Test av Finite-elemente Resonator

O

om.s

Gjest
om.s skrev:
pks skrev:
om.s skrev:
RoDa skrev:
om.s skrev:
Ett Pagode rack er man alltids interessert i, mens det tar vibrasjonene fra undersiden, kan Resonatoren ta seg av det som er over, i chassiet, en kombinasjon? ;) :) ....

mvh
Nope

Et godt rack (Pagode?) "drainer" komponentene også fra airborne vibrasjoner.
Har fått merke dette på kroppen i det siste.

Vidar P : ;) ;D
Interessant tanke, og forsåvidt ikke helt fremmed (@ Vidar P, denne og ;)), men jeg skal teste litt mer ved anledning, bunnen i cd-spilleren er en 10 kg granittblokk, og jeg har noe i minnet fra bare noen dager siden da jeg fjernet granitten som mono-blokkene var plassert på ;) :).....

mvh
Nå er det vel MDF i resten av spilleren, sant?
Er det noe særlig vibrasjoner i VIP'n din, da?

PK
Det er det jeg skal sjekke ;) ...

mvh
...og tydeligvis var det noen vibrasjoner der alikevel, for Resonatoren virker etter intensjonen, så her har jeg ikke tweaket meg bort ;) ;D ;D

mvh
 
K

Konrad_Johnsen

Gjest
Blir spennende å høre dette til høsten ;)

Er også spent på om NH fungerer fortsatt bra hos deg, må innrømme jeg er litt avslappet angeående dens virkning her selv nå....

R
 
O

om.s

Gjest
RoDa skrev:
Blir spennende å høre dette til høsten ;)

Er også spent på om NH fungerer fortsatt bra hos deg, må innrømme jeg er litt avslappet angeående dens virkning her selv nå....

R
Etter den hyggelige kvelden her for noen uker siden, som for meg fikk musikalske etterspill så er det totweak som står tilbake, Resonatoren og NH, legger ved hva jeg skrev om NH i en annen post ett sted.

Jeg har jo som nevnt 2 stk, begge ved dette tilfellet var koblet direkte i strömfilteret, og jeg utsatte panelet for en overraskende manöver ang NH, ingen var forberedt og ingen visste at jeg ens hadde NH, her er hva som skjedde.

Jeg nappet ut en av de to, og reaksjonen kom umiddelbart og spontant "Hva gjorde du? lydbildet falt jo plutselig sammen!", mange av de tilstedevärende ble oppriktig forbauset når jeg sa hva jeg hadde gjort, de hadde i utgangspunktet ikke tro på denne dingsen, det interessante her var at det ikke ble samme opplevelse/reaksjon av å sette den tilbake, lärdommen? disse to NHéne jeg har, blir stående, men en i filteret, og en i veggen, nå er de jo uventet "blindtestet" ved minst to anledninger, med samme resultat, det holder for meg så alle tweaks er tydeligvis ikke bortkastede ......

Man skal kanskje ikke forvente så mye når man setter inn greiene, men effekten oppdager man når den fjernes fra kjeden, vi får teste!!

mvh
 
K

Konrad_Johnsen

Gjest
Ja vi få teste litt.

Selv har jeg vært gjennom en runde hvor jeg har fjernet NH, Eichmann Topper, Statmat og holfiføtter.

NH fungerer fortsatt, om enn med litt endret område.
Definisjonen er ikke like påtakelig som tidligere i bassen.

Statmat er ikke til å komme unna, dessverre. Tungvint den der, men drar det litt fyldigere og samtidig detlajert.

Topper fungerer ikke på dette racket er inntrykket, skal prøve litt mer.

Men alle disse er småting, totalt sett.

Hofliputene under dac derimot, var hakeslipp!!
Bassen tok store steg mot bedre definisjon og smekk/trøkk.
Lydbilet åpnet opp og antok større dimensjoner, samtidig som roen ble større.

Var virkelig overrraskende etter å ha sittet for å nilytte på endringer i NH-klassen, da dette "tok" meg! :eek:

Moro lell!!!
 
O

om.s

Gjest
RoDa skrev:
Ja vi få teste litt.

Selv har jeg vært gjennom en runde hvor jeg har fjernet NH, Eichmann Topper, Statmat og holfiføtter.

NH fungerer fortsatt, om enn med litt endret område.
Definisjonen er ikke like påtakelig som tidligere i bassen.

