TANNOY

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.713
    Antall liker
    11.167
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har hørt mine Cheviot med en klasse D amp (masse watt), noe som ikke var helt min stil, med en AB forsterker på 150W som var greit, men det var først med klasse A og med rør som jeg virkelig fikk den lyden jeg trives best med. Nå spiller jeg sjeldent så voldsomt høyt, men anlegget har ingen problemer med å dra på heller.
    Du har hørt en klasse D som oppfører seg mer enn en tanke annerledes, birk88... ;)

    Ikke nødvendigvis slik at den er bedre enn en god klasse A med eller uten rør, men at Tannoy + Spec = sant, er i det minste en av mine personlige overbevisninger! :)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Du har hørt en klasse D som oppfører seg mer enn en tanke annerledes, birk88... ;)

    Ikke nødvendigvis slik at den er bedre enn en god klasse A med eller uten rør, men at Tannoy + Spec = sant, er i det minste en av mine personlige overbevisninger! :)

    Jeg hadde klasse A rør på Arden først, men selv om det spilte nydelig manglet det litt moment i bassen på komplekst materiale og på litt volum. Mon SPEC har bedre kontroll på akkurat det? Lurer også på om SPEC vil oppleves kraftigere med sin spillestil, enn hva GATO med sin litt tilbakelente spillestil kanskje gjør.

    Og har du forresten testet Parasound på Tannoy, eller er det skivebom og blasfemi å i det hele tatt tenke tanken? :)
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.713
    Antall liker
    11.167
    Torget vurderinger
    2
    Jeg hadde klasse A rør på Arden først, men selv om det spilte nydelig manglet det litt moment i bassen på komplekst materiale og på litt volum. Mon SPEC har bedre kontroll på akkurat det? Lurer også på om SPEC vil oppleves kraftigere med sin spillestil, enn hva GATO med sin litt tilbakelente spillestil kanskje gjør.

    Og har du forresten testet Parasound på Tannoy, eller er det skivebom og blasfemi å i det hele tatt tenke tanken? :)
    1. Parasound. Ingen blasfemi overhodet. Men i min opplevelsessfære ikke som Spec i lag med Tannoy, da.

    2. JA! Spec har skyv og moro i bøtter og spann, men: Det er kun de modellene som har fullverdige utgangstrafoer som funker sånn i lag med Tannoy. Dvs, de må veie over 15 kilo! :) Det er et moment og et skyv som er helt rått, men som alltid: Min oppfatning er ikke universell, sjekk med Bebop om du får teste i eget oppsett.
     

    stingsilda

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.12.2008
    Innlegg
    2.203
    Antall liker
    3.123
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    3
    Kjenner ikke til Spec her men bruker Gamut D200 MK3 på mine Tannoy og det er definitivt skyv her :)
    Stålkontroll på elementene, detaljert, åpent og musikalsk
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    1. Parasound. Ingen blasfemi overhodet. Men i min opplevelsessfære ikke som Spec i lag med Tannoy, da.

    2. JA! Spec har skyv og moro i bøtter og spann, men: Det er kun de modellene som har fullverdige utgangstrafoer som funker sånn i lag med Tannoy. Dvs, de må veie over 15 kilo! :) Det er et moment og et skyv som er helt rått, men som alltid: Min oppfatning er ikke universell, sjekk med Bebop om du får teste i eget oppsett.
    Skjønner jo at Parasound blir noe helt annet enn SPEC, men hadde en liten teori om at de kanskje var mer frivole i mellombassen enn Gato og trykker til litt de også. Da i utgangspunktet den integrerte HINT, siden jeg ikke er helt der at jeg er klar for å bruke 1/3 av det man får en anstendig, brukt 911 for, bare for å få litt mer skyv og trøkk i bassen. :)
    Og hvis jeg vurderte seriøst å bruke opp mot 100k på forsterker akkurat nå, så ville jeg nok vurdert både Luxman og McIntosh også.

