Tegningene som forarger den muslimske verden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Hvorfor i all verden skulle jeg brenne koranen?


    Åja... Det ville provosere en rekke mennesker, så da må jeg gjøre det.

    Hvorfor skulle jeg ha et ønske om å være en enorm drittsekk?


    Nei, Norge gjør ikke en dritt for å bekjempe S-A. Vi er for mye USAs lapdog til det. Videre kunne det koste litt laksesalg også. Gud forby
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Lost case.

    Nei, hvorfor skulle du det? Nå må du tenke litt, synes jeg...
    Var det noe om noen rettgheter og frihet? Tja, ikke godt å si...

    Vi gjør ikke noe?
     
    Sist redigert:

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    så lost case når jeg ikke ser poenget med å brenne koranen?

    Okay, jeg skal korrigere meg. Vi gjør litt.

    Hvordan var Norges kamp mot islamisme da vi reiste rundt på frierferd for å skaffe stemmer for vårt sete i FNs sikkerhetsråd? Vi brydde oss ikke det døyt. Vi lovde gull og grønne skoger tilbake til de verste diktaturene for at de skulle stemme på Norge og ikke Canada. Det funket.
     
    Sist redigert:

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Hvordan var Norges kamp mot islamisme da vi reiste rundt på frierferd for å skaffe stemmer for vårt sete i FNs sikkerhetsråd? Vi brydde oss ikke det døyt. Vi lovde gull og grønne skoger tilbake til de verste diktaturene for at de skulle stemme på Norge og ikke Canada. Det funket.
    Det er meget mulig at du har rett i det. Finnes det noen linker til dette?
    Men hva har det med å ta avstand til koranen og islam nå å gjøre? Islam er i særstilling verdens farligeste religion per dags dato og vi må gjøre noe for å ta bort de mest ekstreme. Så hva er din plan der?
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Full og uforbeholden støtte til Macron og Frankrike.
    Tyrkia burde kastes ut av NATO hvis de ikke skjerper seg øyeblikkelig.
    Usikker på om jeg er enig i at Tyrkia må ut. Hold dine fiender nær, er det noe som heter...
    Dessuten, om Putin kommer inn der, så har vi vel større problemer.

    Men støtte til Frankrike burde vi ha!
    Alle aviser over hele verden og andre medier burde vise bilder av deres fantasifigur.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Det er meget mulig at du har rett i det. Finnes det noen linker til dette?
    Men hva har det med å ta avstand til koranen og islam nå å gjøre? Islam er i særstilling verdens farligeste religion per dags dato og vi må gjøre noe for å ta bort de mest ekstreme. Så hva er din plan der?
    Jeg er ikke helt med på din tolkning av religionen. En milliard mer eller mindre fredfulle mennesker er uenig med ditt utsagn. Det er ikke religionen i seg selv som er farlig, men enkeltmennesker som misbruker religion for å fremme sine politiske mål, eller få ut innebygd frustrasjon.

    Første bud er å slutte med den tåpelige "islam har skylden" når noen gjennomfører et drap. Islam gjør ikke en dritt. Mennesket utfører handlingen. Enkeltindividet

    Gjør noe med årsaken til at islamistene blir lyttet til. En person som blir sett i hverdagen, har muligheter og mening i livet ønsker ikke å brenne ned verden. Så gjør noe der.

    Gjør også noe med en tvungne innvandringen til Europa. Stans bombingen av midtøsten. Ganske enkelt slutt å lag flyktninger. Stå opp mot Saudi-Arabia når de kriger i Jemen. Men hva gjør vesten? Jo, vi selger våpen til Saudi-arabia slik at Saudi-arabia kan drepe og lemleste.

    Når vesten gjør dette, tror du ikke da at vi bygger opp et hat mot oss? Tror du ikke en rekke individer vil høre på når imamer, prester og andre religiøse personer prøver å rekruttere? Vesten har skylden. Vesten er onde. De drepte jo din fetter. osv. Kanskje vi skal slutte med å drepe hans fetter, slik at de ikke får denne inngangsporten.

    Norge bør undertegne forbudet mot angrepskrig. Vi bør undertegne avtalen mot atomvåpen. Vi må stå opp mot verdensmaktene ønske om å utarme uland. Vi må ganske enkelt bidra til å minske forskjellene, og gi muligheter og håp til alle borgere.

