Technics SP 25

gunnhamm

Hi-Fi interessert
Ble medlem
26.04.2004
Antall liker
6
Da er min nye platespiller Technics SP 25 på vei fra USA. Armen er en Denon DA 401 og pickup er Grado Reference Sonata. Er det det noen som kjenner til arm og pickup som kan si noe om disse. Har hørt at Denon Dl 103 d skal passe veldig godt til denne armen.
Uansett, gleder meg til å snurre mine gamle vinylplater igjen etter et opphold på 27 år.

Gunnar

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
Det er greit å komme i gang igjen. Hatt et opphold på 20 år jeg.
Er noe eget med vinyllivet i forhold til cd ja. Kjenner ellers ikke til den Technicsen eller armen du har bestilt.
Var vel innom noe Technics på 70tallet, men husker ikke hvilken.

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
312
gunnhamm skrev:
Da er min nye platespiller Technics SP 25 på vei fra USA. Armen er en Denon DA 401 og pickup er Grado Reference Sonata. Er det det noen som kjenner til arm og pickup som kan si noe om disse. Har hørt at Denon Dl 103 d skal passe veldig godt til denne armen.
Uansett, gleder meg til å snurre mine gamle vinylplater igjen etter et opphold på 27 år.

Gunnar
Hei Gunnar
Hvis du har hørt at DL 103D skal passe til denne DA 401armen så har du nok ikke lest dette:
http://www.thevintageknob.org/DENON/DA401/DA401.html
Kjenner ikke denne armen så jeg kan ikke si noe mer om dette.
Mvh Jan I

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Gratulerer med ny spiller! Hyggelig å høre at stadig flere finner tilbake til vinylen. Jeg kjenner Grado Sonata godt, det er faktisk ett av mine favorittelementer. Det har fått superkritikker rundt omkring, både i HiFi News, Stereophile og TAS, og har en litt behersket topp, en fantastisk mellomtone og et solid fundament i bunnen.
Er du glad i vokaljazz, kvinnevokal, klassisk eller akustisk musikk er det et helt fantastisk element. Ken Kessler uttalte i sin tid at han ikke visste om en eneste pickup som gjengav kvinnestemmer bedre.
Grado Sonata koster forøvrig ca. 5000,- her på berget.

gunnhamm

Hi-Fi interessert
Ble medlem
26.04.2004
Antall liker
6
Det var en Denon D-103d som var anbefalt.Ser ut til at jeg har gjort et bra kjøp hvis prisen på pickup alene er på 5000. Spiller og pickup pluss frakt kom på 6400 nok. Kommer med erfaringer med spilleren når jeg har prøvd den en stund.

Gunnar

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Det har du nok definitivt da, ja..gitt at den er i god stand, og at elementet fremdeles har endel brukstid igjen før det er slitent. Ellers må jeg si meg enig med Jan her. Denon 103D virker slett ikke optimal i den armen. Derimot bør Sonata funke fint. Skal du kjøpe et MC-element senere, ville jeg sjekket ut noen av modellene til VdH og Lyra. De er laget for å spille optimalt i lettere armer.

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
3.183
Torget vurderinger
6
Eller en dyrere Grado!! Det er mye fokus på de rimeligere Grado pickupene. De dyrere får heller skjelden oppmerksomhet. Nå har jeg både en Lyra Dorian og en Grado reference the reference. I tillegg har jeg rimelig god erfaring med FallenA's VdH tippede Grado Statement (en fantastisk pickup). Jeg må si at disse dyrere Grado'ene spiller musikk på en fantastisk flott måte. De presenterer musikken på en oppløst dynamisk måte, og ja de har også en fantastisk flott mellomtone! Så lenge matchen til armen er god, har jeg intet behov for å bytte ut Gradoen min i en dyrere MC pickup. Jeg har allerede bestemt meg for å sende Grado ref. pickupen min til VdH for tipping den dagen den er utslitt, for disse gradoene gjør noe helt spesielt med musikkopplevelsen. Litt off topic dette, men poenget mitt var at en oppgradering fra Grado Sonata ikke nødvendigvis må være en MC pickup :)

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Nok engang, gut man,(ref. OMFs Sanyo-tråd....) dette er som om jeg skulle sagt det selv. ;D

gunnhamm

Hi-Fi interessert
Ble medlem
26.04.2004
Antall liker
6
Spilleren skulle være i "mint condition", har fått bilder av den.
Takker for alle innspill. Kommer som sagt tilbake med inntrykk og bilder når jeg har spilt noen timer.

Gunnar

Topp Bunn