The Garden

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Vet ikke om dette innlegget kanskje skulle stått under musikk, men i så fall får heller dere moderatorer ile til å korrigere!

Hadde en veldig hyggelig opplevelse i går;

Jeg kjøper for enkelthets skyld mye musikk på nettet, men når det gjelder vinyl, har det irritert meg hvor mye man betaler i frakt for disse greiene.

I går hadde jeg et ærend i Tønsberg, og stakk innom musikksjappa "The Garden" for å se om de hadde noe av interesse.

Og GJETT OM!
Dette er jo slik som jeg husker platesjappene for 20-30 år siden. VINYL-VINYL-VINYL og karen bak disken virker genuint interessert i musikk.
Og han VISSTE hva han hadde i butikken (det litt hjelp av Bill Gates sine produkter da ;) )

Jeg endte opp med et par Diana Krall, Kraus/Plant plata og ikke minst Jule-pærlen bra Bugge Wesseltoft. + samt en lang ønskeliste som gjør at jeg kan unngå slips, strikkevotter og aftershave jeg ikke liker- til Jul ;)

og når som helst i formiddag, kommer Schenker transport med det nye RIAA-trinnet.
Det går mot en fiiiiiin helg!

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
3.183
Torget vurderinger
6
Har handlet en del vinyl fra The Garden på nettet den siste tiden. Har bare lovord å si om sjappa, og om de som jobber der! Blir definitivt flere plater derfra. Vi har et vennepar som har flyttet til Tønsberg, og når de skal besøkes, skal far ha en formiddag i The Garden.. Det kan bli dyrt :)

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Føyer meg inn i rekka,og har bare godt å si om sjappa,handla der i sommer,kjørte 20mil for en titt,helt klart verd turen.....men varene ble dyrere enn drivstoffet 8)

Veldig oppegående betjening,som hjelper til å lete til og med,dersom man spør....

anekdoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.07.2006
Antall liker
23
Torget vurderinger
4
Erland skrev:
Vet ikke om dette innlegget kanskje skulle stått under musikk, men i så fall får heller dere moderatorer ile til å korrigere!

Jeg kjøper for enkelthets skyld mye musikk på nettet, men når det gjelder vinyl, har det irritert meg hvor mye man betaler i frakt for disse greiene.

I går hadde jeg et ærend i Tønsberg, og stakk innom musikksjappa "The Garden" for å se om de hadde noe av interesse.

Og GJETT OM!
Dette er jo slik som jeg husker platesjappene for 20-30 år siden. VINYL-VINYL-VINYL og karen bak disken virker genuint interessert i musikk.
Og han VISSTE hva han hadde i butikken (det litt hjelp av Bill Gates sine produkter da ;) )

Jeg endte opp med et par Diana Krall, Kraus/Plant plata og ikke minst Jule-pærlen bra Bugge Wesseltoft. + samt en lang ønskeliste som gjør at jeg kan unngå slips, strikkevotter og aftershave jeg ikke liker- til Jul ;)

og når som helst i formiddag, kommer Schenker transport med det nye RIAA-trinnet.
Flott å høre! Godt at det fines ildsjeler i musikkgjengivelsens rekker - og da på vinyl. Ta godt vare på dem, de er sjeldne!! ;)

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
166
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Jeg har også bare gode erfaringer med thegarden. Ordrer ekspederes raskt, platene er her som regel tredager etter bestilling, godt emballert. Prisene er stort sett OK, enkelte eksemplarer er billigere enn hos bigdipper (aldri dyrere), frakt likeså.

En kamerat av meg skryter veldig av www.litenytt.no
Sjekk feedback på http://www.litenytt.no/kundefeedback/
Mye brukt, og med fornuftig gradering sies det altså........