    Gi de folk et alternativ til å søke hevn, trøst, håp eller what-not i religion. Stå opp mot radikalisering gjennom å gjøre livet best mulig for alle, og ikke kun de med ressurser.

    Å brenne bøker og tegne karikaturer er svært billig. Men man oppnår så lite. Oppnår mye mer med gode utdanningssystemer og sosiale reformer. Gi ungdom en jobb, en mulighet til å bygge noe i livet, og de er mye mindre lydhøre til giften fra religiøse fundamentalister.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Å brenne bøker og tegne karikaturer er svært billig. Men man oppnår så lite. Oppnår mye mer med gode utdanningssystemer og sosiale reformer. Gi ungdom en jobb, en mulighet til å bygge noe i livet, og de er mye mindre lydhøre til giften fra religiøse fundamentalister.

    Nei. Det er ikke billig. Det er dyrt. Folk blir drept eller må ha beskyttelse i årtier. Hva det gir oss er fortsatt ytringsfrihet. Uten yttringsfrihet - ingen demokrati. Den regressive venstresida har aldri vært tilhenger av demokrati. Det forklarer endel...

    Hvorfor ikke dikutere sitatet under i stedet for vestlig dobbeltmoral?

    " - Det er særlig viktig at vi tar denne debatten nå som islam øker sin innflytelse i den vestlige verden og i Norge. Da må vi sette en grense. Du kan tro på hva du vil i Norge, og til og med få penger av staten til å praktisere din tro, men du må akseptere visse verdier. Og de verdiene er at man kan diskutere alle religiøse dogmer og kritisere alle religiøse skrifter. Det er en del av verdiene våre – uansett hvor mye man dreper og skjærer av halsen på folk, sier Selbekk. "




    Forøvrig er overskriften i denne artikkelen meningsløs: Man kan ikke krenke islam.
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.110
    Antall liker
    2.594
    Torget vurderinger
    16
    Det er ikke religionen i seg selv som er farlig, men enkeltmennesker som misbruker religion for å fremme sine politiske mål, eller få ut innebygd frustrasjon.
    100% uenig
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.121
    Antall liker
    5.068
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Islam er ikke kun en religion, men et politisk og juridisk system. Koranen har et tyvetalls oppfordringer til drap på vantro. Tankegodset skiller seg dramatisk fra andre fredelige religioner.

    Anbefaler boken Den Islamske fascismen av Hamed Abdel Samad om man ønsker å forstå sammenhengen mellom terror og Islam. Er man faktaresistent så hjelper heller ikke denne boken eller andre. Håper du leser boken Larson. Da slipper vi kanskje den håpløse likestillingen av Islam og andre religioner fremover.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Islam er ikke kun en religion, men et politisk og juridisk system. Koranen har et tyvetalls oppfordringer til drap på vantro. Tankegodset skiller seg dramatisk fra andre fredelige religioner.

    Anbefaler boken Den Islamske fascismen av Hamed Abdel Samad om man ønsker å forstå sammenhengen mellom terror og Islam. Er man faktaresistent så hjelper heller ikke denne boken eller andre. Håper du leser boken Larson. Da slipper vi kanskje den håpløse likestillingen av Islam og andre religioner fremover.
    Men ligger det i dette at du mener at majoriteten av dem som henfaller til meningsløs tilbedelse av Allah, faktisk innestår for denne fascistiske ideologien?

    Jeg har ingenting til overs for religion av noe slag, det er bare det at alle jeg kjenner som i større eller mindre grad tilhører en kultur med røtter fra Islam, er mer norske enn islamistiske eller fascistiske. Jeg har ikke noe i mot folk som tenker sjøl, derimot har jeg trøbbel med dem som er blinde følgere, uansett hva de følger etter av galskap.
    Joda, ingen tvil om at islam har lederrollen blant religiøse terrorister for tiden, men betyr det at den generelle muslim er farligere enn den generelle kristne?
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Men ligger det i dette at du mener at majoriteten av dem som henfaller til meningsløs tilbedelse av Allah, faktisk innestår for denne fascistiske ideologien?
    Dette er et stråmannsargument som stadig dukker opp. Man kristiserer islam. Ikke alle muslimer.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.792
    Antall liker
    11.188
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Jeg har nå møtt og kjent noen kristne opp gjennom årene, alt fra regelrette hyklere til det man vel må kalle for sanne kristne..... den siste gruppen har stort sett vært både stillferdige og svært hyggelige mennesker, de fleste uten stor trang til å trykke sin tro på andre..... Den første gruppen har tilogmed egen TV-kanal her til lands...
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Dette er et stråmannsargument som stadig dukker opp. Man kristiserer islam. Ikke alle muslimer.
    Et spørsmålstegn skiller seg fra utropstegnet, ved at det markerer et spørsmål, og ikke en påstand. Altså ikke et strråmannsargument.

