Terraplane byggetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Nightpuma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Antall liker
    503
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Hei.

Nå er jeg endelig klar til å gi meg i kast med mitt første seriøse DIY prosjekt. Etter en masse tull og vas med Welbornelabs har jeg endelig alle delene til 300B forstærkerne "Terraplane" på plass.

Det er DRD (Direct reactance drive) konstruksjon med 6n1p som inngangsør. Trafoene er fra Electraprint. Solid state likeretting, regulert strømforsyning og DC glød.

De lyserøde områdene er de som skiller Terraplane fra Welbornes DRD kit. Delene er generelt av høy kvalitet. Motstander fra bl.a Caddock, kondensatorer fra Cardas og Solen, og Elna elektrolytter. C2 er 50uF oljekanner, og paralellt med R2 sitter 2x47uF polyprop.

Her er mer info for de som er interessert: http://www.welbornelabs.com/terraplane.htm

Rammen er i Bubinga og jeg valgte å behandle den med en oljevoks som ga en fin silkematt finish.

Delene som skal skrues fast til chassis er montert.

Fortsettelse følger :)

Asbjørn

FiGHi77

Medlem
    Ble medlem
    22.01.2006
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Hyggelig å se at du har kommet i gang :) Fikk Welborne ut fingeren og sendte over de siste delene, eller måtte du bestille opp på egen hånd?

Etter å ha lest om dårlige erfaringer med Welborne avsto jeg fra å bestille der, selv om det var disse trinnene som var mest fristende. Det ble et par LadyDay Level 2 fra DiyHiFiSupply på meg i stedet. Skal begynne å bygge i okober. Kult om du fortsetter å poste bilder :)

Øyvind

Nightpuma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Antall liker
    503
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    FiGHi77 skrev:
    Hyggelig å se at du har kommet i gang :) Fikk Welborne ut fingeren og sendte over de siste delene, eller måtte du bestille opp på egen hånd?

Etter å ha lest om dårlige erfaringer med Welborne avsto jeg fra å bestille der, selv om det var disse trinnene som var mest fristende. Det ble et par LadyDay Level 2 fra DiyHiFiSupply på meg i stedet. Skal begynne å bygge i okober. Kult om du fortsetter å poste bilder :)

Øyvind
    Welborne kutta kontakten, så Mastercard tok affære og refunderte beløpet for de manglede delene som jeg skaffet til veie selv. Du gjorde nok klokt i å valge Ladyday, det ser ut som Welborne er helt ute å kjøre. Jeg skal nok poste litt bilder etterhvert som det skrider frem. Håper du også gjør det :)

Asbjørn

Nightpuma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Antall liker
    503
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Hei

Nå er jeg kommet litt på vei og første del av byggingen er ferdig. Neste post på programmet er å sette sammen regulatorene til B+.

Inntil videre er det plankekjøring, bare viktig å være opplagt og nøyaktig.

Selv om byggebeskrivelsen er klar og tydelig nok, klør jeg meg litt i hodet for å få den til å stemme med skjema. Kanskje noen av dere kan klare litt opp for meg. Håper dere kan leve med litt klønete forklaring.
    Here we go: Det som heter Commen mode Choke skal iflg. skjema være koblet på den ene siden til filamentet, altså 1&4 på V2, og på den andre siden til C7/L3. I virkeligheten ser det for meg ut som den ene siden er koblet til V2 som på skjema, men på den andre siden er pluss koblet til R4, C2, C7. Minus er koblet til C7/jord. Dessuten er det i byggebeskrivelsen en effektmotstand på 0.8 ohm mellom L3 og C7.

Bemerk at på skjema forekommer C8 to ganger. I virkeligheten er den til høyre C7.

Er det meg som er helt idiot til å lese skjema, eller er byggebeskrivelse og skjema forskjellig, og hva skal jeg følge?

Mvh Asbjørn

Diy Duke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Antall liker
    2
    Nu er jeg ikke nogen ørn til rør < du har mulighed for at få hjælp fra Torben Kristiansen eller Søren Hagel fra herlev HiFi klub > Jeg personligt ville til enhver tid vælge diagrammet. Spændende med den måde gløden er lavet på.

andreas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Antall liker
    152
    Nightpuma skrev:
    Here we go: Det som heter Commen mode Choke skal iflg. skjema være koblet på den ene siden til filamentet, altså 1&4 på V2, og på den andre siden til C7/L3. I virkeligheten ser det for meg ut som den ene siden er koblet til V2 som på skjema, men på den andre siden er pluss koblet til R4, C2, C7. Minus er koblet til C7/jord. Dessuten er det i byggebeskrivelsen en effektmotstand på 0.8 ohm mellom L3 og C7.
    Jeg prøver meg på tips, men ta dem med en klype salt. Håper noen med mer erfaring kan veilede deg bedre:

Effektmotstand 0,8E - kan vel puttes i serie med L3/C7 for å regulere spenningen avhengig av hvilken spenning du får på gløden når du setter på nettspenningen.
    Glød til V2/300B er jo dc. Da må (+/-) til 1 og 4. Går dette i serie med R4 eller R5 får du jo spenningstap før katoden.