Statmat er ikke til å komme unna, dessverre. Tungvint den der, men drar det litt fyldigere og samtidig detlajert.

Topper fungerer ikke på dette racket er inntrykket, skal prøve litt mer.

Men alle disse er småting, totalt sett.

Hofliputene under dac derimot, var hakeslipp!!
Bassen tok store steg mot bedre definisjon og smekk/trøkk.
Lydbilet åpnet opp og antok større dimensjoner, samtidig som roen ble større.

Var virkelig overrraskende etter å ha sittet for å nilytte på endringer i NH-klassen, da dette "tok" meg! :eek:

Moro lell!!!
Der ser man, Holfi putene har fått ny plass hos meg under min nye "high end" dvd spiller (599,- Sek på NetonNet m kabel fra Clas), vet ikke om det har noen praktisk betydning, men da står den ikke direkte på strømfilteret i racket. :)

mvh
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
RoDa skrev:
Ja vi få teste litt.

Selv har jeg vært gjennom en runde hvor jeg har fjernet NH, Eichmann Topper, Statmat og holfiføtter.

NH fungerer fortsatt, om enn med litt endret område.
Definisjonen er ikke like påtakelig som tidligere i bassen.

Statmat er ikke til å komme unna, dessverre. Tungvint den der, men drar det litt fyldigere og samtidig detlajert.

Topper fungerer ikke på dette racket er inntrykket, skal prøve litt mer.

Men alle disse er småting, totalt sett.

Hofliputene under dac derimot, var hakeslipp!!
Bassen tok store steg mot bedre definisjon og smekk/trøkk.
Lydbilet åpnet opp og antok større dimensjoner, samtidig som roen ble større.

Var virkelig overrraskende etter å ha sittet for å nilytte på endringer i NH-klassen, da dette "tok" meg! :eek:

Moro lell!!!

Er det forskjellige typer av disse Holfi føttene? Mine er beregnet til å bære vekten av komponenter som veier visstnok mellom 15 til 30 kg. Utenfor disse vektrammene er det bedre uten. :eek:
 
O

om.s

Gjest
Siden denne nå er det eneste mekaniske tweaket igjen i min rigg fortiden, skal jeg kjøre en liten test med noen rutinerte kompiser ikveld og "sjekke" om den fortsatt holder seg etter av-tweakingen av anlegget ellers 8)


mvh
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.705
Antall liker
522
Torget vurderinger
1
HCS skrev:
RoDa skrev:
Ja vi få teste litt.

Selv har jeg vært gjennom en runde hvor jeg har fjernet NH, Eichmann Topper, Statmat og holfiføtter.

NH fungerer fortsatt, om enn med litt endret område.
Definisjonen er ikke like påtakelig som tidligere i bassen.

Statmat er ikke til å komme unna, dessverre. Tungvint den der, men drar det litt fyldigere og samtidig detlajert.

Topper fungerer ikke på dette racket er inntrykket, skal prøve litt mer.

Men alle disse er småting, totalt sett.

Hofliputene under dac derimot, var hakeslipp!!
Bassen tok store steg mot bedre definisjon og smekk/trøkk.
Lydbilet åpnet opp og antok større dimensjoner, samtidig som roen ble større.

Var virkelig overrraskende etter å ha sittet for å nilytte på endringer i NH-klassen, da dette "tok" meg! :eek:

Moro lell!!!

Er det forskjellige typer av disse Holfi føttene? Mine er beregnet til å bære vekten av komponenter som veier visstnok mellom 15 til 30 kg. Utenfor disse vektrammene er det bedre uten. :eek:
Fins ihvertfall 3 typer, under 30kg, og over 30kg til å ha under høyttalere.
Samt en type til å ha under komponenter.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Står det noe sted hvilken vekt de er beregnet på på selve gummi elementet når en ikke har tilgang til orginal brosjyren ??
 
K

Konrad_Johnsen

Gjest
HCS skrev:
Står det noe sted hvilken vekt de er beregnet på på selve gummi elementet når en ikke har tilgang til orginal brosjyren ??
Nei.
Men mulig Audioaktøren kan hjelpe deg. De er forskjellige av utseende.

Mine (15-30 kg) ser du i min anleggtråd oppå bilde av stativene.

R
 
Topp Bunn