    Jeg synes det er et spørsmål alle bør avklare med seg selv, før de argumenterer for hardt, bare.

    Og jo visst f... er jeg motstander av det aller meste Islam står for. Og definitivt alt islamistene både står for og gjør. Hvert sekund hele døgnet.
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.682
    Antall liker
    7.922
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Det er ikkje islam som er problemet i den store samanheng. Samanblandinga av religion og politikk er heller norm enn spesielt for islam - vi treng ikkje gå lenger enn til dei ortodokse kristne så ser vi ikkje skilnad på gresk-ortodoks og gresk. Same greia. Og tenk på kor mykje tull pavane har helde på med opp gjennom åra. Det er veldig greitt å vere pave, for då kan ein ikkje ta feil. Iallfall etter 1870.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Men du kan drive gjøn med paven uten å bokstavelig talt miste hodet. Det det dette dreier seg om.....
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Jeg er ikke helt med på din tolkning av religionen. En milliard mer eller mindre fredfulle mennesker er uenig med ditt utsagn. Det er ikke religionen i seg selv som er farlig, men enkeltmennesker som misbruker religion for å fremme sine politiske mål, eller få ut innebygd frustrasjon.

    Første bud er å slutte med den tåpelige "islam har skylden" når noen gjennomfører et drap. Islam gjør ikke en dritt. Mennesket utfører handlingen. Enkeltindividet

    Gjør noe med årsaken til at islamistene blir lyttet til. En person som blir sett i hverdagen, har muligheter og mening i livet ønsker ikke å brenne ned verden. Så gjør noe der.

    Gjør også noe med en tvungne innvandringen til Europa. Stans bombingen av midtøsten. Ganske enkelt slutt å lag flyktninger. Stå opp mot Saudi-Arabia når de kriger i Jemen. Men hva gjør vesten? Jo, vi selger våpen til Saudi-arabia slik at Saudi-arabia kan drepe og lemleste.

    Når vesten gjør dette, tror du ikke da at vi bygger opp et hat mot oss? Tror du ikke en rekke individer vil høre på når imamer, prester og andre religiøse personer prøver å rekruttere? Vesten har skylden. Vesten er onde. De drepte jo din fetter. osv. Kanskje vi skal slutte med å drepe hans fetter, slik at de ikke får denne inngangsporten.

    Norge bør undertegne forbudet mot angrepskrig. Vi bør undertegne avtalen mot atomvåpen. Vi må stå opp mot verdensmaktene ønske om å utarme uland. Vi må ganske enkelt bidra til å minske forskjellene, og gi muligheter og håp til alle borgere.

    Gi de folk et alternativ til å søke hevn, trøst, håp eller what-not i religion. Stå opp mot radikalisering gjennom å gjøre livet best mulig for alle, og ikke kun de med ressurser.

    Å brenne bøker og tegne karikaturer er svært billig. Men man oppnår så lite. Oppnår mye mer med gode utdanningssystemer og sosiale reformer. Gi ungdom en jobb, en mulighet til å bygge noe i livet, og de er mye mindre lydhøre til giften fra religiøse fundamentalister.
    Gi meg en eneste god grunn til at jeg skal godta religioner/tullinger som har/tror på spøkelser, fantasifigurer og tilber eldgamle bøker fulle av vold, feil og utdaterte kotymer?
    Da må jeg også godta alle andre som tror på myter, teorier og annet søppel basert på tro og ikke viten. Er det der vi vil?
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Det er ikkje islam som er problemet i den store samanheng. Samanblandinga av religion og politikk er heller norm enn spesielt for islam - vi treng ikkje gå lenger enn til dei ortodokse kristne så ser vi ikkje skilnad på gresk-ortodoks og gresk. Same greia. Og tenk på kor mykje tull pavane har helde på med opp gjennom åra. Det er veldig greitt å vere pave, for då kan ein ikkje ta feil. Iallfall etter 1870.
    skillet religion og stat er vel en del av den lærdommen vi trakk da de ikke var det.