    Men altså, disse tankene dukket opp når jeg satt og hørte på Black Sabbath i går og fikk lyst til å spille høyt. Det låt fint på lavt nivå, men det ble liksom ikke noe mer trøkk eller skyv samme hvor mye jeg skrudde opp. Så jeg tenker at det kan være et problem med selve rommet også, og ikke nødvendigvis avspillingskjeden. Får likevel følelsen av at litt mer "slegge" i mellombassen hadde vært usannsynlig gøy. :D
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.713
    Antall liker
    11.167
    Torget vurderinger
    2
    Skjønner jo at Parasound blir noe helt annet enn SPEC, men hadde en liten teori om at de kanskje var mer frivole i mellombassen enn Gato og trykker til litt de også. Da i utgangspunktet den integrerte HINT, siden jeg ikke er helt der at jeg er klar for å bruke 1/3 av det man får en anstendig, brukt 911 for, bare for å få litt mer skyv og trøkk i bassen. :)
    Og hvis jeg vurderte seriøst å bruke opp mot 100k på forsterker akkurat nå, så ville jeg nok vurdert både Luxman og McIntosh også.

    Men altså, disse tankene dukket opp når jeg satt og hørte på Black Sabbath i går og fikk lyst til å spille høyt. Det låt fint på lavt nivå, men det ble liksom ikke noe mer trøkk eller skyv samme hvor mye jeg skrudde opp. Så jeg tenker at det kan være et problem med selve rommet også, og ikke nødvendigvis avspillingskjeden. Får likevel følelsen av at litt mer "slegge" i mellombassen hadde vært usannsynlig gøy. :D
    Får du sjansen til å prøve Halo Integrated, bør du slå til. Det er absolutt mulig at den er mer frivol og utagerende enn en typisk klasse D, da sistnevnte ofte kan oppleves noe høflige.

    En annen favoritt som virkelig vet å slå hardt, er denne Leema-forsterkeren: https://moetaudio.com/produkt/leema...ersary-signature-edition-integrert-forsterker. Rasende flott forsterker, men ikke DAC og sånt som HINT kan prale med, da.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Ja, det er ikke så enkelt det der med å finne perfekt forsterker til høyttaler og smak. Føler at jeg er litt tilbake der jeg var med Klipsch, som også var en evig runddans til jeg oppdaget SET som var perfekt match til Heritage, men hadde bruksmessige utfordringer som bl.a. varmeoverskudd som ikke var til å leve med om sommeren her hos meg.

    Klart, det billigste i lengden ville kanskje være å kjøpe det "perfekte" med en gang og bli ferdig med det. Men så ser man stadig at selv de som investerer tungt i toppmodeller heller ikke blir fornøyd særlig lenge og havner på byttekjøret relativt hyppig de også. Fæl hobby for lommeboka, det her. :)

    Men notererer meg både HINT og Leema, og kanskje jeg skal prøve en liten ommøblering før jeg gjør noe annet drastisk for å se om det har mye å si.
     

    kristofferb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2011
    Innlegg
    114
    Antall liker
    49
    Sted
    Østlandet
    Da blir det Tannoy for første gang, et par Legacy Arden er på vei:) Supert å lese erfaringer med Legacy-ht og tanker om passende forsterkere til lengre oppe i tråden. Dersom det er flere som har erfaringer med integrerte forsterkere sammen med Legacy-serien og har innspill på forsterkere som bør med i testutvalget så tas det imot med stor takk. Luxman blir nok litt utenfor budsjett, og rør er jeg dessverre ikke fryktelig gira på. Per nå står det en integrert Classé i stua. Gir den selvfølgelig et forsøk først, men sannsynligheten for at den byttes ut er nok stor:)
     

    julius0377

    Medlem
    Ble medlem
    11.02.2010
    Innlegg
    41
    Antall liker
    67
    Sted
    Østlandet
    Supert å lese erfaringer med Legacy-ht og tanker om passende forsterkere til lengre oppe i tråden. Dersom det er flere som har erfaringer med integrerte forsterkere sammen med Legacy-serien og har innspill på forsterkere som bør med i testutvalget så tas det imot med stor takk.
    Devialet er en drøm på Tannoy Arden. Har også kjørt Luxman, men Devialet’en har i mine ører (og konas) overtaket med god margin.
     

    sbf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.06.2009
    Innlegg
    178
    Antall liker
    214
    Torget vurderinger
    1
    Da blir det Tannoy for første gang, et par Legacy Arden er på vei:) Supert å lese erfaringer med Legacy-ht og tanker om passende forsterkere til lengre oppe i tråden. Dersom det er flere som har erfaringer med integrerte forsterkere sammen med Legacy-serien og har innspill på forsterkere som bør med i testutvalget så tas det imot med stor takk. Luxman blir nok litt utenfor budsjett, og rør er jeg dessverre ikke fryktelig gira på. Per nå står det en integrert Classé i stua. Gir den selvfølgelig et forsøk først, men sannsynligheten for at den byttes ut er nok stor:)
    Hva er budsjettet? Kanskje Sugden har noe som kunne passet?
     

    kristofferb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2011
    Innlegg
    114
    Antall liker
    49
    Sted
    Østlandet
    Har ingen erfaring med Sugden, men innspillet tas imot med takk. Har ikke et eksakt tak på pris, men hva jeg bruker på forsterker legger litt føringer for hva som er igjen til en ny dac/streamer. Jeg har lest gode ting om Tannoy+Yamaha og ser at man kan gjøre gode kjøp på as1100/2100 nå ( 14k og 20,5k) som 1200/2200 er lansert, så disse skal nok med i vurderingen. En integrert forsterker med dac kan jo også være aktuelt hvis det finnes noen passende alternativ. Dersom noen har Legacy med Yamaha-forsterker hadde det jo vært supert å høre erfaringer?
     

    sbf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.06.2009
    Innlegg
    178
    Antall liker
    214
    Torget vurderinger
    1
    Ligger også en Naim Atom på Finn. Bør være nok krefter, og med streaming inkludert.

    Taper neppe mye penger om du tester, men ikke får det til å fungere perfekt
     

    julius0377

    Medlem
    Ble medlem
    11.02.2010
    Innlegg
    41
    Antall liker
    67
    Sted
    Østlandet
    Takk for innspill. Hvilke modeller fra Luxman og Devialet har du erfaring med @julius0377 ? Har du Arden med Devialet nå?
    Har Arden med Expert Pro 220 i dag, kjørte Luxman L-590 AX MkII før det, og Parasound P5 + A21 før det.

    Jeg liker Devialet klart best, parasound på «close second». Luxman var en drøm i stua, byggekvaliteten og utseendet er noe for seg, men bassgjengivelsen var ikke like god etter mine ører. Ikke like «tight» som jeg ønsket meg, men på ingen måte dårlig!

    Denne artikkelen forklarer nok noe av sammenhengen for mine preferanser: https://benchmarkmedia.com/blogs/application_notes/audio-myth-damping-factor-isnt-much-of-a-factor

    Den beskriver en sammenheng mellom dempefaktor og gjengivelse som jeg kjenner igjen fra mange forsterkere testet på flere høyttalere opp gjennom årene, I større grad enn krefter i rene watt (jeg bruker skjelden alle kreftene i forsterkerne jeg har hatt opp gjennom).
     

    kristofferb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2011
    Innlegg
    114
    Antall liker
    49
    Sted
    Østlandet
    Har Arden med Expert Pro 220 i dag, kjørte Luxman L-590 AX MkII før det, og Parasound P5 + A21 før det.

    Jeg liker Devialet klart best, parasound på «close second». Luxman var en drøm i stua, byggekvaliteten og utseendet er noe for seg, men bassgjengivelsen var ikke like god etter mine ører. Ikke like «tight» som jeg ønsket meg, men på ingen måte dårlig!

    Denne artikkelen forklarer nok noe av sammenhengen for mine preferanser: https://benchmarkmedia.com/blogs/application_notes/audio-myth-damping-factor-isnt-much-of-a-factor

    Den beskriver en sammenheng mellom dempefaktor og gjengivelse som jeg kjenner igjen fra mange forsterkere testet på flere høyttalere opp gjennom årene, I større grad enn krefter i rene watt (jeg bruker skjelden alle kreftene i forsterkerne jeg har hatt opp gjennom).
    Takker for utfyllende info! Devialet høres veldig bra ut, og jeg ser at det er flere med deg som går god for komboen med Arden når jeg søker litt. Funksjonaliteten er jo også unektelig noe som taler i dens favør. Dog nok noe høyere i pris enn jeg klarer å trumfe gjennom her. Får evt følge litt med på brukten og se hva som dukker opp.