Mvh

Gaahl

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.08.2007
Antall liker
0
Ikke for å kuppe tråden, men, den litenytt siden var fin, men var ikke så mye interesant for min del der :\ Noen som vet om bruktsjapper på nett som selger elektronisk musikk alla Drum and Bass, house, trance ol? Har hørt det skal være en butikk på Bergen som selger slikt, men aner ikke hva dem heter, eller om de har webside.
Noen tips?

eosten

Medlem
Ble medlem
15.11.2003
Antall liker
6
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
1
Gaahl skrev:
Ikke for å kuppe tråden, men, den litenytt siden var fin, men var ikke så mye interesant for min del der :\ Noen som vet om bruktsjapper på nett som selger elektronisk musikk alla Drum and Bass, house, trance ol? Har hørt det skal være en butikk på Bergen som selger slikt, men aner ikke hva dem heter, eller om de har webside.
Noen tips?

Du tenker kanskje på Apollon i Bergen?

De har mye bra ny vinyl, og så vidt jeg husker har de også endel elektronisk.
Jeg tror ikke de har en nettside, men du kan sikkert ringe de.
http://www.nettkatalogen.no/firmainfo/bergen_apollon_as/1891661502.htm

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.151
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Erland skrev:

Og GJETT OM!

Moro og høre at du var fornøyd med The Garden, Erland!
Som du er inne på så er betjeningen, Torben og Bjørn veldig hyggelige og kan mye om musikk. :D

At det minner deg om platesjapper for 20 år siden er jeg enig i, og bedre blir det, for utpå nyåret så kommer de til og flytte til et annet lokale, da vil vi etterhvert kun finne vinyl i hyllene der. ;D

Jeg har for første gang bestilt plater fra det store utland, det skal bli morsomt og se om prisene matcher The Garden. ;)

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
460
Torget vurderinger
4
Garden var bra da de var i Oslo også. Var litt nedtur at de dro sørover, men har vært innom dem et par ganger i Tønsberg også og raska med meg noe vinyl....

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
5.786
Sted
Nøtterøy
Stadig innom Garden da jeg bor i distriktet. Godt utvalg i vinyl. Bra Zappa utvalg. ;) Blir spennende med ny butikk. Kjøpte "Abattoir Blues" med Nick Cave og "The Slider" med T.Rex sist jeg var innom. Butikken anbefales!

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Moro at the garden får så go kritiikk.......men for oss som bor rundt Tigerstaden,finnes jo og Big Dipper,ikke like stort utvalg,men til gjengjeld oppleves betjeningen som veeldig god der og,jeg har i allefall fått meget god service der.....men The Garden...ja helt klart spennende,vi må jo prøve å holde liv i disse vinylsjappene i fremtiden...... ;D

Vinylguru

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.03.2007
Antall liker
3
Hvordan er The Garden sammenlignet med Big Dipper når det gjelder service? Har handlet en del fra Big Dipper, men har ikke prøvd The Garden ennå.

B

break_out

Gjest
Vinylguru skrev:
Hvordan er The Garden sammenlignet med Big Dipper når det gjelder service? Har handlet en del fra Big Dipper, men har ikke prøvd The Garden ennå.
Jeg har fått god service fra begge, men jeg finner mer for min musikksmak hos The Garden.

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
break_out skrev:
Vinylguru skrev:
Jeg har fått god service fra begge, men jeg finner mer for min musikksmak hos The Garden.
Da er vi to Vinylguru (ups, da nærmer det seg vel tango??!!)

Vinylguru

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.03.2007
Antall liker
3
terryboy skrev:
break_out skrev:
Vinylguru skrev:
Da er vi to Vinylguru (ups, da nærmer det seg vel tango??!!)
It takes two for tango, you know

Luvaton

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.05.2007
Antall liker
38
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
ixos_76 skrev:
Moro at the garden får så go kritiikk.......men for oss som bor rundt Tigerstaden,finnes jo og Big Dipper,ikke like stort utvalg,men til gjengjeld oppleves betjeningen som veeldig god der og,jeg har i allefall fått meget god service der.....men The Garden...ja helt klart spennende,vi må jo prøve å holde liv i disse vinylsjappene i fremtiden...... ;D
Litt flere sjapper fra tigerstaden (fritt klippet fra http://www.nattguiden.no/reportasjer/643)

