Technics SL-1300G - nå på lager!

technics-hifisentralen.jpg

Dette har vi gledet oss til lenge! :)Technics sin vakreste spiller noen sinne (vår mening :) kan oppleves i butikken og er nå på lager i både sort og sølv. 🥳

Pris: 37.990,-

Hilsen alle oss på SteReoFil!

Kommentarer

Motorhome

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.06.2018
Antall liker
1.795
Sted
Sunndalsøra
Mye fin omtale av disse Technics spillerne. Det er mesterværk til en overkommelig pris. Hendig overheng og asimut justering på disse spillerne, og høydejustering av arm. Den eneste grundige test jeg har sett, med justerings video av disse spillerne er SKYFI LAB i USA . Også konstruksjon og sammenligning av disse spillerne. Det er en virksomhet som også er en'' Analog Lab'' , ved siden av å være forhandler. Alltid noe å lære for de fleste forhandlerne.
Ikke noe tvil på hva jeg ha villet valgt av platespiller i dag.

Sist redigert:
  • Liker
Reaksjoner: TAF

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.194
Torget vurderinger
10
Ja, den er pen. Bare litt synd tonearmen ikke er den samme som på 1200 G. Da hadde spilleren havnet her.

lille hiawata

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2008
Antall liker
3.246
Sted
Harstad
Torget vurderinger
1
Er usikker hva jeg ville valgt denne eller den relativt nye Denon spilleren til ca samme pris? Edit ser at Technicsen er noe dyrere.

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.194
Torget vurderinger
10
Ingen tvil om det, men den koster også.

SteReoFil

Bransjeaktør
Ble medlem
13.03.2004
Antall liker
719
Ja, den er pen. Bare litt synd tonearmen ikke er den samme som på 1200 G. Da hadde spilleren havnet her.
Jeg forstår hva du mener, MEN da hadde den også kostet 1200G-penger. 1300G er faktisk bedre på en del områder, så summamummarum vil jeg si at den gir vel så høy ytelse, men til en vesentlig lavere pris. :)

Mvh
Jens
SteReoFil AS

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.194
Torget vurderinger
10
Interessant! Kan du si noe om hva 1300G er bedre på, kanskje den blir mer fristende da?

SteReoFil

Bransjeaktør
Ble medlem
13.03.2004
Antall liker
719
Motorstyringen på SL-1300G ( delta-sigma ΔΣ) er en del mer avansert, noe som skal gi mindre støy og mer nøyaktig hastighet.

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Antall liker
827
Nå er jeg litt/mye inhabil her siden jeg eier en 1200G, men jeg synes fortsatt 1200G ser litt mere solid ut og bokstavelig talt litt tyngre. Jeg var innom Stereofil og så 1300G der under Høstpuls og snakket med den svenske representanten for Technics som var til stede i butikken da, og for meg ser 1300G billigere ut, noe den også er. Men så sitter jeg bokstavelig talt hver dag i stua hjemme og ser på min 1200G :).

PS! Jeg spurte svensken om det var noe håp om at Technics kommer med en modell over 1200G i pris (men billigere enn 1000R), og han svarte at han hadde etterlyst en slik spiller hos Technics. Problemet er at japser svarer alltid "ja" på spørsmål fra forretningsforbindelser av høflighetsårsaker, så de holder kortene tett til brystet.

Hifisnurr

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.08.2019
Antall liker
510
Sted
Oslo
Jeg synes nå de burde levert en SL 1300 uten tonearm. For det er vel tonearmen som er det svake leddet på disse spillerne.

MakkinTosken

Who, me?
Ble medlem
21.02.2020
Antall liker
42.997
Sted
og til
Torget vurderinger
6
Jeg synes nå de burde levert en SL 1300 uten tonearm. For det er vel tonearmen som er det svake leddet på disse spillerne.
Det er jo fult mulig å modde disse med custom 3departs armbord. Skjønner det kan føles kjipt å betale for en arm man ikke bruker. Men tenk, et super drivverk til 37k er jo jaggu ikke ille uansett da. Relativt sett!

Tenker egentlig at armen på 1300 egentlig er god nok og som du påpekte, man skal jaggu ha besøk av rørleggeren ofte om man har råd til helt å slippe oppgraderingsnevrosene. Løse armer er neigu ikke gratis det heller.

Synes 1300G spilte fabelaktig der den sto å spilte sammen 1000R i Gøteborg.

Hifisnurr

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.08.2019
Antall liker
510
Sted
Oslo
Det er jo fult mulig å modde disse med custom 3departs armbord. Skjønner det kan føles kjipt å betale for en arm man ikke bruker. Men tenk, et super drivverk til 37k er jo jaggu ikke ille uansett da. Relativt sett!

Tenker egentlig at armen på 1300 egentlig er god nok og som du påpekte, man skal jaggu ha besøk av rørleggeren ofte om man har råd til helt å slippe oppgraderingsnevrosene. Løse armer er neigu ikke gratis det heller.

Synes 1300G spilte fabelaktig der den sto å spilte sammen 1000R i Gøteborg.
Deler alle synspunktene dine. vet om disse armbordene. Så er spørsmålet om denne armen, er den samme de har brukt på mange modeller 1500, 1200 modellene. I litt billigere prissjikt.....

