The Cartridge Man - The Conductor

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Har noen her kjennskap eller erfaringer med The Cartridge Man's luftbårne tangentialarm??

Jeg synes bilder, konstruksjon, teknisk spesifikasjoner og testen på sixmoons.com virker lovende for en arm som med standardkabling koster ca GBP 1500. Hører gjerne fra de av dere som har/har hørt denne i praktisk bruk

http://www.soundscapehifi.com/cartridgeman-conductor.htm

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5
Jeg har også tittet på Conductoren, men ikke hørt den, for jeg går med en hemmelig drøm om få meg en tangent-arm, men da må jeg kjøpe nytt spiller. Armen koster 16000 danske kroner hos High End Sound.

Geoff Husband har også testet armen med gode resultater.

Ellers kommer Hi-Fi World i neste nummer med en test av Conductoren. Dessverre selger ikke Narvesen Hi-FI World. De gjorde det i gamle dager.

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Antall liker
502
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Hei.

Jeg har lest anmeldelsen i HiFi World, og den konkluderer med mer eller mindre det samme som 6moons og TNT. Og det er at The Conductor er en helt fantastisk arm lydmessig, men at den har noen tekniske barnesykdommer som Cartridge Man bør rette på.

Asbjørn

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Antall liker
502
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Hei.

For å sitere Stewart Wennen i HiFi World:

" One of the most musically convincing tonearms ever made, with a massive performance to price ratio - but fiddly and fragile with it."

Men hvis du vil ha en sånn arm, er det vel en aldri så liten mulighet for at man synes det er greit å fingle litt også  ;)

Asbjørn

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5
Jeg er ikke ute etter ny arm, for da må jeg også kjøpe ny platespiller, og jeg liker ikke å fikle; jeg ønsker bare å lytte til musikk.

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Som om jeg skulle sagt det selv, quad_lars ! ;-)

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.433
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Sjølv om ET 2 hadde sine feil, trur eg at det er ein enklare tangentialarm å sette opp. Det same gjeld Clearaudioarmane, og kanskje også MG1 som er ein god del billegare.

Eg har frykteleg lyst på ein tangentialarm, men han må ikkje vere for dyr, og så må det vere overkomeleg enkelt å skifte pickup. Må ikkje ta meir enn 5 minutt.....

HES

Bransjeaktør
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
0
Jeg er ikke ute etter ny arm, for da må jeg også kjøpe ny platespiller, og jeg liker ikke å fikle; jeg ønsker bare å lytte til musikk.
Hej Quad
Hvorfor skal du have ny pladespiller for at montere en ny arm?
The Conductor kan netop tilpasses alle (næsten for der er sikkert en det ikke kan lade sig gøre at passe den til) pladespillere.

Topp Bunn