    Jeg leser også gode ting om Naim Uniti Atom som nevnes av @sbf ovenfor. Fant også en test gjort av Arden på Naim-forsterker som var voldsomt positiv. Likevel er jeg vel litt spent på hvorvidt denne har kraft nok til å drive Arden i et nokså stort rom (67kvm) med sine 2x40w. Men kanskje er denne skepsisen unødvendig...
     

    kristofferb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2011
    Innlegg
    114
    Antall liker
    49
    Sted
    Østlandet
    Ligger også en Naim Atom på Finn. Bør være nok krefter, og med streaming inkludert.

    Taper neppe mye penger om du tester, men ikke får det til å fungere perfekt
    Takker for tips! Flere gode tester av Atom ser jeg. Av funksjonalitet har den alt jeg trenger, og jeg har forsåvidt ingenting imot at forsterker/dac/streamer er integrert. Av det jeg kan lese virker det som om ett punkt den får noe trekk for er bassgjengivelse. Er også litt spent på hvorvidt den har krefter nok til Arden i et stort rom.
     

    sbf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.06.2009
    Innlegg
    178
    Antall liker
    214
    Torget vurderinger
    1
    Takker for tips! Flere gode tester av Atom ser jeg. Av funksjonalitet har den alt jeg trenger, og jeg har forsåvidt ingenting imot at forsterker/dac/streamer er integrert. Av det jeg kan lese virker det som om ett punkt den får noe trekk for er bassgjengivelse. Er også litt spent på hvorvidt den har krefter nok til Arden i et stort rom.
    Jeg vet virkelig ikke. Min Lux gir vel ca det dobbelte av watt til en høytalere som er 2db mindre følsom. Har sikkert litt kraftigere strømforsyning også.

    Jeg har ikke så stort rom som du, men på grunn av åpen løsning fra loftastuen med anlegget og ut i høy stue/kjøkken så er det mye luft som "er med"

    Alternativ kan man vel da gå for Nova eller Star. Men da er man jo noe opp i pris.
     

    kristofferb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2011
    Innlegg
    114
    Antall liker
    49
    Sted
    Østlandet
    Jeg vet virkelig ikke. Min Lux gir vel ca det dobbelte av watt til en høytalere som er 2db mindre følsom. Har sikkert litt kraftigere strømforsyning også.

    Jeg har ikke så stort rom som du, men på grunn av åpen løsning fra loftastuen med anlegget og ut i høy stue/kjøkken så er det mye luft som "er med"

    Alternativ kan man vel da gå for Nova eller Star. Men da er man jo noe opp i pris.
    Takker. Etter litt mer lesing og et par telefoner virker det til at Uniti Atom burde takle Arden riktig så bra, men den på brukten var jeg litt for treg i avtrekkeren på dessverre. Kommer nok nye muligheter, så jeg får holde øynene åpne. Uansett, hjertelig takk @sbf for tips om Naim og Uniti-serien.
     
    • Liker
    Reaksjoner: sbf

    sbf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.06.2009
    Innlegg
    178
    Antall liker
    214
    Torget vurderinger
    1
    Takker. Etter litt mer lesing og et par telefoner virker det til at Uniti Atom burde takle Arden riktig så bra, men den på brukten var jeg litt for treg i avtrekkeren på dessverre. Kommer nok nye muligheter, så jeg får holde øynene åpne. Uansett, hjertelig takk @sbf for tips om Naim og Uniti-serien.
    Et annet forslag (som jeg heller ikke har hørt) er Sugden. Får generelt mye skryt, og passer visstnok bra med Tannoy. Det ligger en a21 på Finn nå, men da blir det jo separat digital kilde
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Nå har jeg solgt mine Arden, men angående forsterker til disse har jeg litt tro på Denon sin største integrerte, PMA 2500-NE. Jeg tipper denne er for billig til å bli tatt ordentlig seriøst av alle, og kanskje enda mer nå som Arden koster 90 k nye. Men magefølelsen min sier at dette faktisk kan være en veldig god match hvis man vil ha noe som spiller rytmisk og engasjerende. Sitter med lillebroren PMA 1600-NE for tiden på noen helt andre høyttalere, og har litt tro på at Denon kan være ok på Tannoy Legacy.

