Technics SL 1900

Zeppmeister

Medlem
Ble medlem
03.10.2023
Innlegg
29
Antall liker
43
Sted
Oslo, Bjølsen/Sagene
Hei!
Jeg har fått tak i en Technics SL 1900 som jeg har problemer med å få satt opp tonearmen på. Problemet er at den er for "fortung", får ikke armen til å løfte seg/flyte til tross for at motvekten er så langt bak som den kan komme. Headshell (Technics) + cartridge veier ikke mer enn det burde, mener jeg (15,22gram).
Når jeg tar av headshell så spretter armen til værs! Er dette gimbal'en som har tatt føyken, og dermed gjordt hele stasen ubrukelig slik at "ny" arm er eneste alternativet?
Takker for alleforslag og tips!!

Bentzen
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.715
Antall liker
85.357
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Hei!
Jeg har fått tak i en Technics SL 1900 som jeg har problemer med å få satt opp tonearmen på. Problemet er at den er for "fortung", får ikke armen til å løfte seg/flyte til tross for at motvekten er så langt bak som den kan komme. Headshell (Technics) + cartridge veier ikke mer enn det burde, mener jeg (15,22gram).
Når jeg tar av headshell så spretter armen til værs! Er dette gimbal'en som har tatt føyken, og dermed gjordt hele stasen ubrukelig slik at "ny" arm er eneste alternativet?
Takker for alleforslag og tips!!

Bentzen
Hei. Du postet samme spørsmål i min tråd og jeg har allerede svart der 😉
 

Zeppmeister

Medlem
Ble medlem
03.10.2023
Innlegg
29
Antall liker
43
Sted
Oslo, Bjølsen/Sagene
Ai, ai, ai! Beklager så inderlig mye og masse!! Det var slettes ikke meningen! Jeg er "grønn" her så du får forsøke å ha meg unnskyldt!! :rolleyes:
Blei litt ivrig og lot meg rive med i forsøket på å knekke vekt-nøtta, noe du mest sannsynligvis gjorde!!
Takker så mye for all vennelig hjelp!
 
Topp Bunn