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.194
Torget vurderinger
10
Nå satte dere meg på en ide. Kanskje finnes det armbord for min SME309 også. Tror den kan passe ganske bra. Det store spørsmålet blir likevel om den lydmessig er noe bedre enn Technics-armen som sitter på.

MakkinTosken

Who, me?
Ble medlem
21.02.2020
Antall liker
42.997
Sted
og til
Torget vurderinger
6
Jeg vet om en med 1200GAE som fant en seriøs løsning for SME, blir noen issue med lokket tror jeg, men det kan man vel leve med? Har dessverre ingen link nå.

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.194
Torget vurderinger
10
Fanken også! Da må jeg nok satse på originalarmen for lokk vil jeg ha. Du skriver forresten at 1300G spilte flott med denne armen. La du merke til hvilken pickup som ble benyttet?

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.194
Torget vurderinger
10
Tror ikke jeg har hørt om den. Prisklasse?

MakkinTosken

Who, me?
Ble medlem
21.02.2020
Antall liker
42.997
Sted
og til
Torget vurderinger
6
Jeg har SME V på min 1200 G. Ikke noe problem med lokket. Funker meget bra!
Alltid vært stolt av husken, men nå svikter den også tydeligvis. :cry: Ja, han drev og fabulerte om 12" husker jeg nå, da tror jeg det ble overheng bak.

MakkinTosken

Who, me?
Ble medlem
21.02.2020
Antall liker
42.997
Sted
og til
Torget vurderinger
6
Tror ikke jeg har hørt om den. Prisklasse?

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Antall liker
827
Strømforsyning er vel også et svakt ledd. Den er vel litt forbedret på SL1300, men kanskje aller best ville vært ekstern strømforsyning.

aiso

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2010
Antall liker
6.485
Sted
Eidskog
Torget vurderinger
16
Strømforsyning er vel også et svakt ledd. Den er vel litt forbedret på SL1300, men kanskje aller best ville vært ekstern strømforsyning.
Riktig. Jeg har ekstern strømforsyning på min 1200 G.

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Antall liker
3.605
Torget vurderinger
49
Kjøpte 1200g når det fremdeles sto made in Japan på den, som endel av «pensjonist» anlegget mitt(står på lager uåpnet til da).
Hadde nok gjort det samme i dag, eller ventet på 1200g mk2.
1300g er pen å se på, men byggekvaliteten på 1200g virker mer solid. Lydmessig er de nok temmelig like, må nok opp på 1000r for å «høre« kvalitets forskjell.

Motorhome

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.06.2018
Antall liker
1.795
Sted
Sunndalsøra
Lurer litt på om hvor godt skjermet disse spillerne er. Da jeg brukte min DD spiller, så hørte jeg tydelig m hodetelefonene(stax SRX) når spilleren startet.
Husket godt fra 70/80 tallet at Technics hadde presise tonearmer. Traff samme sporet etter heving og senking.

Informasjon om bruker

SteReoFil
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
719
Link til alle artikler
213
SteReoFil sine annonser
Bransjenyheter
Hva ønsker DU deg til BLACK FRIDAY?

Hva ønsker DU deg til BLACK FRIDAY?

• 6
Årets store handledag nærmer seg. Det er en dag hvor man kan gjøre kupp, men det er også en dag med mange fristende tilbud på produkter man egentlig ikke har bruk for. Vi tenkte derfor vi skulle...
Fortsett
Bransjenyheter
SVS SB17-Ultra R|Evolution kan nå oppleves i butikken!

SVS SB17-Ultra R|Evolution kan nå oppleves i butikken!

• 4
SVS sin nye SB17-Ultra er rett og slett den tøffeste og beste subwooferen vi noen gang har hatt i hus. Den er superpresis....dønn stille og gir en fylde, punch og driv som vil kunne løfte ethvert...
Fortsett
Bransjenyheter
Halv pris på alle Wireworld Eclipse-modeller!

Halv pris på alle Wireworld Eclipse-modeller!

• 0
Under messen har vi blant annet HALV PRIS på aller lagerførte kabler i Eclipse-serien til Wireworld. Tilbudet gjelder ut helgen eller så langt lageret rekker! Finner du ikke det tilbudet du leter...
Fortsett
Bransjenyheter
Tilbudene er klare!

Tilbudene er klare!

• 2
Vi håper så mange som mulig har kan ta turen innom butikken til helgen. :) Vi har et fullpakket program med besøk fra blant annet Technics, IsoTek, Audio Note, Nagaoka, Lumin mm. Vi har også en...
Fortsett
Høstmessen 2024 - 11. og 12. Oktober

Høstmessen 2024 - 11. og 12. Oktober

• 3
Nå er det snart messe, og butikken bugner av nyheter, premierer og ikke minst fantastiske tilbud! :) Mange tilbud er allerede klare, men det er ikke for sent å ønsker seg noe. Hva er det du...
Fortsett
Bransjenyheter
Tilbud på SVS SB-16 og PB16 Ultra

Tilbud på SVS SB-16 og PB16 Ultra

• 0
SVS SB-16 Ultra Veil: 37.990,- / NÅ: 31.990,- SVS PB-16 Ultra Veil: 44.990,- / NÅ: 37.990,- OBS! Tilbudet gjelder kun så langt lageret rekker...
Fortsett
Topp Bunn