    Dette er såklart fullstendig subjektivt og utgangspunktet er at jeg tror dette kunne funket for meg. Men rådet er gratis og vel ment.

     

    kristofferb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2011
    Innlegg
    114
    Antall liker
    49
    Sted
    Østlandet
    Nå har jeg solgt mine Arden, men angående forsterker til disse har jeg litt tro på Denon sin største integrerte, PMA 2500-NE. Jeg tipper denne er for billig til å bli tatt ordentlig seriøst av alle, og kanskje enda mer nå som Arden koster 90 k nye. Men magefølelsen min sier at dette faktisk kan være en veldig god match hvis man vil ha noe som spiller rytmisk og engasjerende. Sitter med lillebroren PMA 1600-NE for tiden på noen helt andre høyttalere, og har litt tro på at Denon kan være ok på Tannoy Legacy.

    Dette er såklart fullstendig subjektivt og utgangspunktet er at jeg tror dette kunne funket for meg. Men rådet er gratis og vel ment.

    Takker for tips. Ja, har sett litt på den etter du nevnte det. Men funnet lite info om erfaringer med Denon og Legacy på nettet. Ser at det faktisk ligger en på brukten noen steinkast unna, så kanskje jeg hører om å få testet 👍
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Tror ikke det er en vanlig kombo, det virker som mange går for mye dyrere greier på disse høyttalerne. Luxman blir nevnt ganske ofte.

    Det er alltids mulig jeg er helt på villspor også, men hadde jeg fått denne åpenbaringen før jeg bestemte meg for å selge Arden, så hadde jeg nok temmelig sikkert gått denne veien selv. PMA-1600NE spiller iallfall forrykende bra i mine ører, men man må nok prøve selv ja. :)
     

    kristofferb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2011
    Innlegg
    114
    Antall liker
    49
    Sted
    Østlandet
    Et annet forslag (som jeg heller ikke har hørt) er Sugden. Får generelt mye skryt, og passer visstnok bra med Tannoy. Det ligger en a21 på Finn nå, men da blir det jo separat digital kilde
    Fant faktisk en test som var nokså optimistisk der begge dine forslag ble prøvet på Arden. Naim Uniti Star gjennom Sugden A21.
     

    kristofferb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2011
    Innlegg
    114
    Antall liker
    49
    Sted
    Østlandet
    Da har jeg hatt Arden i hus noen dager. Riktignok ikke på optimal forsterker/kilde, men likevel: dette er 82kg med ren musikkglede! Finnes sikkert ting som låter mer ‘riktig’, men her er egentlig det eneste spørsmålet som dukker opp hvilket album som har neste plass i køen.
     

    sbf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.06.2009
    Innlegg
    178
    Antall liker
    214
    Torget vurderinger
    1
    Da har jeg hatt Arden i hus noen dager. Riktignok ikke på optimal forsterker/kilde, men likevel: dette er 82kg med ren musikkglede! Finnes sikkert ting som låter mer ‘riktig’, men her er egentlig det eneste spørsmålet som dukker opp hvilket album som har neste plass i køen.
    Gratulerer! Hva ble det til med tanke på forsterker?
     

    kristofferb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2011
    Innlegg
    114
    Antall liker
    49
    Sted
    Østlandet
    Gratulerer! Hva ble det til med tanke på forsterker?
    Takker! Foreløpig har jeg ikke handlet forsterker. Spiller på en integrert Classé jeg hadde for øyeblikket. Nysgjerrig på Devialet, men utenfor budsjett. Naim Uniti tenker jeg er virkelig verdt et forsøk. Yamaha a-s1100/1200/2100 med en ekstern streamer/dac er også aktuelt å prøve.
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Takker! Foreløpig har jeg ikke handlet forsterker. Spiller på en integrert Classé jeg hadde for øyeblikket. Nysgjerrig på Devialet, men utenfor budsjett. Naim Uniti tenker jeg er virkelig verdt et forsøk. Yamaha a-s1100/1200/2100 med en ekstern streamer/dac er også aktuelt å prøve.
    Sjekk ut Kinki EX-M1 hvis du har mulighet.
     