    den lærdommen er ikke nedfelt i islam. kristendommen hadde en formulering om at mitt rike er ikke av denne verden. den ble brukt for alt det den var verdt for å nøytralisere det religiøse vanvidd.

    en må slutte å tro at alt er likt bare en abstraherer nok.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Men du kan drive gjøn med paven uten å bokstavelig talt miste hodet. Det det dette dreier seg om.....
    Det hele er en gordisk knute. Det finnes en relativt liten (men uansett ALT for stor) gjeng som oppfører seg som rene skadedyr, og disse trekker et enormt stort flertall med seg inn i en sterk stigmatisering. Den nevnte gjengen må og skal man stoppe, koste hva det vil, men samtidig må man jo jobbe for å holde et godt forhold til det store flertallet. Det er ikke enkelt, det der. Men viktig, uansett.

    De fleste tåler faktisk mer og mindre morsomme tegninger, uten at det må flyte blod av den grunn.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Gi meg en eneste god grunn til at jeg skal godta religioner/tullinger som har/tror på spøkelser, fantasifigurer og tilber eldgamle bøker fulle av vold, feil og utdaterte kotymer?
    Da må jeg også godta alle andre som tror på myter, teorier og annet søppel basert på tro og ikke viten. Er det der vi vil?
    ehrm ja?

    Fordi, du vet, religionsfrihet! Folk må få tro på nøyaktig hva de vil. Ja, du skal godta at folk tror på "myter, teorier og annet søppel".

    Hvis noen tror at verden står på ryggen til en skilpadde og den står på ryggen til en ny skilpadde, så må de få lov til å tro det.

    Hvis de derimot ønsker å lage lovverk som fremmer skilpadders ve og vel grunnet skilpadder hele veien ned, så har vi gått over i noe helt annet. Blanding mellom politikk og religion.

    Jeg kan ikke se for meg at du ønsker deg tankepoliti.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    individer radikaliseres, men det kan da umulig være henimot irrelevant hva de radikaliseres inn i. det er jo det som gjør dem til fryktens apostler.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    ehrm ja?

    Fordi, du vet, religionsfrihet! Folk må få tro på nøyaktig hva de vil. Ja, du skal godta at folk tror på "myter, teorier og annet søppel".

    Hvis noen tror at verden står på ryggen til en skilpadde og den står på ryggen til en ny skilpadde, så må de få lov til å tro det.

    Hvis de derimot ønsker å lage lovverk som fremmer skilpadders ve og vel grunnet skilpadder hele veien ned, så har vi gått over i noe helt annet. Blanding mellom politikk og religion.

    Jeg kan gikke se for meg at du ønsker deg tankepoliti.
    Hva de gjør på fritiden, er meg fullstendig likegyldig.
    Det er når de går inn i offentligheten og styrer meninger, samt kontrollerer hva andre skal si og mene at ALL religion blir farlig.
    Det er nettopp det Islam gjør ved å ikke godta MIN rett til å tro og vise hva pokkerjeg vil. Men de religiøses frihet er vel viktigere?

    Hvordan er det med rettighetene til homofile, kvinner og barn? Teller de?

    Jeg trenger ikke hverken godta eller respektere idiotiske meninger og tro, så lenge jeg respekterer mennesket!
    Og jeg fikk ikke en god grunn.
     
    Sist redigert:

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.121
    Antall liker
    5.068
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    @Disqutabel. Det er gjort endel undersøkelser, blant annet Frankrike, av hvor mange muslimer som støtter dødsstraff for homofil, frafall og fornærmelse av profeten.
    Prosentsatsen varierer, interessant nok er den høyere blant unge muslimer født i Frankrike enn blant eldre. Dødsstraffen behøver ikke eksekveres av staten, men er legitim å utføre for enhver rettroende. Dette skaper et stort voldspotensial.

    Naturligvis er det svært mange muslimer som betakker seg og er moderate. Tanken om et moderat Islam ser imidlertid ut til å ha liten støtte hos Islamske maktpersoner. Erdogan har uttalt at det kun finnes et Islam og begrepet «moderat Islam» er en fornærmelse.

    Hvor stor andel av Islamske dødsstrafftilhengerne som er villig til å la handling følge ord skal være usagt. De er ytterst få, men konsekvensene signifikante.

