Telenor SIM oppgraderinger ødelegger mobilen..

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
Den 10.06.2008 så fikk jeg en SMS fra Telenor om at de skal oppdatere alt av utenlandssamtaler og SMS til/fra utlandet, jeg har ikke satt meg så veldig inn i den saken der, men det er noe slikt som var poenget med oppgraderingen..

Det som er saken, er at etter at jeg restartet mobilen så begynte samtaler å bli brutt, det blir stille noen sekunder før det blir brutt..
Så jeg ringte Telenor etter to slike samtaler, fortalte om mine problemer men ble blankt avvist.!

Dagen etter så fortsetter problemene, jeg vet ikke om jeg får sendt SMS eller om jeg mottar alle sammen, akkurat den biten der er verre enn at samtaler blir brutt, men det har også vært en del prob med at folk har prøvd å ringe meg uten å få svar..
På nytt så tar jeg opp dette med Telenor, de har en litt annen tone den 11.06.2008 og jeg spør om grunn til at jeg ble avvist så grusomt, bare for at jeg var den første som registrerte en slik feil, det fikk jeg aldri noe svar på.!
Men de skulle sende meg nytt SIM kort og kode, noe som jeg har fått men problemene fortsetter med nytt SIM kort også..
Når jeg bruker reservemobilen jeg har liggende, så funket det gamle kortet og det nye kortet, så SIM kortene er det antageligvis ikke noe galt med..
OneCall kort i hovedmobilen har samma problem, det funker som det vil.!

Så i dag har jeg tatt kontakt med Telenormobil igjen, de hadde ikke registrert noen som hadde samma problem, men lagde en liten sak om dette og skal komme tilbake til meg i morgen..
Bare for skøy så ringte jeg Telenormobil kl 19 i kveld og spurte om de hadde registrert noen klager på mobiler som ikke funker som de skal etter den oppgraderingen dems, og nå var det en del som hadde lagt inn sine klager, så jeg er ikke helt alene om å ha dette problemet lenger..

Dette skulle KUN gjelde utenlandssamtaler og KUN være en SIM oppgradering, kiss my fucking ass.!
Løgn og bedrag, rett å slett.!

Jeg kommer ikke til å gi meg før Telenor kommer på døra med ny mobil av samma slag som jeg har i dag, kommer ikke til å godta noe dårligere mobil hvertfall.!
Om jeg så må gå rettens vei for å komme til bunns i dette, så kommer jeg til å gjøre det..

Men hva i svarte er det Telenor har gjort med mobilene.?
Har de rett til å gjøre noe med software på min personlige mobil.?
Trukke det ass..
Men SIM kortet kan de gjøre hva de vil med, det er jo dems eiendom..

Det er visstnok ikke alle mobil merker/modeller som får de problemene, ikke alle som behøver å restarte mobilen heller, men som jeg har forstått det så har absolutt alle Telenor og Djuice abb, kanskje også alle andre som bruker Telenor sitt nett, men dette er jeg ikke sikker på..

Men det jeg har fått vite, er at alle Telenor abb har fått denne oppgraderingen, mest sansynlig har det blitt lagt inn noe på mobilen også, ikke bare på SIM kort siden vi nå er en del som har problemer med mobilen..
Har du noen slike problemer, så ta kontakt med Telenor og få de til å rette opp dette, ikke vær redd for å forlange full kompensasjon om det er like galt som det er med min mobil..

Vurderer å ta opp denne saken med Forbrukerrådet for å få de til å sjekke hva som er lagt inn på mobilen, om det er lagt noe inn på mobilene..
Dette er en sak som jeg brenner for, de skal ikke få lov til å kødde slik med meg uten å virkelig få så hatten passer, det bør ikke du finne deg i heller..
Har hatt noen timer i telefon med Telenormobil siden forrige tirsdag, så det kan hende at jeg sitter på informasjon som kan være til hjelp for deg, så ikke vær redd for å spørre..
Kjell
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
Fikk melding fra Telenor i dag om at det må være et apparat problem..
De anbefaler meg å oppgradere software, så jeg har vært inne på brukerstøtte og lastet ned masse software, så vi får se om det tar knekken på problemet eller om dette fortsetter å være et problem..
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
Software oppgraderinger lastet ned fra Sonyericsson.no var ikke noe vellykket historie..
Så jeg ble spurt om jeg ikke kunne levere mobilen hos en forhandler, få de til å resette mobilen og foreta oppgraderinger, da skulle den bli som ny igjen..
Vel inne på Siba så møtte jeg en hyggelig kar, han var mer enn villig til å hjelpe meg med dette, men siden jeg allerede hadde software oppgradert mobilen selv, så var det lite vits i at de skulle gjøre det samma..
Å resette mobilen vil si at den blir resatt til fabrikk standard og alt som var på mobilen ville forsvinne, de hadde ikke noe tro på at det ville hjelpe på problemet, de hadde faktisk hatt andre kunder inne som de hadde gjort dette med uten hell..

Så det var en ny telefon til 09000 og første samtalen ble jo selvfølgelig brutt, ringer på nytt og treffer helt andre mennesker (bombe :p) og må fortelle historien på nytt, jævlig kjipt å repetere alt hver eneste gang og det har blitt noen ganger.!
Men nå ga de opp og ville ta dette opp i de rette fora, jeg vil få en eller annen form for erstattning, enten en ny mobil eller hva de enn fant ut som måtte gjøres for at jeg skulle være en fornøyd kunde hos dem..

Så nå venter jeg egentlig bare på en telefon der jeg får vite hva jeg ender opp med..
Noen som vil ha en pent brukt SonyEricsson K810i for en grei penge.? ;D

I kampens hete så valgte jeg nesten å gi opp hele shiten, det har liksom kostet meg en god del timer i telefon, tid er faktisk jævlig dyrbart når man blir litt eldre..
Men har hvertfall kjøpt meg en spillrande ny SonyEricsson K850i..
Nå får jeg kanskje 2 stk K810i som reservemobiler, jeg som hadde en fra før som aldri ble brukt :p
Har jaggu ikke mer enn 2 ører heller................

Det er foreløpig ikke bevist at de SIM oppgraderingene ødelegger mobilene, men du verden å sterke indisier dette er.!

Har fått feedback fra en annen som har SE K810i med samma problem, han får muligens også samma avtale som meg..
 
Topp Bunn