The Cynics

G

Gjestemedlem

Gjest
Denne tror jeg at jeg skal få med meg.

Event: Back to Beat: The Cynics[US] + Thee Mono Sapiens + Team Blitzkrieg
What: Concert
Start Time: 26 May at 21:00
End Time: 27 May at 03:00
Where: Garage (Bergen)

Spiller utenfor Bergen også:

http://www.groove.no/html/news/66132117.html

25. mai – Big Dipper, Oslo
26. mai – Garage, Bergen
27. mai – Gamla, Oslo
28. mai – Blå Rock, Tromsø
29. mai – Blæst, Trondheim

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.525
Klart du skal ! Det er det nærmeste en no brainer du kommer i hele 2010.

HALOLS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.07.2007
Antall liker
134
Sted
Troms
Torget vurderinger
1
Obligatorisk for de som liker steintøff rock!

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.919
Sted
Oslo
selvsagt er dette en no brainer. De som er i Oslo idag, bør kjenne sin besøkelsestid og få med seg seansen på Big Dipper. (regner med at det er akustisk)

Konserten på Gamla på torsdag blir sikkert en killer som vanlig. Ingen primalskriker som Michael, og Greg's massive vegg av bunnsolid fuzz er noe av det tøffeste jeg har hørt de siste 20 år.

Cynics er et av mine alltime topp 3 band......... Ingen over, knapt noen ved siden.

¨

G

Gjestemedlem

Gjest
Har billettene klar og noen flasker prosecco i kjøleskapet. Klar for morgendagen!

[video]PFLS3Zj409Y[/video]

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.919
Sted
Oslo
er det lov å håpe på et aldri så refferat fra Big Dipper igår. Anyone?

G

Gjestemedlem

Gjest
Finnes det en egen ordliste for musikalske superlativer?

Dette var sykt bra, en av de beste konserter jeg har vært på. Disse gutta er i en divisjon helt for seg selv.

Er du en av disse stedene på disse dagene:

27. mai – Gamla, Oslo

...så kvalifiserer det til husarrest og konfiskert hifi i 18 mnd å ikke få med deg dette!

Det tok litt tid før de kom på scenen, for det var et par ganske greie oppvarmingsband før også. Sjarmerende og velspilte Team Blitzkrieg først, og deretter Mono Sapiens. Energisk og entusiastisk og man hadde sikkert vert fornøyd med disse to en ukedag på Garage. Men det var før Cynics begynte å spille... for her begynner de sterkt. Jeg kjenner ikke låtene, så jeg vet ikke hva de spilte. Men bra var det, sinnsykt bra. Etter et par-tre låter når de var varm i trøyen blir det til tider himmelhøyt over hva jeg hadde forventet av denne kvelden. Disse gutta kan spille. Vokalisten er utilgjort fandenivoldsk slik bare de aller beste frontfigurer kan være, men det var ikke et solo show. Sjelden har jeg sett så samspilte og tighte musikere.. ikke en overflødig tone... men likevel overhodet ikke huskemusikk. Det bare sitter, for dette har de gjort før... og de ser ut til å storkose seg når de spiller. Trommisen må også fremheves. Som en uruk hai som leder en entusiastisk storming av Isengard.. bare på faen.

Jaw droppingly good... gå å se dem. Live musikk blir ikke så jævlig mye bedre enn dette.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
det var en bra rapport Deph! må si det frister å ta en tur til gamla

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.643
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Gjestemedlem skrev:
Finnes det en egen ordliste for musikalske superlativer?

Dette var sykt bra, en av de beste konserter jeg har vært på. Disse gutta er i en divisjon helt for seg selv.

Er du en av disse stedene på disse dagene:

27. mai – Gamla, Oslo

...så kvalifiserer det til husarrest og konfiskert hifi i 18 mnd å ikke få med deg dette!

Det tok litt tid før de kom på scenen, for det var et par ganske greie oppvarmingsband før også. Sjarmerende og velspilte Team Blitzkrieg først, og deretter Mono Sapiens. Energisk og entusiastisk og man hadde sikkert vert fornøyd med disse to en ukedag på Garage. Men det var før Cynics begynte å spille... for her begynner de sterkt. Jeg kjenner ikke låtene, så jeg vet ikke hva de spilte. Men bra var det, sinnsykt bra. Etter et par-tre låter når de var varm i trøyen blir det til tider himmelhøyt over hva jeg hadde forventet av denne kvelden. Disse gutta kan spille. Vokalisten er utilgjort fandenivoldsk slik bare de aller beste frontfigurer kan være, men det var ikke et solo show. Sjelden har jeg sett så samspilte og tighte musikere.. ikke en overflødig tone... men likevel overhodet ikke huskemusikk. Det bare sitter, for dette har de gjort før... og de ser ut til å storkose seg når de spiller. Trommisen må også fremheves. Som en uruk hai som leder en entusiastisk storming av Isengard.. bare på faen.

Jaw droppingly good... gå å se dem. Live musikk blir ikke så jævlig mye bedre enn dette.

Støtter meg til Gjestemedlem, for det aller meste.
Supportbanda var ok, men ikke mye mer. Tromsøværingene mangler definitivt gode låter, men vokalist og gitarist hadde et snev av scenetekker, noe bassist og trommis manglet nokså mye av.

Cynics sparket rompe, sjøl om det hanglet bittelitt de to-tre første låtene. Det var først når låtene fra Rock&Roll kom som perler på en snor at folk shaket bootyen vilt og heminigslaust (så vilt og heminigslaust det kan bli en onsdag). Veldig bra midtparti på konserten, her satt alt og Kastelic er jo en energibunt av de sjeldne, og han har en utrolig kontakt med publikum.

Det var deilig å se noe skikkelig rock&roll på garage igjen. Dritten er at dagen på jobb i dag blir vond og grusom.

G

Gjestemedlem

Gjest
65finger skrev:
det var en bra rapport Deph! må si det frister å ta en tur til gamla
Sett av denne kvelden. Utifra den musikken du ellers spiller vil dette garantert treffe.

... det er verdt noen timer i morgen med lett bakrus og tinnitus.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.919
Sted
Oslo
Kunne hypet bandet til jeg blir blå i trynet, men tenker at skitt at, folk vet ikke sitt eget beste hvis de ikker dukker opp. ::)

Noen som vet hvem som spiller sammen med Gregg og Michael på denne miniturneen? Et bilde av bandet hjelper. ;)
Siden Mono Sapiens er support, tenkte jeg at noen derifra "hjalp" til, men ikke det altså?

Ser frem til ikveld, som forøvrig innleder en firedagers knallweekend for min del. :D

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.643
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
ErosLoveking skrev:
Kunne hypet bandet til jeg blir blå i trynet, men tenker at skitt at, folk vet ikke sitt eget beste hvis de ikker dukker opp. ::)

Noen som vet hvem som spiller sammen med Gregg og Michael på denne miniturneen? Et bilde av bandet hjelper. ;)
Siden Mono Sapiens er support, tenkte jeg at noen derifra "hjalp" til, men ikke det altså?

Ser frem til ikveld, som forøvrig innleder en firedagers knallweekend for min del. :D
Mener det var samme trommis som sist de var på gåsa, en ihugga fan som visstnok var med foreldra sine på cynics konsert engang på 80-tallet. Usikker på bassist. For trøtt til å tenke og huske.

Blir bra (lang)helg i Bergen også til en forandring. Dinosaur JR på lørdag, men neppe med så staselig support som på Oschlo gigen, og Bonnie Prince Billy mandag.

U

Utgattmedlem 762

Gjest
Motherf....! Jeg skylder denne tråden en stor takk. Aldri hørt om bandet før, men måtte sjekke de ut etter å ha lest her, og fy faen for en bra konsert på Blæst! Minneverdig, fantastisk.

HALOLS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.07.2007
Antall liker
134
Sted
Troms
Torget vurderinger
1
Angel Kaplan heter bassisten. Spansk vil jeg tro...

Topp Bunn