TEST: Freebuds 3i – nykommerne som utfordrer storebror.

Freebuds-3i-2-2.jpg



For en måned siden lanserte Huawei siste tilskudd til helt trådløse øreplugger. Nå har vi latt den ta en duell mot storebror Freebuds 3, og denne gangen inngår den som en del av et økosystem fra Huawei.

I min
test av Huawei Freebuds 3 opererte den i et fremmed territorium, som makker til min iPhone 11 og Apple Watch 4. Og det fungerte veldig bra, selv om man går glipp av enkelte betjeningsmessige detaljer.

Denne gangen skal de helt nye Freebuds 3i få prøve seg både i et Apple- og et Huawei økosystem. Og vi skal også ta en liten gjenvisitt med Freebuds 3 i et Huawei-oppsett.


Huawei Freebuds 3i

Det kunne kanskje vært fristende å anta at «i» en i 3i står for «Improved», siden det neppe står for «Injection». Men sannheten er nok at det ikke er noen av delene, men snarer en indikasjon av at dette er in-ear versjonen av Freebuds. Med andre ord er vi her mer på Huawei sitt svar på AirPods Pro, som er Apple sine in-ear ørepodder med aktiv støykansellering. Og som koster mer enn det doble av Freebuds 3i.
Men her må vi nok også ta inn over oss at i motsetning til Freebuds 3, som ligger i noenlunde samme prisklasse som AirPods 2 og som trygt spiler like bra som Apple-rivalen, er nykommeren fra Huawei en tydeligere økonomimodell enn den litt tilsvarende konstruksjonen AirPods Pro. Men hvem vet, kanskje kommer Huawei også med en Pro-modell etter hvert…


Les hele testen av Huawei Freebuds 3i hos Audiophile.no

Freebuds-3-7.jpg
 

Kommentarer

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
981
Link til alle artikler
407
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
Bowers & Wilkins løfter 700 S3 til Signaturehøyder

Bowers & Wilkins løfter 700 S3 til Signaturehøyder

  • 0
I dag har Bowers & Wilkins lansert 3 Signature-modeller i 700 S3-serien. Det dreier seg om de to toppmodellene i henholdsvis stativ og gulvstående utførelse. Og i tillegg har de for første gang i...
Fortsett
Audiophile.no
Vossajazz 2024 laurdag og sundag

Vossajazz 2024 laurdag og sundag

  • 0
Eg gjer Hanna Paulsberg sine ord etter Tingingsverket laurdag til mine: “Do you Want my job? Do you want the hassle? Nei, det vil du neppe, men no er jobben gjort: Resten av Vossajazz 2024...
Fortsett
Audiophile.no
TEST: B&W 606 S3 – et fyrtårn i krevende farvann

TEST: B&W 606 S3 – et fyrtårn i krevende farvann

  • 9
Bowers & Wilkins lanserte 600 S3 i fjor sommer, en serie som består av tre stereomodeller og en senterhøyttaler. Vi har hatt den største stativmodellen på en svært grundig test, og tar samtidig et...
Fortsett
Audiophile.no
Oslo HiFi Show 2024 - Messerapport

Oslo HiFi Show 2024 - Messerapport

  • 2
Forrige helg var det to interessante HiFi-arrangement i hovedstadsområdet. Vi snakker om Oslo HiFi Show 2024 i Asker, og VårPuls 2024 hos Oslo Hifi Center i Oslo sentrum. Audiophile.no avla Oslo...
Fortsett
Audiophile.no
Vossajazz - i lys loge!

Vossajazz - i lys loge!

  • 0
Ja folkens det er Vossajazz att, eg har alt skrive ei lita påminning i februar-dagboka. Opningskonserten er kl. 6 i Vossasalen på Park Hotel med Øyunn, dvs Siv Øyunn Kjenstad, om få timar når eg...
Fortsett
Audiophile.no
Problem og tonekontrollar – Stig Arne si dagbok for februar 2024

Problem og tonekontrollar – Stig Arne si dagbok for februar 2024

  • 2
Denne gongen om mekaniske svakheiter, oppklaring av mistydingar, og Vossajazz. Og 5 øl frå KINN. Audioquest Red og Cobalt DAC problem Eg har lodda Red ei gong, og no slutta han atter å fungera...
Fortsett
Topp Bunn