    hifi.vinyl

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.10.2019
    Innlegg
    50
    Antall liker
    201
    Sted
    Vinterbro
    Takker! Foreløpig har jeg ikke handlet forsterker. Spiller på en integrert Classé jeg hadde for øyeblikket. Nysgjerrig på Devialet, men utenfor budsjett. Naim Uniti tenker jeg er virkelig verdt et forsøk. Yamaha a-s1100/1200/2100 med en ekstern streamer/dac er også aktuelt å prøve.
    Ser du holder til på østlandet. Har en Denon pma 2000ae, om du vil teste i nærheten av follo😁👍
     

    Mongo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.03.2008
    Innlegg
    176
    Antall liker
    163
    Torget vurderinger
    1
    Har endelig blitt ferdig med Tannoy Arden (HPD) restaureringen: Tunge beister skal bæres opp fra kjelleren i morgen!
    Har tenkt å jobbe meg gjennom forsterker samlingen ( fra 4W til 150W- rør og SS) for å finne den som trives best med Arden. Gleder meg!
     

    Pug309gti

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.04.2016
    Innlegg
    1.707
    Antall liker
    895
    Sted
    Stavanger. Innflytter til Norges svar: Twin Peaks
    Torget vurderinger
    8
    Har endelig blitt ferdig med Tannoy Arden (HPD) restaureringen: Tunge beister skal bæres opp fra kjelleren i morgen!
    Har tenkt å jobbe meg gjennom forsterker samlingen ( fra 4W til 150W- rør og SS) for å finne den som trives best med Arden. Gleder meg!
    Jeg unner deg ikke vedrørende bærejobben;). driver selv og pakker ned seks par tannoy høytalere til flyttning til ny leilighet i slutten av måneden. gruer meg helt vilt. bære ned 3 etasjer uten heis...
    du må legge ut video eller bilder av ardene når du har fått rigget dem opp:)
     

    Mongo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.03.2008
    Innlegg
    176
    Antall liker
    163
    Torget vurderinger
    1
    Det skal jeg, pakker alle hjørner/kanter inn med bølgepapp - for å unngå skader! Albury Sl105 ned Arden opp! Lykke til med flyttesjauet!
     

    janghell

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2002
    Innlegg
    653
    Antall liker
    310
    Torget vurderinger
    11
    IMG_20201025_163219.jpg
    Da er garasje anlegget oppgradert med diy Tannoy høyttalere. Står plassert 1 - 1 1/2 meter foran sykkelrulla. Derfor står de plassert så nærme hverandre. Står dual concentric 3816 elementer i. Samme som står i V15.
    Spiller med en realisme som er helt fantastisk.
    Som å få musikerne inn i rommet.
     

    Mongo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.03.2008
    Innlegg
    176
    Antall liker
    163
    Torget vurderinger
    1
    Da var beistene ( Tannoy Arden med HPD) kommet opp fra kjelleren - test musikken er valgt og forsterker nr.1 koblet til! Tar en stund dette her! Ber Ottone på besøk når jeg har funnet den beste ( for mine ører) kombinasjonen. Resten av utstyret legges ut på torget!
     

    Vedlegg

    kristofferb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2011
    Innlegg
    114
    Antall liker
    49
    Sted
    Østlandet
    Da endte jeg opp med en Naim Uniti Atom som selskap til mine Arden😊. En utrolig engasjerende kombo! Takk til @sbf som satte meg på tanken👍
     

    sbf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.06.2009
    Innlegg
    178
    Antall liker
    214
    Torget vurderinger
    1
    Da endte jeg opp med en Naim Uniti Atom som selskap til mine Arden😊. En utrolig engasjerende kombo! Takk til @sbf som satte meg på tanken👍
    Så bra. Jeg hadde egentlig ikke peiling, men det går for å være gode produkter - og jeg er veldig fornøyd med funksjonaliteten på streamingløsningen til Naim.
    Vurderer sterkt en Atom selv til et fremtidig 2- eller 2+1-kanals stueanlegg.
     

    Mongo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.03.2008
    Innlegg
    176
    Antall liker
    163
    Torget vurderinger
    1
    Har brukt Naim unitiqute på mine Arden, hvis man liker Naim lyden så forstår jeg at du er godt fornøyd - mer enn nok kraft!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn