The Decca Sound LP boks

slowmotion

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2009
Antall liker
3.719
Jeg har den Respighi/Maazel greia på vinyl og den lyder veldig bra.

Problemene oppstår selvfølgelig hvis de har laget en remaster for å "forbedre" lyden...

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.999
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Fristende, men om jeg tenker meg godt om- og det bør jeg vel, så finnes veldig mye av dette i hyllene allerede, enten på vinyl eller cd.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
11.307
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Det var en boks med forferdelig mye ymse i, en blanding av ting jeg er totalt uinteressert i, eller ting som hyllene allerede bugner av. Av alle samlebokser de senere år, finner jeg denne blant de pussigste når det gjelder repertoar.

Edit: og nå blander jeg sikkert med CD-boksen, la ikke merke til LP i tittelen......

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.999
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
erato skrev:
Edit: og nå blander jeg sikkert med CD-boksen, la ikke merke til LP i tittelen......
Ups.....ditto her. Men det gjelder like fullt, det meste er i hyllene.
Men for dem som har lite eller ingenting av dette, trykk på kjøpknappen.

R

rico

Gjest
Har du Falla Three cornered.. LP`en fra Speakers Corner også? Den låter fantastisk bra så jeg var bare litt nyskjerrig på hvordan den i boksen "står seg" mot denne...

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Antall liker
3.383
Torget vurderinger
4
Nei jeg hadde ingen av disse lpene fra før av (har komplett Ring med Solti på lp), men hadde vurdert Falla Three Cornered Hat fra SP eller ORG før denne dukket opp. Messiaen og Beethoven/Britten platene er ikke gitt ut på vinyl før. Regner med du har lest denne om ORG utgaven : http://musicangle.com/album.php?id=981

knuhe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.04.2007
Antall liker
153
Minutten skrev:
Nei jeg hadde ingen av disse lpene fra før av (har komplett Ring med Solti på lp), men hadde vurdert Falla Three Cornered Hat fra SP eller ORG før denne dukket opp. Messiaen og Beethoven/Britten platene er ikke gitt ut på vinyl før. Regner med du har lest denne om ORG utgaven : http://musicangle.com/album.php?id=981
Har ikke Decca boksen selv, men Esoteric's Japan-pressede, ”single step process 33” utgave av Falla ”The Three Cornered Hat” og kan underskrive på at det er en særdeles god innspilling – absolutt en referanse. Regner med at ORG og SC utgivelsene også er helt der oppe – absolutt en innspilling man bør ha. Eksemplaret i Decca boksen kjenner jeg ikke til, men det ser ut til å være mye bra i denne boksen – nesten så jeg angrer på at jeg ikke har kjøpt boksen tidligere…..

Kim_Petersen

Medlem
Ble medlem
22.06.2003
Antall liker
0
Minutten skrev:
Litt usikker på hvor vanskelig det er å få tak i denne, men elusivedisc har fått 1.stk inn på lager. Prisen har steget fra $120 til $199 og jeg tipper at den ikke blir billigere etter hvert..
Uforskammet at sætte prisen op når lageret er ved at forsvinde. Det kan ske når de nye eksemplarer ER udsolgt, og der kommer en brugt ind. De sætter vel sjældent priserne ned på nye plader bare fordi de har for mange...

Godt at jeg har sikret mig en. www.jpc.de har stadig nogle til 73 EUR, hvor mange ved jeg ikke - det var her jeg købte min.

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Antall liker
3.383
Torget vurderinger
4
Det er dessverre "normalt" hos både Eluivedisc og Acoustic Sound. Har betalt vel mye for noen Music Matters plater som er OOP.

V

vredensgnag

Gjest
Her gjelder det å henge med om man skal unngå uforutsette prisøkninger.

Jeg går i min fars hylle og trøster meg med denne. Meget mono. Noen ganger kan det lønne seg å gå på eBay-jakt, men forsøke andre domener enn .com
Tror jeg får prøve det.

Vedlegg

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Antall liker
12.638
Sted
Hus
Står en boks til salgs på bayen i Uk........£171 :)

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Antall liker
2.853
Sted
Bærum
Bartesam skrev:
Står en boks til salgs på bayen i Uk........£171 :)
Mht pris: bestilte en til 83 euro fra Tyskland. Faren er at det påløper moms, og det er alltid irriterende. Burde egentlig fått trukket fra den tyske avgiften.

Topp Bunn