Teac TN-4D

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    En liten oppdatering for de som måtte være interesserte. Jeg har tatt det (drastiske?) valget å benytte meg av Elkjøps 50 dagers åpent kjøp-ordning, og levere denne tilbake. Det er flere årsaker, men den utløsende var at jeg kjøpte meg rørpre med innebygget RIAA, og Teac’ens veggvorte gav betydelig støy på RIIA-trinnet. Jeg kunne selvfølgelig kjøpt en anne strømforsyning, men var ikke helt fortrolig med å bruke penger på å oppgradere denne. Medvirkende var også at jeg opplever den som at den er litt «billig» (den er vel kanskje faktisk det i manges øyne), med dårlig byggkvalitet.

    Jeg har derfor valgt å legge litt mer penger i spilleren og valgt en uten USB og innebygget RIAA, som jeg uansett ikke bruker, og tenker at de to tingene samlet vil gjøre at jeg har en lydmessig bedre og mer solid spiller som jeg vil være mer fornøyd med over lenger tid.

    Spilleren som er på vei til meg er denne:

    978FF469-9CEA-4833-A9EA-F10B3C5EAC88.jpeg


    Her er rørpreen hvis noen skulle ville se den. Jeg har i hvert fall lyst til å vise den frem! :D

    470B7B0C-1D54-43AB-93A1-C7993F14218D.jpg
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.836
    Antall liker
    38.553
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Sikkert lurt, er det en Project? :) Gratulerer og god helg

    mvh
     

    haber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    790
    Antall liker
    279
    Sted
    Nesoddtangen
    Torget vurderinger
    30
    Synd at Teac-en ikke holdt mål. Hadde håpet den var noe bedre, direktedrift og lett bytte av pick up osv til en billig penge hadde jo vært hyggelig. Ingen snarvei til himmelen her heller tydeligvis, man får som regel det man betaler for. Men, er ikke i tvil om at det er en mer gjennomført spiller du nå har på vei :)
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Synd at Teac-en ikke holdt mål. Hadde håpet den var noe bedre, direktedrift og lett bytte av pick up osv til en billig penge hadde jo vært hyggelig. Ingen snarvei til himmelen her heller tydeligvis, man får som regel det man betaler for. Men, er ikke i tvil om at det er en mer gjennomført spiller du nå har på vei :)
    Nå sitter jo ikke jeg på fasiten, og det kan være andre som opplever det annerledes. Jeg synes fremdeles at dens sterkeste kort er lyden, og det skal man jo definitivt ikke skimse av. Jeg var jo uheldig med en gammel rørpre som ikke likte veggvorta. Andre vil mest sannsynlig ikke ha det problemet. Vil anbefale å prøve den for de som er i markedet for en spiller til den prisen OG har behov for RIAA og/eller USB. Det fine her er jo at man kan prøve den opp til 50 dager før man eventuelt velger å levere tilbake og få pengene igjen.
    Men ja, jeg er også overbevist om at Pro-Ject The Classic er en mer gjennomført spiller som vil holde oppgraderingsspøkelset på avstand lenger :D
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Atlerovik: Sånt kan skje. Men den Classic´en der vil spille langt bedre. Pro-Jects kan være litt lyse i klangen sin, men rørforforsterkeren din kontrer det bra, så jeg tipper du vil bli mye mer fornøyd med den pakka. ARC bygger inn gode RIAAer, det er det ingen tvil om. Og så er de halvnorske og...Kan jo bare bli bedre av det..hehe--
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Atlerovik: Fabrikken ligger i Minnetonka, Minnesota, USA. Sammmen med de to Dakotas og Wisconsin er Minnesota den delstat i USA med flest etterkommere etter norske utvandrere. Det gjelder også grunnleggerene av Audio Research- de er-familiært- opprinnelig nordmenn. Altså: Halvnorske. Alaska har endel , de også- som Sig Hansen m/fam. Han er til alt overmål gift med ei vestlandshuldre:cool: USA som vi kjenner det idag skylder hele sin eksistens til resten av verden.
     
    Sist redigert:

    alfao

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.10.2007
    Innlegg
    426
    Antall liker
    122
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    4
    Har du fått spilleren? Hvordan opplever du forskjellen fra Teac spilleren?
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Har du fått spilleren? Hvordan opplever du forskjellen fra Teac spilleren?
    I en annen liga når det gjelder byggkvalitet og bruk. Teac oppleves som et produkt rettet mot det «vanlige» konsumer-markedet, mens The Classic oppleves som Hi-Fi. Hvis det gir mening. Litt tidlig å si noe om lyden, da jeg ikke har testet den med samme pickup ennå. Men veldig positivt foreløpig, med Ortofon 2M Red. Og nå har jeg en Hana EH på vei :)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Atlerovik:...som låter noe varmere, mer raffinert enn Red. Bra!:cool: De fleste spillerne med innebygget RIAA bærer preg av å være stopgaps i større eller mindre grad. Unntaket er -for min del- Rega Planar 1 Plus. Men hva kan man egentlig vente? Noe betaler du for også.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn