TEST: Jasmine Turtle – en ærlig sak

0T0A0491.jpg


Jasmine er en kinesisk produsent som har vært på markedet i ganske mange år allerede. Jeg har ikke vært mye borti de selv, men har blant annet merket meg at RIAA-trinnene deres har fått mange lovord.

Her er det altså en pickup som skal vurderes. Jasmine markedsfører tre forskjellige serier PU’er, hvor «B&W Porcelain Body» er den mest eksklusive, med fire pickuper; Turtle, Bird, Tiger, og Dragon. Turtle er den billigste av dem, jeg betalte 12 500,- for min skilpadde.

Innpakking er selvfølgelig bare innpakking, men godfølelsen startet allerede der, med en solid boks i tre, som inneholdt en kraftig acryl-klump, som beskyttet pickupen.

Det som først legges merke til, er selvfølgelig kroppen. Denne er i hvit porselen, med blått trykk – litt av en «markering»! Nål med nålefane er produsert i Japan, resten er in house Jasmine....

Les hele testen av Jasmine Turtle i Audiophile.no

0T0A9645.jpg
 

Kommentarer

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
1.061
Link til alle artikler
433
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
TEST: Icon Audio STEREO 30 SE og Icon Audio PS 3 MkII RIAA - “Meaty, beaty, big & bouncy”

TEST: Icon Audio STEREO 30 SE og Icon Audio PS 3 MkII RIAA - “Meaty, beaty, big & bouncy”

  • 2
Etter et par demoer av Icon Audio, hos Audioaktøren, uttrykte jeg interesse for å høre en forsterker i mer hjemlige omgivelser. Icon Audio STEREO 30 SE forsterker Det var muligheter, så jeg...
Fortsett
Audiophile.no
PLATESMAKING: Adrian Myhr Trio – Kokong

PLATESMAKING: Adrian Myhr Trio – Kokong

  • 0
Adrian Myhr Trio har gitt ut albumet Kokong, og jeg har prøvesmakt på denne spennende utgivelsen i grenselandet mellom mange sjangre. Til tross for at Adrian Myhr har et etternavn som er sterkt...
Fortsett
Audiophile.no
Gilad Tiefenbrun i Oslo - Kundekveld hos Eksakt HiFi

Gilad Tiefenbrun i Oslo - Kundekveld hos Eksakt HiFi

  • 0
Odd Rune har tradisjon for å invitere interessante gjester til sine kundekvelder i Vibes Gate 13. Denne torsdagen var det ingen ringere enn GIlad Tiefenbrun - CEO i Linn etter at han overtok for...
Fortsett
Audiophile.no
AVC-A10H – ny nestkommanderende AV-forsterker fra Denon

AVC-A10H – ny nestkommanderende AV-forsterker fra Denon

  • 13
Denon introduserer AVC-A10H. Dette er Denon sin nyeste AV-forsterker i A-serien, og produsenten sier at de henter inspirasjon fra flaggskipet A1H-modellen for å levere uovertruffen lydytelse og...
Fortsett
Audiophile.no
Pi6 og Pi8 – Tredje generasjon TWE fra Bowers & Wilkins

Pi6 og Pi8 – Tredje generasjon TWE fra Bowers & Wilkins

  • 0
Bowers & Wilkins har lansert sin tredje generasjon TWE. Eller kanskje vi på norsk heller skal kalle det HTØ – Helt Trådløse Øretelefoner? Tidligere i sommer var vi invitert til en digital...
Fortsett
Audiophile.no
Ein ikonisk høgtalar, og dampande øl – Stig Arne si dagbok Juli 2024

Ein ikonisk høgtalar, og dampande øl – Stig Arne si dagbok Juli 2024

  • 5
Eg har hatt desse lenge. Eg og Edvin, som budde i kjellaren hjå meg, pakka dei opp i hagen i Gullfjordungsvegen, der eg budde før, på Voss ein solfylt sumardag. Me slepte dei ned frå hovudvegen...
Fortsett
Topp Bunn