telefon som musikkspiller?

rotecop

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.10.2006
Antall liker
1.074
Torget vurderinger
2
jeg har i dag en android htc telefon som jeg også bruker som musikkspiller. jeg ønsker å bruke telefonen sammen med et sett sennheiser MM 450 blåtann sett. jeg skal bytte til en ny telefon å lurer på om noen har anbefalinger å komme med. jeg har vurdert ericsson arc eller iphone. jeg prøvde hodetelefonene på fruens iphone 3gs det låt overaskende dårlig med defus og gromsete lyd. jeg som trodde iphon skulle være egnet til musikk. hva kan være feil? er de noen som har erfaring med hvilke mobiler som egner seg som musikkspillere. htc er ikke aktuell side blåtann ikke er tilfredstillende på dem.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.027
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Har iphone4 og den har ikke noen god lydgjengivelse. Det hadde imidlertid den gamle Nokia N97. Var veldig god faktisk.

Just4Fun

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2005
Antall liker
29
Sted
Sauda
Torget vurderinger
1
Ingen av dagens "smart telefoner" egner seg som musikkavspiller. Grunnen er at batteri levetiden er alt for dårlig. De fleste telefoner klarer kun en dag med aktivt bruk før lading. Hvis en i tillegg bruker dem som musikkspiller og atpåtill bruker blåtann for overføring så kan jeg ikke tenke meg du får så mange timer ut av den. Det er klart en kan slå av nettverk,3G,GPS..... Men da kan en jo like godt kjøpe en "vanlig" telefon som jo klarer 4-5 dagers bruk uten problem.

labrat

Medlem
Ble medlem
11.05.2011
Antall liker
0
iPhone synes å ha generell dårlig Blåtann-funksjon når det gjelder audio!
Bare gjør noen søk rundt om på nettet, lite positivt å finne der.
Noen Nokia derimot, også gamle utgaver, fungerer fint (dvs. som man kan forvente av Blåtann-lyd, ikke som HiFi hjemme!)
Har selv en gammel 5300, denne gir god lyd på Blåtann.
N61, den første egentlige "Smart"-telefonen fra Nokia derimot, lyder skikkelig dårlig, også en gammel E71 er ikke stort å skryte av når det gjelder audio.
Både over Blåtann og via ledning!

rotecop

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.10.2006
Antall liker
1.074
Torget vurderinger
2
takk for tilbakemeldinger. jeg har muligheter for å bruke hodetelefonene med ledning også. Det hender faktisk ofte at jeg må det siden baterikappasiteten på hodetelefonene er forholsvis dårlig.jeg har prøvd fruens iphone direkte med ledning og det blir ikke nye bere en blåtann. batteri tiden på telefonen er også en fakktor jeg må ta med i betraktning når jeg velger meg en ny telefon. er de noen som har erfaring med arc eller andre experia telefoner til musikk?

Topp Bunn