So Real
Utestedet So What og hip hop promotørene Soul Kitchen er bak denne sjappa. Erik aka DJ Piggy står oftest i kassa. Erik mener også at de har Norges beste utvalg på Vinyl. Alt fra hip hip/house/electronica til den særeste rocken man kan tenke seg. Ifølge seg selv.
Adr: Grensen 9, tlf 22 42 14 40, soreal@sensewave.com

Batucada
Batucada er rimelig nyåpnet sjappe med vinyl til DJ`s som fokus. Også en del ny-utgivelser. Butikken ser litt annerledes og flottere en de fleste andre. Daglig leder Oskar A. Libæk
Adr: Thorvald Meyersgt 52, tlf 22355680, www.batucada.no, åpningstider 1100 - 1900 (18)

Sun Rekodrs
Her jobber bla. Daniel fra tidligere VOW butikken og Arildo Dildo. De er også klubb arrangører. Olaf Ryes Plass 6 og Møllergt. 32, Tlf 22 20 53 21

Shadowland
Best på Goth og synth i Oslo uten tvil. Stefan er som regel bak disken, en hyggelig svenske som er meget hjelpsom. Universitetsgaten 2 - inngang Pilestredet, Tlf 22202255. http://www.shadowland.no

HS Records
En av Oslos lengstlevende butikker innen sjangeren vinyl fro DJ`s . Møllergt. 9, Tlf 23 00 05 80, http://www.hsrecords.no

Greedy Records.
Hovedsaklig trance tolvere og mix CD`er. Karl Johansgt. 5, Tlf 22 33 20 66

Osloscope.
Avhoppere fra HS startet egen sjappe for en tid siden. De arrangerer også klubb. Storgt. 13 (v/ Strøget) Tlf 22335800. http://www.osloscope.no

Have fun :)

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
have fun??

Blir mye trasking etter en svunnen tid.
Hvis skritt-teller og "frisk" byluft er tingen så...... ;)

En 6 år gammel guide er det siste jeg ville satset på.

Eros

I

ijustpop

Gjest
Jepp, er vel bare Shadowland som fortsatt eksisterer.

Luvaton

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.05.2007
Antall liker
38
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
ErosLoveking skrev:
have fun??

Blir mye trasking etter en svunnen tid.
Hvis skritt-teller og "frisk" byluft er tingen så...... ;)

En 6 år gammel guide er det siste jeg ville satset på.

Eros
Ooops var kanskje litt rask på avtrekkeren der. Sorry for den.
Letet engentlig etter en platesjeppe som lå i Osterhausgt. Denne skulle legges ned, men han skulle fortsette på nett. Noen som har en adresse på denne. Husker ikke hva den heter, da jeg bare har vært der en gang.

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
460
Torget vurderinger
4
Luvaton skrev:
Letet engentlig etter en platesjeppe som lå i Osterhausgt. Denne skulle legges ned, men han skulle fortsette på nett. Noen som har en adresse på denne. Husker ikke hva den heter, da jeg bare har vært der en gang.
Big Dipper startet vel i Osterhausgata hvis jeg ikke husker feil. Kanskje den du tenker på?

Luvaton

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.05.2007
Antall liker
38
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
FZ skrev:
Luvaton skrev:
Big Dipper startet vel i Osterhausgata hvis jeg ikke husker feil. Kanskje den du tenker på?
Nei, det var ikke Big Dipper. Den kjenner jeg godt.
Den lå nedi gate rett nedenfor Cacadou

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
460
Torget vurderinger
4
Luvaton skrev:
OK, da kjenner jeg ikke til sjappa du tenker på........

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
3.183
Torget vurderinger
6
Eh, Arildo Dilldo... Er det et artistnavn?

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Luvaton skrev:
FZ skrev:
Luvaton skrev:
Da kjenner du de ikke så godt.
Meg bekjent lå de i Osterhaugsgate (lurer på om det ikke var husnummer 3 eller 5), rett rundt hjørnet for Storgata. Så flyttet de til Torgata nede ved Sara, før de nå flyttet til Torgata Bad.