    Kristen terror motivert i kristendommens skrifter er det vanskelig å se spor av. Bibelen oppfordrer ikke til terror mot ikke kristne. Det er heller ingen kristne ledere som forsvarer kristen terror mot annerledes troende.

    Den andelen av kristne og muslimer som er villig til å faktisk gjennomføre terror er så lav at jeg ikke synes det gir mening i å snakke om den generelle muslim eller den generelle kristne.
     
    Sist redigert:

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.466
    Antall liker
    3.611
    Torget vurderinger
    96
    Og det er deler av kristendommen som alldeles ikke er forenlig med vestlige verdier. Likefullt så sier vi at vestlige verdier funderer seg på kristendommen.

    Så hvorfor denne forskjellsbehandlingen?
    Jeg leser tegneserier og til stadighet dukker det opp tøysing med kristendommen. I bladet Pondus er det til og med en egen serie om Gud, som fremstilles som en latsabb og vanlig person som ikke gadd å være Gud mer. Bare ett eksempel, det finne jo drøssevis med ironi og tøys med kristendommen i Norge. Noen blir sinte av det. Forskjellen med å tøyse med den og Islam.. vel, du vet det godt. Tøyser du med Jesus risikerer du ikke å få hodet blåst av. Islam ligger hundrevis av år etter oss i utvikling, og selv om mange muslimer integrerer seg og ser ut til å fungere greit i samfunnet, er det enormt mektige krefter i ideologien som motsetter seg enhver form for utvikling mot vår siviliserte måte å være på. I Frankrike er det usigelig trist å se et så flott land med en av verdens fineste byer, forvitre mer og mer under islams hånd. Synd for moderate muslimer, synd for franskmenn, synd for turister og tragisk for de som mister sine kjære under terroren.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Jeg leser tegneserier og til stadighet dukker det opp tøysing med kristendommen. I bladet Pondus er det til og med en egen serie om Gud, som fremstilles som en latsabb og vanlig person som ikke gadd å være Gud mer. Bare ett eksempel, det finne jo drøssevis med ironi og tøys med kristendommen i Norge. Noen blir sinte av det. Forskjellen med å tøyse med den og Islam.. vel, du vet det godt. Tøyser du med Jesus risikerer du ikke å få hodet blåst av. Islam ligger hundrevis av år etter oss i utvikling, og selv om mange muslimer integrerer seg og ser ut til å fungere greit i samfunnet, er det enormt mektige krefter i ideologien som motsetter seg enhver form for utvikling mot vår siviliserte måte å være på. I Frankrike er det usigelig trist å se et så flott land med en av verdens fineste byer, forvitre mer og mer under islams hånd. Synd for moderate muslimer, synd for franskmenn, synd for turister og tragisk for de som mister sine kjære under terroren.
    Prøv å tulle med abort, jesus og bibelen enkelte steder i USA. De du da skremmer opp er ikke hva jeg vil kalle ekstremister, men helt vanlige folk. De er like farlige som enkelte muslimer. Så jeg vet ikke, kristendommen er ikke veldig mye bedre...
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.466
    Antall liker
    3.611
    Torget vurderinger
    96
    Prøv å tulle med abort, jesus og bibelen enkelte steder i USA. De du da skremmer opp er ikke hva jeg vil kalle ekstremister, men helt vanlige folk. De er like farlige som enkelte muslimer. Så jeg vet ikke, kristendommen er ikke veldig mye bedre...
    Hvor ofte skjer det at turister får skåret halsen over, eller at kvinner og barn blir sprengt i filler pga. at noen har tøyset med Jesus? Miljøene du snakker om her er veldig små, og utgjør vel ingen som helst fare for allmennheten, hverken i USA eller i Europa. Men ja, jeg har sett dokumentarer om spinnville amerikanske "kristne", enig i at de er ganske loco. Men de har det mest i kjeften.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    ehrm ja?

    Fordi, du vet, religionsfrihet! Folk må få tro på nøyaktig hva de vil. Ja, du skal godta at folk tror på "myter, teorier og annet søppel".

    Hvis noen tror at verden står på ryggen til en skilpadde og den står på ryggen til en ny skilpadde, så må de få lov til å tro det.

    Hvis de derimot ønsker å lage lovverk som fremmer skilpadders ve og vel grunnet skilpadder hele veien ned, så har vi gått over i noe helt annet. Blanding mellom politikk og religion.

