ting, jeg påstår Elkjøp & Expert ødelegger stort for interessen omkring god lyd, da intet de selger gjengir de lave grunntonene i musikken godt nok…
Påstår videre at ledelsen i disse to selskaper er dumme i form av at de tror folk ikke vil nyte like høy kvalitet ved musikkavspilling som for TV, matlaging eller annet de selger som koster en del - merkelig at begge disse to sentrale store kjedene skal tro folk ikke er villig til å bruker penger på musikkanlegg på den måten at de selv ikke har godt (dyrt) lydutstyr for salg.
To ting som sier litt, det heter faktisk Power nå... og det og kalle folk dumme er ikke videre hyggelig.
De selger i bøtter og spann, og da er dems hensikt oppnådd. De er ikke her for og misjonere.
Elkjøp har eller hadde elektrokompaniet/Abrahamsen, men enig - ikke godt lydutstyr
Og om man sier høyverdig, så sier det jo og noe om at enn er gammel og har en romantisk forhold til det hele.
Som
@H.R sier, jeg tror det er rimelig konstant i hvordan har brukt musikk, og bruker det... Bare vi/ikke alle evner og se dette.
Jeg vil tro at prosenten av unge dengang og nå er rimelig likt iht det og gå på konserter faktisk.
Jeg vil si det at at det ikke er selgerne det er noe feil med... det er kjøperne !!!!!!!
Om noen vil ha en million for et sett med kabler...: Javel!!
Men problemet kommer først idet noen kjøper dem..
Og sånn virker markedet, noen sjanser på at det finnes dumme kjøpere, og dem er det flusst av !!!
Når alt dette er sagt, så syntes jeg at det er positivt herinne på HFS at det er flere som har fått øynene opp for DIY, og det er flere og flere som aksepterer DSP, og nå vil teste dette i eget anlegg.... Det er håp !!
For oss som har vært herinne altfor lenge, så vet vi at for ti år siden så var det STORE kontroverser mot DSP.