Hvis jeg tar feil, måtte det ha vært i Ebbellsgate som går paralellt med Osterhaugsgt. Arrester meg gjerne. ;)

Luvaton

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.05.2007
Antall liker
38
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
ErosLoveking skrev:
Luvaton skrev:
FZ skrev:
Luvaton skrev:
Da kjenner du de ikke så godt.
Meg bekjent lå de i Osterhaugsgate (lurer på om det ikke var husnummer 3 eller 5), rett rundt hjørnet for Storgata. Så flyttet de til Torgata nede ved Sara, før de nå flyttet til Torgata Bad.

Hvis jeg tar feil, måtte det ha vært i Ebbellsgate som går paralellt med Osterhaugsgt. Arrester meg gjerne. ;)
Jeg skryter ikke på meg 10årig vennskap med Big Dipper, men jeg har handlet en del der fra de var i torggt, så jeg er veldig klar over hva slags sjappe det er.
Det kan godt være Ebbellsgate som går ned ved Cacadou, er ikke sikker. Vet bare der lå en platesjeppe der som hadde mye vinyl. Sist jeg var der snakket innehaver om å legge ned eller muligens flytte. Uansett skulle han satse mer på nettsalg.

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
460
Torget vurderinger
4
Luvaton skrev:
Jeg skryter ikke på meg 10årig vennskap med Big Dipper, men jeg har handlet en del der fra de var i torggt, så jeg er veldig klar over hva slags sjappe det er.
Men det gjør jeg ;)
Big Dipper lå i Ebbelsgt. før de flytta til Torggata......

I starten hadde de mest indie (nei, ikke indianermusikk), men etterhvert stadig mer mainstream rock og pop....

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.151
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Drar frem denne tråden igjen, i forbindelse med at Platekompaniet nå starter og selge vinyl.

Jeg nevnte tidligere i tråden at The Garden skulle flytte til et annet lokale, samt at de etterhvert skulle slutte med CD.
Det ble endringer i planene, pga at de nå har overtatt de store lokalene som Free Record Shop hadde i Tønsberg. :)

Så nå kan man i fleng handle både vinyl og CD plater, samt en del vinyl relaterte produkter som platespillere, vaskemaskiner etc. :D

Jeg er av samme oppfatning som FZ i tråden om Platekompaniet; jeg kjøper mye heller vinyl hos entusiastbutikkene som for eksempel; The Garden, selv om prisene er litt dyrere.
Husk på det at Platekompaniet aldri hadde startet med vinyl hvis det ikke hadde vært for entusiastene! ;)

STØTT OPP OM THE GARDEN!

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
har handlet litt pr. postordre fra The Garden og den gangen de hadde utsalg i Oslo.all ære til The Garden som holdt liv i vinylen den gangen formatet virkelig lå nede for telling ('96-'06).

mvh. s,

Hamram

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2006
Antall liker
8
Torget vurderinger
1
Uansett hvor gode intensjoner man måtte ha, så er det for meg måte på på "støtte" forretninger. Jeg nevner ingen navn, men en tittel jeg skal ha meg på vinyl koster fra 149,- til 249,- rundt omkring. Billigst hos to av de private sjappene, dyrest hos en av de andre private. Et større konsern kommer ganske langt ned, men ikke nederst.

Altså, prisen ER viktig, i alle fall for meg. ;)

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.151
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
havar skrev:
Uansett hvor gode intensjoner man måtte ha, så er det for meg måte på på "støtte" forretninger. Jeg nevner ingen navn, men en tittel jeg skal ha meg på vinyl koster fra 149,- til 249,- rundt omkring. Billigst hos to av de private sjappene, dyrest hos en av de andre private. Et større konsern kommer ganske langt ned, men ikke nederst.

Altså, prisen ER viktig, i alle fall for meg. ;)
Pris er selvfølgelig viktig, 100 kroner på ei plate er mye.

Psychonaut

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2008
Antall liker
6
The garden er en veldig fin venyl sjappe. Har handla en del på nettet, og vist en har store bestillinger så får en også frakten gratis, og det liker vi;) Bare lov ord å si om the garden og de som jobber der.

Topp Bunn