Er C7 kondisen før eller etter L3? Tror det er vanlig å la (-) på første glattekondis etter likeretter gå til jord.

madman

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    660
    Sted
    Sætre
    Torget vurderinger
    2
    Hei
    Skal kobles som skjema viser: Ene siden til powersupply C8 (C7?) og andre siden rett på sokkel 300B (1-4).
    Har selv lillebror StarChief.
    Mvh
    Morten

Nightpuma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Antall liker
    503
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Hei

Takk for hjelpen :)

Duelund_Support, godt tips med Søren og Torben. Jeg får ta kontakt med en af dem hvis det skulle knibe.

Andreas, C7 er etter L3, og R9 må vel være lagt til i etterkant kan jeg tenke for å som du sier korrigere glødespenningen.

Morten, nå er jo choken koblet slik du sier, men det som forvirrer meg er at C2 og R4 også er koblet til plussiden av C7. Er det sånn på din Starchief også?

Mvh Asbjørn

Nightpuma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Antall liker
    503
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Hei

Nå er jeg ferdig med regulatorene, men jeg støtte på et lite problem som jeg måtte lage en improvisert løsning på. Det er en mosfet i regen som er montert på en kjøleribbe. Problemet er at Welborne nok har funnet en annen variant siden printet ble laget, så den mosfeten som fulgte med passet ikke. Jeg snudde den og monterte den som på bildet. Tror dere det er en løsning som fungerer?

Asbjørn

Diy Duke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Antall liker
    2
    Hvor er kølingen har ingen ide om hvor varm den bliver. Hvor meget strøm skal den levere og hvor mange volt skal den regulere ned?

Nightpuma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Antall liker
    503
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Duelund_Support skrev:
    Hvor er kølingen har ingen ide om hvor varm den bliver. Hvor meget strøm skal den levere og hvor mange volt skal den regulere ned?
    Hei ogtakk for svar.

På skjema står det at det kommer 550V ut av regulatorkretsen, hvor mye strøm vet jeg ikke. Hvor mye den skal regulere ned vet jeg heller ikke. Men hvis du ser på billedet så skulle den satt på skruen til høyre istedenfor til venstre, som jeg har festet den. Du kan se her på bildet av de ferdige regulatorene hvordan kjøleribbene ser ut. De henger på en skrue i hver ende med mosfeten opp under. Hvis det er noget der kan gå galt, hva tror du eventuelt det kan være?

Asbjørn

Diy Duke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Antall liker
    2
    Hvori lå problemet med at feste den på skruen til høyre det kan jeg ikke se. Såvidt jeg kan se var det mest logisk. Tror ikke du løber ind i problemer hvis du monterer printet lodret med mosfet nederst. Man skal tænke på at varmen skal slippe væk opad derfor skal køleribberne stå lodret. Ellers falder levetid for mosfeterne måske.

Nightpuma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Antall liker
    503
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Duelund_Support skrev:
    Hvori lå problemet med at feste den på skruen til høyre det kan jeg ikke se. Såvidt jeg kan se var det mest logisk. Tror ikke du løber ind i problemer hvis du monterer printet lodret med mosfet nederst. Man skal tænke på at varmen skal slippe væk opad derfor skal køleribberne stå lodret. Ellers falder levetid for mosfeterne måske.
    Hei.

Takker for responsen.

Problemet var at den mosfeten som fulgte med var rett og slett for lang til å montere den "riktige" vei. Den som vises på bildet i byggebeskrivelsen er betraktelig kortere. Kjøleribbende blir siddende lodret, så vi får håbe det fungerer.

Mvh Asbjørn

Diy Duke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Antall liker
    2
    Har du husket kølepasta? Hvordan har du tid til forum når du er småbarnfar og det vel er " Ulvetime " men ok barnet er jo stadig for lille til at det er aktuelt.

Nightpuma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Antall liker
    503
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Duelund_Support skrev:
    Har du husket kølepasta? Hvordan har du tid til forum når du er småbarnfar og det vel er " Ulvetime " men ok barnet er jo stadig for lille til at det er aktuelt.
    Hei.

Det fulgte ikke kølepasta med i byggesettet, så det har jeg ikke brugt. Regner vel med at det skulle holde uten.
    Ikke noe ulvetime ennå nei ;)

Asbjørn

Nightpuma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Antall liker
    503
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Hei

Nå er en monoblokk ferdigstilt ;D Det er jammen meg lenge siden jeg har vært så spent som da jeg fyrte den opp for første gang. Forventa røyk og smell, men ingenting skjedde. Welborne har foreslått at man måler B+, spenning over R5, og gløden på rørene. Det målte fint, bortsett fra gløden til ingangsrøret som var 5.6 V istendefor 6.3 V som hadde vært optimalt.

Siden alt målte fint, tilsluttet jeg CD spiller og preamp. Dessverre kommer det bare veldig lav og ullen lyd ut av HT :'( Jeg har bytta rør, og testa ut om det kan være andre feilkilder, men det er altså noe med forsterkeren.
    Så nå trenger jeg hjelp gutter. Noen som har en idè om hva som er galt?

Mvh Asbjørn

Nightpuma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Antall liker
    503
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Nightpuma skrev:
    Hei

Nå er en monoblokk ferdigstilt ;D Det er jammen meg lenge siden jeg har vært så spent som da jeg fyrte den opp for første gang. Forventa røyk og smell, men ingenting skjedde. Welborne har foreslått at man måler B+, spenning over R5, og gløden på rørene. Det målte fint, bortsett fra gløden til ingangsrøret som var 5.6 V istendefor 6.3 V som hadde vært optimalt.

Siden alt målte fint, tilsluttet jeg CD spiller og preamp. Dessverre kommer det bare veldig lav og ullen lyd ut av HT :'( Jeg har bytta rør, og testa ut om det kan være andre feilkilder, men det er altså noe med forsterkeren.
    Så nå trenger jeg hjelp gutter. Noen som har en idè om hva som er galt?

Mvh Asbjørn
    Ja får vel svare selv. Skikkelig nybegynnerfeil. Hadde lodda en kondis på feil plass. Heldigvis var ingenting gått istykker, og nu spiller den som bare det :D

Asbjørn

Diy Duke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Antall liker
    2
    Tilykke men du mener det er ok med de 5,6 V? På de rør jeg bruger i min dac må gløden ikke komme under 6V.

Nightpuma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Antall liker
    503
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Hei

Så var jeg ferdig med forsterkerene. For meg er det en minneverdig dag, siden det er det er mitt første DIY prosjekt. Det ga definitivt mersmak :) De har spillet en 10-15 timer og begynner å åpne opp med en delikat forførende spillestil. I forhold til min OTL forsterker flyter det hele litt saktere, men også mindre nervøst og mer lyttevennlig.

Mvh Asbjørn

Nightpuma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Antall liker
    503
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Duelund_Support skrev:
    Tilykke men du mener det er ok med de 5,6 V? På de rør jeg bruger i min dac må gløden ikke komme under 6V.
    Hei

Det ordna seg da jeg fikk rettet feilen :)

Asbjørn

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    12.041
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    En snedig krets det der. Vurderer den selv i et prosjekt. Evt. en avart av den.

Ser veldig bra ut.

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    12.041
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Hvordan fungerer denne?
    Du har vel ikke komplett skjema med verdier også?

Jeg er egentlig interessert i en slik selv, men kunne tenke meg å bytte ut inngangsrøret til et annet... Noen som kan hjelpe der?

OPTer har jeg fra før.. Det samme med 300b rør - men kunne tenke meg 5687 inngangsrør grunnet at jeg har det også fra før :)

Nightpuma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Antall liker
    503
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Hei

Jeg har både byggebeskrivelse og skjema. Forskjellen fra den originale DRD kretsen og Terraplane er hovedsaklig reguleringen av B+. Hvis du vil bygge en DRD, har du skjema med verdier her: http://www.electra-print.com/300bdrd.php

Hvis du skulle ha behov for noe mer, send meg en PM, så finner vi uta av noe.

Jeg har spilt på de noen måneder nå, og må si meg veldig fornøyd. Ingen tekniske problemer og lyden er klar og detaljert uten å miste oversikten.

