TEST: Ikea SYMFONISK Bilderamme – Musikalsk fulltreffer

SYMFONISK_Bilderamme_B (14).jpg


Sonos har hatt et samarbeid med Ikea siden de lanserte de to første SYMFONISK-høyttalermodellene for to år siden. Nå har den tredje modellen kommet, og vi har hatt et par av vegghøyttalerne SYMFONISK Bilderamme på test.

Når Sonos og Ikea braker sammen er det to giganter innen hvert sitt felt som møtes. Og heldigvis for dem begge er det et høyst vennskapelig sammenstøt i form av et langsiktig samarbeid. For med de to SYMFONISK høyttalerne som ble lansert sommeren 2019 i et Ikeasortiment som nå er utvidet med en tredje deltaker i form av SYMFONISK Bilderamme, er det helt åpenbart at dette er produkter som har en fot i hver leir i de typiske hjemmebanene til Sonos og Ikea. Sonos i form av å fremdeles være verdens ledende produsent av multirom strømmehøyttalere i sitt eget økosystem, og Ikea i egenskap av å være verdens ledende møbelkjede. For det er helt åpenbart at alle de tre SYMFONISK-modellene har en spesiell tilnærming i form av å være en innredningskomponent med lyd. Og nettopp denne tilnærmingen er vel egentlig også idèen bak SYMFONISK – å være et lydprodukt for den delen av markedet som ikke er spesielt interessert i å fylle interiøret med eksponerte lydprodukter. Og så er det min oppgave å finne ut om det er en halvhjertet Sonos-høyttaler pakket inn i en like halvhjertet innredningskomponent, eller om det er en fullblods Sonos. Stay tuned…

Les hele testen av Ikea SYMFONISK Bilderamme hos Audiophile.no

SYMFONISK_Bilderamme_B (8).jpg
 

Kommentarer

ufo

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.02.2016
Innlegg
1.785
Antall liker
914
 

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Innlegg
2.189
Antall liker
1.060
Torget vurderinger
1
Takk for link til Amir sin test.
Interessant å se at både målingene og den subjektive delen av ASR sin test samsvarer godt med mine observasjoner. SYMFONISK Picture Frame / Bilderamme går klart dypere enn Sonos One.
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.762
Antall liker
10.565
Torget vurderinger
10
Interessant produkt. Mulig den vil dra nytte av litt demping på baksiden (og der det er plass ellers)? Sånn som bilstereofolket gjør inni dørene.

Ikke så lett å spå hvor ressonansfrekvensen vil bevege seg men tør man å prøve vil man hvertfall få et tyngre og tregere kabinett og høyst sannsynlig strammere bass.

Det finnes mange dedikerte Butyltape-dempeprodukter men de er dyre, dog praktiske.

Jeg holder en knapp på MS Polymer (samme stoff som Tec7) smøremembran påført evt i flere lag. Veldig rimelig kg pris.

Egenvekten på MS Polymer er ca 1,5 (asfaltmatter 2,0, vann 1,0),

 

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
981
Link til alle artikler
407
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
Bowers & Wilkins løfter 700 S3 til Signaturehøyder

Bowers & Wilkins løfter 700 S3 til Signaturehøyder

  • 0
I dag har Bowers & Wilkins lansert 3 Signature-modeller i 700 S3-serien. Det dreier seg om de to toppmodellene i henholdsvis stativ og gulvstående utførelse. Og i tillegg har de for første gang i...
Fortsett
Audiophile.no
Vossajazz 2024 laurdag og sundag

Vossajazz 2024 laurdag og sundag

  • 0
Eg gjer Hanna Paulsberg sine ord etter Tingingsverket laurdag til mine: “Do you Want my job? Do you want the hassle? Nei, det vil du neppe, men no er jobben gjort: Resten av Vossajazz 2024...
Fortsett
Audiophile.no
TEST: B&W 606 S3 – et fyrtårn i krevende farvann

TEST: B&W 606 S3 – et fyrtårn i krevende farvann

  • 9
Bowers & Wilkins lanserte 600 S3 i fjor sommer, en serie som består av tre stereomodeller og en senterhøyttaler. Vi har hatt den største stativmodellen på en svært grundig test, og tar samtidig et...
Fortsett
Audiophile.no
Oslo HiFi Show 2024 - Messerapport

Oslo HiFi Show 2024 - Messerapport

  • 2
Forrige helg var det to interessante HiFi-arrangement i hovedstadsområdet. Vi snakker om Oslo HiFi Show 2024 i Asker, og VårPuls 2024 hos Oslo Hifi Center i Oslo sentrum. Audiophile.no avla Oslo...
Fortsett
Audiophile.no
Vossajazz - i lys loge!

Vossajazz - i lys loge!

  • 0
Ja folkens det er Vossajazz att, eg har alt skrive ei lita påminning i februar-dagboka. Opningskonserten er kl. 6 i Vossasalen på Park Hotel med Øyunn, dvs Siv Øyunn Kjenstad, om få timar når eg...
Fortsett
Audiophile.no
Problem og tonekontrollar – Stig Arne si dagbok for februar 2024

Problem og tonekontrollar – Stig Arne si dagbok for februar 2024

  • 2
Denne gongen om mekaniske svakheiter, oppklaring av mistydingar, og Vossajazz. Og 5 øl frå KINN. Audioquest Red og Cobalt DAC problem Eg har lodda Red ei gong, og no slutta han atter å fungera...
Fortsett
Topp Bunn