Høyttalere Tannoy Cheviot vs Heco Direkt?

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Innlegg
1.334
Antall liker
375
Torget vurderinger
14
Klør litt etter å prøve Tannoy Cheviot, men har ikke mulighet for å reise rundt å lytte til den nå. Om det er noen med erfaringer med Cheviot vs Heco Direkt så fyr løs. Er storfornøyd med Heco Direkt, men som tidligere eier av Kensington SE, så er jeg nysgjerrig på Tannoy igjen.
 

forsell

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2012
Innlegg
1.450
Antall liker
593
Jeg har ikke testet de sammen, så jeg kan vell ikke si hvem som er best.
Men jeg liker Tannoy godt. Liker man musikk kan jeg nesten ikke skjønne att
man ikke koser seg når man hører på Cheviot. De passer godt til mange musikksjangre
og er lett å plassere, samt enkel å drive. Det er selvfølgelig litt skummelt å bytte
når du er storfornøyd med det du har.
 

pak.k

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2009
Innlegg
488
Antall liker
157
Sted
Charlottenberg
Torget vurderinger
1
De borde ligga i samma kategori- retro...
Tycker du själv att heco står sig mot kensington?
Det har jag svårt att se för mig?
Jag har cheviot och anser de vara bättre än mycket...
Har haft mycket olika som ligger bra mycket dyrare i pris än cheviot men om man har en bred musiksmak så vinner dessa för mig!
Jag har haft martin logan som är luftigare och burmester med mer kött i botten men cheviot bara drämmer på med musik :)
Brorsan hade heco direkt en gång som jag tyckte lät helt ok faktiskt men det va nåt som liksom inte fångade mig helt...vet inte vad ?
Cheviot ropade mitt namn på under en minut...
Detta är första gången som jag inte känner ett sug att testa annat hela tiden :) å detta i ett riktigt skitrum...
 

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Innlegg
1.334
Antall liker
375
Torget vurderinger
14
Takker for innspill.

Har hatt både DC8t og Kensington SE i hus. Det er noe med concentric elementene sin sømløshet som jeg liker godt. Kensington har en fantastisk mellomtone som sitter i minnet enda, men fikk ikke i nærheten av det smekket i bassen som jeg har med Direkt nå. Da jeg hadde Kensington, så brukte jeg Accuphase E 550 30w klasse a. Det skal også sies at kildene er byttet siden da. Vil tro at alnico elementet i Kensington er mer detaljert og oppløst en det som står i Cheviot. Eller?
Det jeg ikke er helt fornøyd med ved Direkt er diskanten, som jeg føler ikke henger helt med til tider. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det.
 

forsell

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2012
Innlegg
1.450
Antall liker
593
Takker for innspill.

Har hatt både DC8t og Kensington SE i hus. Det er noe med concentric elementene sin sømløshet som jeg liker godt. Kensington har en fantastisk mellomtone som sitter i minnet enda, men fikk ikke i nærheten av det smekket i bassen som jeg har med Direkt nå. Da jeg hadde Kensington, så brukte jeg Accuphase E 550 30w klasse a. Det skal også sies at kildene er byttet siden da. Vil tro at alnico elementet i Kensington er mer detaljert og oppløst en det som står i Cheviot. Eller?
Det jeg ikke er helt fornøyd med ved Direkt er diskanten, som jeg føler ikke henger helt med til tider. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det.
Jeg har også hørt Kensington men har ikke hatt de til test på samme oppsett. Men bare tatt på en litt dårlig hukommelse så synes jeg muligens att
Kensington er hakket vassere på detalj oppløsning enn Cheviot.
 

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Innlegg
1.334
Antall liker
375
Torget vurderinger
14
Jeg vil tro Kensington er bedre på detalj og oppløsning. Vi får se hva det blir til.
Direkt spiller jo flott og min lille misnøye med diskanten er kansje or flisespikkeri å regne.
 

Mcdag

Medlem
Ble medlem
14.01.2021
Innlegg
7
Antall liker
89
Sted
Bergen
Klør litt etter å prøve Tannoy Cheviot, men har ikke mulighet for å reise rundt å lytte til den nå. Om det er noen med erfaringer med Cheviot vs Heco Direkt så fyr løs. Er storfornøyd med Heco Direkt, men som tidligere eier av Kensington SE, så er jeg nysgjerrig på Tannoy igjen.
Klør litt etter å prøve Tannoy Cheviot, men har ikke mulighet for å reise rundt å lytte til den nå. Om det er noen med erfaringer med Cheviot vs Heco Direkt så fyr løs. Er storfornøyd med Heco Direkt, men som tidligere eier av Kensington SE, så er jeg nysgjerrig på Tannoy igjen.
Har ikke noe sammenligningsgrunnlag men har cheviot selv. Hatt de et års tid og veldig fornøyd med dem. Kan være du ville savnet noe dypbass med dem. Jeg bruker stort sett alltid subber så har jo ikke noe savn av bass da. Men en flott høyttaler med masse følelser som ikke forsvinner her fra med det første.
 
Topp Bunn