    Jeg kan ikke se for meg at du ønsker deg tankepoliti.

    Folk skal få lov å tro hva de vil. De skal ikke få lov til å skjære hodet av folk.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.466
    Antall liker
    3.611
    Torget vurderinger
    96
    En god illustrasjon på den enorme forskjellen på følger av ytringer om islam/kristendom: Forestill deg at satirefilmen "Life Of Muhammed" ble lansert og vist i en rekke land i dag. Et helvete på jord uten like ville blitt resultatet. I dag er det ingen som bryr seg om Life Of Brian filmen, det ble litt styr da den kom ut men en bagatell om du tenker deg følgene av mitt tenkte eksempel.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    De kristen-ishe retningene utfører jo mest skadeverk innad.... djevleutdrivelse på staken, overgrep mot korgutter og andre og så har vi disse som jonesville og texas etc....

    Paven er en mektig katolikk... da spania og portugal kranglet om herredømmet i sydamerika tok paven en lineal og gjorde kort prosess. derfor snakker den ene delen portugisisk og den andre delen spansk.

    advokatene i london brukte og linealen da de delte opp kashmir i et par tre deler, et område ingen av de hadde satt en hvit fot. Til orientering så er en betydelig del av India befolket av muslimer.... i områdene mot kashmir...

    well....
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Apropos tegninger. For en del år siden, husker ikke helt når men det var da Arne Myrdal og Folkebevegelsen mot Invandring var på sitt mest aktive og Carl Ivar stod i Hagen sin og ikke ville ta avstand. Noen trykket da opp en t shirt (tror det var musikkavisen Puls...) med en tegning av Myrdal og Carl Ivar som rotter og Carl Ivar som tok Myrdal bakfra. Satan så sure «Ytringsfrihetskammeratene» i FrP ble.

    Husker at jeg hadde den på meg på en konsert, det ble såpass ampert at jeg var ca. 3 mm fra juling så jeg gikk og kjøpte en t-shirt av gruppa som spilte og tok den på meg over rottene. Hadde sikkert kommet ut av det med hodet i behold men var ikke hypp på å miste noen tenner heller.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Det finnes minst en highly opptusjert variant Bombemuhammed, som da naturligvis ikke kan postes her men den hadde fått muslimene til å sprekke som lemen.... finnes på nettet thou....
     
    Sist redigert:

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.466
    Antall liker
    3.611
    Torget vurderinger
    96
    Og det er relevant til islam trusselen på hvilken måte? Ok, så ble Hagen og co. sure. Finnes bøller som kan slå ned folk for bagateller, har vært i akkurat lignende situasjon selv. Men skal dette liksom ha noen som helst likhet med terror, avskårne hoder og en ideologi som er verdensomspennende i omfang og skaper problemer i hvert eneste land den befester seg?
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Og det er relevant til islam trusselen på hvilken måte? Ok, så ble Hagen og co. sure. Finnes bøller som kan slå ned folk for bagateller, har vært i akkurat lignende situasjon selv. Men skal dette liksom ha noen som helst likhet med terror, avskårne hoder og en ideologi som er verdensomspennende i omfang og skaper problemer i hvert eneste land den befester seg?
    Nei. Apropos tegninger begynte jeg innlegget med. I det korte hjørnet i dag?
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.466
    Antall liker
    3.611
    Torget vurderinger
    96
    Nei. Apropos tegninger begynte jeg innlegget med. I det korte hjørnet i dag?
    Ja, har en jævlig vond og betent skulder. Hiver innpå et par Paralgin Forte og går opp til fruen i stedet. Forresten fikk jeg time på dagen hos fastlegen, og dagen etter var jeg også inne og tok 2 blodprøver, trykkmåling på øynene og influensavaksine. Nå venter jeg på spesialisttimer for øyne og muskler. Går unna hos helsevesenet selv med corona ;)
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    en trenger ikke rasjonaliseringer inn i friskrivelsen. en trenger ikke holde trosartiklene utenfor. en trenger steinhard kritikk av troen helt inn i provokasjonen av de som tror. for du unngår aldri provokasjonen av de troende når du går til frontalangrep på det de tror på. det er umulig å unngå det personlige da. kritiser religionen helt inn i provokasjonen. en kan ikke gjøre det første og unngå det siste.

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn