The Flower Kings

O

om.s

Gjest
pks skrev:
Lurer litt på dette bandet etter en anbefaling.

Noen som har noe å si?
http://flowerkings.se/?s=discography&p=stardust

PK
Har alt (forutenom DVDén) og mener vel selv at det beste de har gjort er "stardust we are" og "space revolver" + en av de tidligere skivene som jeg i farten ikke husker navnet på.

Ellers har vel Geir O sagt det ganske godt, legg også øre til KAIPA, enda en Svensk prog gruppe der Roine Stolt har sterke bidrag.

mvh
 

Inter

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.06.2006
Innlegg
184
Antall liker
24
Sted
Oslo
om.s skrev:
Har alt (forutenom DVDén) og mener vel selv at det beste de har gjort er "stardust we are" og "space revolver" + en av de tidligere skivene som jeg i farten ikke husker navnet på.
Du verden. Nøyaktig de samme favorittplatene har jeg og. :)

Ellers så er Roine Stolt med på Transatlantic-skivene og de to første The Tangent skivene (og bøtter og spann med andre ting, han er superaktiv)
 
O

om.s

Gjest
Inter skrev:
om.s skrev:
Har alt (forutenom DVDén) og mener vel selv at det beste de har gjort er "stardust we are" og "space revolver" + en av de tidligere skivene som jeg i farten ikke husker navnet på.
Du verden. Nøyaktig de samme favorittplatene har jeg og. :)

Ellers så er Roine Stolt med på Transatlantic-skivene og de to første The Tangent skivene (og bøtter og spann med andre ting, han er superaktiv)
Mannen er jo musikalsk hyperaktiv ;D .....

pks: Liker du FK så er de andre to gruppene Inter nevner også verdt å merke seg.

mvh
 

jojen

Hi-Fi interessert
Ble medlem
23.10.2004
Innlegg
96
Antall liker
2
Og de spiller på Rockefeller i Oslo 6. november.... ;D
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.450
Antall liker
3
Stardust we are er i spilleren.. kommet til cd 2. Veldig mye kult, noe er meget sært... Men dog desto kulere! ;D

Space revolver er notert.. Flere? gjerne med grom mastring ;D (helst med grom mastring)

PK
 
O

om.s

Gjest
pks skrev:
Stardust we are er i spilleren.. kommet til cd 2. Veldig mye kult, noe er meget sært... Men dog desto kulere! ;D

Space revolver er notert.. Flere? gjerne med grom mastring ;D (helst med grom mastring)

PK
Dessverre er nok ikke mastringa beste sort på deres skiver, imo, men det oppveies av det musikalske innholdet ;D...

Ellers kan man vel anbefale "Retropolis" og blandt de nyere "Unfold the Future".....

mvh
 

Mesa/Boogie

Medlem
Ble medlem
11.09.2007
Innlegg
34
Antall liker
0
om.s skrev:
pks skrev:
Stardust we are er i spilleren.. kommet til cd 2. Veldig mye kult, noe er meget sært... Men dog desto kulere! ;D

Space revolver er notert.. Flere? gjerne med grom mastring ;D (helst med grom mastring)

PK
Dessverre er nok ikke mastringa beste sort på deres skiver, imo, men det oppveies av det musikalske innholdet ;D...

Ellers kan man vel anbefale "Retropolis" og blandt de nyere "Unfold the Future".....

mvh
Kan på det sterkeste anbefale "The Rainmaker" og selvfølgelig live dvden deres..
Om du er interessert i å grave dypere i låtskriveren i flower kings, Roine Stolt (som forøvrig er hjernen bak bandet )kan du sjekke ut Kaipa "Keyholder" . Roine Stolt var også del i supergruppa Transatlantic begge platene men spesielt "SMPT" burde sjekkes ut da de er tungt farget av Stolt > som leder meg til Neal Morse (som sang og spilte keyboard/piano i Transatlantic)og det fantastiske Spocks beard , et band jeg var ekstremt heldig å få med meg live før Neal Morse sluttet til fordel for å fokusere på kristen-musikken sin(som forøvrig også er meget bra om man ser bort ifra tekstene om som kan bli litt i det meste laget om man ikke er personlig personlig kristen..)

Alle disse gruppene og platene er i samme gata,sett bort ifra at Flower Kings er litt mer eventyr og fantasy aktig.. Etter min mening er både Roine Stolt og Neal Morse pionerene innen moderne prog-rock idag. Begge to er meget kreative og har tydeligvis fortsatt ikke noe problem med å lage 30minutter lange låter som aldri blir kjedelige (det er det ikke mange som kan skryte av idag)og masteringa er i høysetet spesielt på Neal Morse sine soloplater hvor trommesettet til Mike Portnoy er splittet opp holografisk (om det kan kalles det)
 
Topp Bunn