TEST: Triangle BR03 – Budsjetthøyttalerne som utfordrer tariffen

Triangle_Borea_BR03-20.jpg


Triangle sin Borea-serie ble lansert for et år eller to siden. Vi har testet den største stativmodellen i serien.

Triangle er på plass med Lydglede som ny norsk importør, og tidligere i vinter hadde vi fornøyelsen av å teste deres stativhøyttalere Signature Theta, et par lekre høyttalere som befinner seg i en moderat HighEnd-klasse.

Denne gangen er det de største stativhøyttalerne i Borea-serien som har hatt en testrunde, og før vi fordyper oss i BR03 skal vi ta en kort presentasjon av resten av familien. De tre gulvmodellene BR07, BR08 og BR09 er 2,5 og 3-veis-konstruksjoner med henholdsvis 1 2 og 3 basselementer, mens serien suppleres av de to stativmodellene BR02 og BR03. Og til slutt har vi senterhøyttaleren BR01.

Triangle Borea BR03 har en veil. pris på 4.495,-, en tusenlapp over lillebror BR02. Vi befinner oss med andre ord i budsjettklasse, der naturlige konkurrenter kan være Monitor Audio sine stativhøyttalere i Bronze-serien - Bronze-modeller Bronze 50 og 100, eller Dali Oberon. Det kan også være Dynavoice DM-6, som også har vært inne til en test som blir publisert med det første.

Drivere

BR03 er en toveiskonstruksjon, og har en nykonstruert 25mm diskant med silkedome, og en faseplugg som Triangle kaller EFS. Denne skal sørge for en jevn fordeling av diskanten, og har en hornformet spredelinse. Fasepluggen fungerer samtidig som en beskyttelse for diskantdomen.

Mellomtone/bass er en nedskalert driver fra Espirit EZ-serien som ligger på rundt dobbel pris i forhold til Borea. Dette er 165mm drivere med membran av papir i 100% ren cellulose.

Les hele testen av Triangle Borea BR03 hos Audiophile.no
Triangle_Borea_BR03-19.jpg
 
Sist redigert:

Kommentarer

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
981
Link til alle artikler
407
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
Bowers & Wilkins løfter 700 S3 til Signaturehøyder

Bowers & Wilkins løfter 700 S3 til Signaturehøyder

  • 0
I dag har Bowers & Wilkins lansert 3 Signature-modeller i 700 S3-serien. Det dreier seg om de to toppmodellene i henholdsvis stativ og gulvstående utførelse. Og i tillegg har de for første gang i...
Fortsett
Audiophile.no
Vossajazz 2024 laurdag og sundag

Vossajazz 2024 laurdag og sundag

  • 0
Eg gjer Hanna Paulsberg sine ord etter Tingingsverket laurdag til mine: “Do you Want my job? Do you want the hassle? Nei, det vil du neppe, men no er jobben gjort: Resten av Vossajazz 2024...
Fortsett
Audiophile.no
TEST: B&W 606 S3 – et fyrtårn i krevende farvann

TEST: B&W 606 S3 – et fyrtårn i krevende farvann

  • 9
Bowers & Wilkins lanserte 600 S3 i fjor sommer, en serie som består av tre stereomodeller og en senterhøyttaler. Vi har hatt den største stativmodellen på en svært grundig test, og tar samtidig et...
Fortsett
Audiophile.no
Oslo HiFi Show 2024 - Messerapport

Oslo HiFi Show 2024 - Messerapport

  • 2
Forrige helg var det to interessante HiFi-arrangement i hovedstadsområdet. Vi snakker om Oslo HiFi Show 2024 i Asker, og VårPuls 2024 hos Oslo Hifi Center i Oslo sentrum. Audiophile.no avla Oslo...
Fortsett
Audiophile.no
Vossajazz - i lys loge!

Vossajazz - i lys loge!

  • 0
Ja folkens det er Vossajazz att, eg har alt skrive ei lita påminning i februar-dagboka. Opningskonserten er kl. 6 i Vossasalen på Park Hotel med Øyunn, dvs Siv Øyunn Kjenstad, om få timar når eg...
Fortsett
Audiophile.no
Problem og tonekontrollar – Stig Arne si dagbok for februar 2024

Problem og tonekontrollar – Stig Arne si dagbok for februar 2024

  • 2
Denne gongen om mekaniske svakheiter, oppklaring av mistydingar, og Vossajazz. Og 5 øl frå KINN. Audioquest Red og Cobalt DAC problem Eg har lodda Red ei gong, og no slutta han atter å fungera...
Fortsett
Topp Bunn