Asbjørn

Sleiven

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2003
    Antall liker
    22
    Grattis Asbjorn, ;D ;D ;D

Det er en lykkelig dag for meg også, jeg fikk endelig Welborn delene fra ham som hadde deler tilovers...Så nå mangler jeg bare powertrafoen :'(, og chassis...
    Ellers så avviker mine utgangstrafo fra fargekodene se foto, det skal være Electraprint sine, men Welborne kan jo ha bedt om spesielle farger for seg...ser også at dine er brune så da er alt i orden

Fikk også med et par terraplane PSU er men finner ikke helt tilkoblingspunktene... ennå ...?
    Det beste av alt er et pakken ble klassifisert som julepresang,;D

mvh
    Sleiven

Vedlegg

jane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.06.2004
    Antall liker
    1.294
    Sted
    '
    bambadoo skrev:
    Jeg er egentlig interessert i en slik selv, men kunne tenke meg å bytte ut inngangsrøret til et annet... Noen som kan hjelpe der?

OPTer har jeg fra før.. Det samme med 300b rør - men kunne tenke meg 5687 inngangsrør grunnet at jeg har det også fra før :)
    Du vil trenge ca 85Vp for å dra 300B til full tilt, så for å oppnå en følsomhet på 1Vrms på inngangen (noe som jeg vil tro er en fornuftig verdi) bør drivertrinnet ha en forsterkning på ca 60x.
    Nå er lasten i drivertrinnet en choke slik at lastlinjen omtrent blir horisontal, det betyr igjen at forsterkningen i trinnet blir tilnærmet lik driverrørets mu. Altså er du på jakt etter et rør med mu i området 60.
    Hvis vi ser på røret som står der har dette mu=57 og det stemmer godt. Dersom du setter inn 5687 har dette mu=17 noe som tilsier at du endrer følsomheten på inngangen ned til ca 3.5V rms Det vil si at du bør han en preamp med rimelig høyt utgangsnivå.

Jan E Veiset

Nightpuma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Antall liker
    503
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Sleiven skrev:
    Grattis Asbjorn, ;D ;D ;D

Det er en lykkelig dag for meg også, jeg fikk endelig Welborn delene fra ham som hadde deler tilovers...Så nå mangler jeg bare powertrafoen :'(, og chassis...
    Ellers så avviker mine utgangstrafo fra fargekodene se foto, det skal være Electraprint sine, men Welborne kan jo ha bedt om spesielle farger for seg...ser også at dine er brune så da er alt i orden

Fikk også med et par terraplane PSU er men finner ikke helt tilkoblingspunktene... ennå ...?
    Det beste av alt er et pakken ble klassifisert som julepresang,;D

mvh
    Sleiven
    Hei

Nei men ser her du. Det var hyggelig å se at du har fått delene ;D OPT'en er helt lik til min, og hvis du trenger oversikten over hvordan du skal koble ledningene har jeg den.

Så da mangler du bare powertrafo. Du har ikke funnet ut hvem som lager den for Welborne?

Jeg har forresten bestilt et par grid choker til inngangsrøret fra Magnequest. Kommer om en måneds tid. Det blir spennede.

Asbjørn

Sleiven

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2003
    Antall liker
    22
    Asbjørn, har du et bilde av ferdig underside også?

mvh
    Sleiven

Nightpuma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Antall liker
    503
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Sleiven skrev:
    Asbjørn, har du et bilde av ferdig underside også?

mvh
    Sleiven
    Hei

Det har jeg, men jeg er i Norge akkurat nå, så du må smøre deg litt med tolmodighet :)

Asbjørn

Nightpuma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Antall liker
    503
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Hei Sleiven

Her er et bilde innefra. Det var vel det du etterlyste, var det ikke det?

Asbjørn

Sleiven

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2003
    Antall liker
    22
    Blander meg inn i tråden din igjen Asbjørn,,

noe er på vei fra onkel i amerika,, det neste blir powertrafo som må desverre må spesiallages...
    Sleiven

Vedlegg

Nightpuma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Antall liker
    503
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Hei Sleiven

Det er riktig hyggelig du blander deg i tråden :)

Spennede å følge med i hvordan prosjektet ditt skrider frem steg for steg. Har du fått en til å lage kasser for deg?

Jeg har har fått tak i et par Partridge OPT :http://www.acoustic-dimension.com/transformer/partridge-output-transformer.htm

Det ga et stort løft. Det er noe helt særlig å høre musikk gjennom trafoer av slik høy kvalitet.

Asbjørn

Sleiven

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2003
    Antall liker
    22
    Nightpuma skrev:
    Hei Sleiven
    Spennede å følge med i hvordan prosjektet ditt skrider frem steg for steg. Har du fått en til å lage kasser for deg?
    Ja, jeg spurte først det lokale snekkerverstedet de skulle ha 3000 kr pr stk!!!. Så det ble det ikke noe av. Tenkte at da få jeg lage dem selv, 4 plankebiter kan jeg vel få hjelp til å kutte, men så var det dette med hjørnevinkler og hull/utfresing etc.
    Med mine snekkerferdigheter ville det blitt veeeldig DIY

Heldigvis så kom jeg til å nevne problemet mitt for ham som solgte meg de øvrige delene, det viste seg at han er snekker , og han tilbød seg å lage dem for deleprisene for meg. Det kom på 80 dollar for to stk, og med luftpost ble det totalt 200 usd. dvs 1/6 del av det den lokale møbelsnekkeren skulle ha...he he he
    På toppen av det så solgte ham meg sitt ubrukte matchede ekstrapar av Premium TJ mesh plate 300b, så sparte jeg frakt på de også.

Totalt er jeg nå oppe i 600+200+290 =1090 dollar i deler og med power trafo blir det 1300 totalt pluss litt til så sluttsummen blir nok på 1500 usd . Som du ser er det dyrt å kjøpe fra flere kilder pga frakt. Så vær glad for at du fikk det du fikk fra Welborne....

Sleiven

Nightpuma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Antall liker
    503
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Hei

Ja men det er da suverent. 3000,- pr kasse er jo absurd :eek:

Hvis du ender opp på 1500 usd er jo det 700 usd under prisen til WBL :)

Hvem skal lage pwr trafoen for deg?

Asbjørn

Sleiven

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2003
    Antall liker
    22
    Hei,
    Det blir Electraprint som lager power trafo, men for å få laget den riktig burde jeg fått målt en eksisterende en i drift, for å finne sekundærspenningene..men det er ikke lett det heller...

Her påpeker jeg at sekundærspenningen på B+ ikke vil være sinusformet, og at målinger jeg gjorde på en annet powertrafo svingte og spratt så det ikke var mulig å måle en stabil verdi

Yes you are correct. if the AC voltage is not sinusoudal it will not
    measure correct in RMS. this means that the transformer may be overloaded
    and waveform is erratick and misshapened. What was the average voltage
    measured from center tap to one side?
    try increasing the bias to decrease the load so the transformer measurements
    stop moving. Also try a standard meter, one with a needle (D'Arsinavol
    movement), these mechanically average.
    We can guess and build it higher but you will have to use a trimming
    resistor after the rectifier.

Jack

http://www.electra-print.com/custompower.php

Noen som har tips på å måle seg frem til spesifisert sekundærspenning for B+?
    Sleiven

Nightpuma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Antall liker
    503
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Sleiven skrev:
    Hei,
    Det blir Electraprint som lager power trafo, men for å få laget den riktig burde jeg fått målt en eksisterende en i drift, for å finne sekundærspenningene..men det er ikke lett det heller...

Her påpeker jeg at sekundærspenningen på B+ ikke vil være sinusformet, og at målinger jeg gjorde på en annet powertrafo svingte og spratt så det ikke var mulig å måle en stabil verdi

Yes you are correct. if the AC voltage is not sinusoudal it will not
    measure correct in RMS. this means that the transformer may be overloaded
    and waveform is erratick and misshapened. What was the average voltage
    measured from center tap to one side?
    try increasing the bias to decrease the load so the transformer measurements
    stop moving. Also try a standard meter, one with a needle (D'Arsinavol
    movement), these mechanically average.
    We can guess and build it higher but you will have to use a trimming
    resistor after the rectifier.

Jack

http://www.electra-print.com/custompower.php

Noen som har tips på å måle seg frem til spesifisert sekundærspenning for B+?
    Sleiven
    Hei

Jeg sitter klar med multimeteret, så det er bare å fortelle meg hvor jeg skal plassere målepinnene ;)

Asbjørn

Nightpuma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Antall liker
    503
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Hei

Ved 230 V primærspenning måler sekundærspenningene 430VAC, 6,1VAC til gløden på 300B og 6,3VAC til gløden på inngangsøret. Dette er med begge rørene i og 2k3 opt.

Asbjørn

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.851
    Torget vurderinger
    27
    Flott tråd og spennende forsterkere Asbjørn. Dette blir spennende. Gleder meg til å høre litt mer om hvordan det låter. God jul forresten, til deg og dine.

Nightpuma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Antall liker
    503
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Hei Andrè

Takk for det, og god jul til deg og dine også :)

Asbjørn

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn