The Gunner's Dream

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.206
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    shit den så jeg ikke helt komme kjipt dem måtte`` gå, men kanskje samtidig godt å få solgt så du kan tenke nytt og :) er nå jeg skulle hatt Guruene ;) lykke til på ferden :)
    Jepp, det er fordømt typisk at Guruene ikke er hos deg lenger, og ikke minst ting ikke optimal da jeg var hos deg. Fikk ikke noe riktig inntrykk av de da.

    Men, men, sånt er det!
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.415
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    shit den så jeg ikke helt komme kjipt dem måtte`` gå, men kanskje samtidig godt å få solgt så du kan tenke nytt og :) er nå jeg skulle hatt Guruene ;) lykke til på ferden :)
    Jepp, det er fordømt typisk at Guruene ikke er hos deg lenger, og ikke minst ting ikke optimal da jeg var hos deg. Fikk ikke noe riktig inntrykk av de da.

    Men, men, sånt er det!
    jepp det var generelt dårlig timing for det meste, og rett før jeg solgte guruene først da fikk jeg jo mer klar indikasjon på hva dem hadde i seg, og etter dem var solgt ble det bare enda tydeligere at dem skulle blitt :rolleyes:
    men vi får ro i båten til det dukker opp noe som er vits å gå for :)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.206
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Lykke til med jakten Gunner. :)

    Er på relativt lik jakt selv også. Rørforsterker til ht med høy følsomhet. (Nei, ikke til Swissonor) ;)
    Takker!

    Men jaså, vi jakter på de samme byttedyrene? Hva slags type forsterker snakker vi om her, SET?
    Siden du er hemmelighetsfullt om hva slags ht du har, så skal jeg heller ikke røpe mine:-X

    Tenkte faktisk på å ta en liten pause fra rør-power og da er jo Clones Audio interessant. Du hadde de jo nylig, og solgte? Fortell hvorfor? ;)
    Tenker på SET ja, enten monoblokker, effekttrinn eller integrert.

    Disse er på vei :)
    Vis vedlegget 582646

    Jeg solgte de rett og slett fordi det ble så kjedelig å høre på musikk. Pen og klar lyd bevares. Men musikken savnet både glød og liv. Liker faktisk lyden bedre med en ECI-2 tilkoblet Swissonorene.
    De der er meget interessante, og tøft av deg å satse på noe som er helt ukjent for allmuen. Har du hørt dem, og når får du de? Men tar jeg ikke feil, så har slike "fulltoner" elementer en tendens til å ta laaang tid å spille inn. Sist gang jeg hadde noe lignende, så tok det drøye 300 timer(!). Skal bli kult å høre hva du synes.

    Ja, det er også en av grunnene til at Clones ikke har fått innpass hos meg ennå, selv om jeg håper at en god rør-pre foran kan vekke noe av følelsene. Men fristelsen faller når jeg hører hva du sier.

    PS! Om 8w er nok, så ligger det et sett Coincident Frankie ute. Snasne saker!
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.415
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Lykke til med jakten Gunner. :)

    Er på relativt lik jakt selv også. Rørforsterker til ht med høy følsomhet. (Nei, ikke til Swissonor) ;)
    Takker!

    Men jaså, vi jakter på de samme byttedyrene? Hva slags type forsterker snakker vi om her, SET?
    Siden du er hemmelighetsfullt om hva slags ht du har, så skal jeg heller ikke røpe mine:-X

    Tenkte faktisk på å ta en liten pause fra rør-power og da er jo Clones Audio interessant. Du hadde de jo nylig, og solgte? Fortell hvorfor? ;)
    Tenker på SET ja, enten monoblokker, effekttrinn eller integrert.

    Disse er på vei :)
    Vis vedlegget 582646

    Jeg solgte de rett og slett fordi det ble så kjedelig å høre på musikk. Pen og klar lyd bevares. Men musikken savnet både glød og liv. Liker faktisk lyden bedre med en ECI-2 tilkoblet Swissonorene.
    ser spennende ut dem nye kreasjonene du har på vei Zulu :)
    ligger en rimelig 6l6 rør Set integrert på finn kanskje den kunne vært noe å prøve? bare et tips fra sia så ihvertfall fornuftig ut for pengene i det minste :) virker som vi er mange i samme båt her inne :rolleyes: den ultra oppløste toppen,ultra klarhet osv får andre styre med, blir fort lei slikt :) blir stadig tydeligere her og, at om ikke musikken får en form for genuin`` fremtoning klang,farger og følelser flow osv så kan det være det samma :)
    Mvh Krazy
    https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=174150847
     

    Zulu

    På kjøret igjen!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Innlegg
    1.182
    Antall liker
    2.197
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    9
    De der er meget interessante, og tøft av deg å satse på noe som er helt ukjent for allmuen. Har du hørt dem, og når får du de? Men tar jeg ikke feil, så har slike "fulltoner" elementer en tendens til å ta laaang tid å spille inn. Sist gang jeg hadde noe lignende, så tok det drøye 300 timer(!). Skal bli kult å høre hva du synes.

    Ja, det er også en av grunnene til at Clones ikke har fått innpass hos meg ennå, selv om jeg håper at en god rør-pre foran kan vekke noe av følelsene. Men fristelsen faller når jeg hører hva du sier.

    PS! Om 8w er nok, så ligger det et sett Coincident Frankie ute. Snasne saker!
    Jeg har ikke hørt de, men de får gode skussmål fra Decware i USA. De kommer i slutten av denne måneden.

    Ja, jeg sikler fælt på de, men er usikker på om det er nok med 8 watt. Med følsomhet på 100dB så skulle man tro at det er nok. Men det er jo så klart mye som spiller inn. Spiller dog ikke så høyt til vanlig. Får se hva det blir til. :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    De der er meget interessante, og tøft av deg å satse på noe som er helt ukjent for allmuen. Har du hørt dem, og når får du de? Men tar jeg ikke feil, så har slike "fulltoner" elementer en tendens til å ta laaang tid å spille inn. Sist gang jeg hadde noe lignende, så tok det drøye 300 timer(!). Skal bli kult å høre hva du synes.

    Ja, det er også en av grunnene til at Clones ikke har fått innpass hos meg ennå, selv om jeg håper at en god rør-pre foran kan vekke noe av følelsene. Men fristelsen faller når jeg hører hva du sier.

    PS! Om 8w er nok, så ligger det et sett Coincident Frankie ute. Snasne saker!
    Jeg har ikke hørt de, men de får gode skussmål fra Decware i USA. De kommer i slutten av denne måneden.

    Ja, jeg sikler fælt på de, men er usikker på om det er nok med 8 watt. Med følsomhet på 100dB så skulle man tro at det er nok. Men det er jo så klart mye som spiller inn. Spiller dog ikke så høyt til vanlig. Får se hva det blir til. :)
    På 98 dB følsomhet finner jeg 2x48 w SET helt passe.. 2x8 watt.. Da bør den veie et tonn pga kvalitet på trafo... :). Apropos Decware, de kan jo bygge etter ønsker, lommebok osv. Noe for deg Gunner?
     

    Zulu

    På kjøret igjen!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Innlegg
    1.182
    Antall liker
    2.197
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    9
    ser spennende ut dem nye kreasjonene du har på vei Zulu :)
    ligger en rimelig 6l6 rør Set integrert på finn kanskje den kunne vært noe å prøve? bare et tips fra sia så ihvertfall fornuftig ut for pengene i det minste :) virker som vi er mange i samme båt her inne :rolleyes: den ultra oppløste toppen,ultra klarhet osv får andre styre med, blir fort lei slikt :) blir stadig tydeligere her og, at om ikke musikken får en form for genuin`` fremtoning klang,farger og følelser flow osv så kan det være det samma :)
    Mvh Krazy
    Gleder meg noe grådig til de kommer i hus.

    Regner med at jeg må få lånt og prøvd forsterkere med ulike effektrør og strømforsyninger for å finne ut hvor mye som trengs for å få nok futt.

    Jeg må hvertfall ha lyd med glød og varme for å glede meg med muikken :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    De der er meget interessante, og tøft av deg å satse på noe som er helt ukjent for allmuen. Har du hørt dem, og når får du de? Men tar jeg ikke feil, så har slike "fulltoner" elementer en tendens til å ta laaang tid å spille inn. Sist gang jeg hadde noe lignende, så tok det drøye 300 timer(!). Skal bli kult å høre hva du synes.

    Ja, det er også en av grunnene til at Clones ikke har fått innpass hos meg ennå, selv om jeg håper at en god rør-pre foran kan vekke noe av følelsene. Men fristelsen faller når jeg hører hva du sier.

    PS! Om 8w er nok, så ligger det et sett Coincident Frankie ute. Snasne saker!
    Jeg har ikke hørt de, men de får gode skussmål fra Decware i USA. De kommer i slutten av denne måneden.

    Ja, jeg sikler fælt på de, men er usikker på om det er nok med 8 watt. Med følsomhet på 100dB så skulle man tro at det er nok. Men det er jo så klart mye som spiller inn. Spiller dog ikke så høyt til vanlig. Får se hva det blir til. :)
    På 98 dB følsomhet finner jeg 2x48 w SET helt passe.. 2x8 watt.. Da bør den veie et tonn pga kvalitet på trafo... :). Apropos Decware, de kan jo bygge etter ønsker, lommebok osv. Noe for deg Gunner?
    2x8 watt på 98dB følsomhet i en 65 m2 stue synes helt passe :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    De der er meget interessante, og tøft av deg å satse på noe som er helt ukjent for allmuen. Har du hørt dem, og når får du de? Men tar jeg ikke feil, så har slike "fulltoner" elementer en tendens til å ta laaang tid å spille inn. Sist gang jeg hadde noe lignende, så tok det drøye 300 timer(!). Skal bli kult å høre hva du synes.

    Ja, det er også en av grunnene til at Clones ikke har fått innpass hos meg ennå, selv om jeg håper at en god rør-pre foran kan vekke noe av følelsene. Men fristelsen faller når jeg hører hva du sier.

    PS! Om 8w er nok, så ligger det et sett Coincident Frankie ute. Snasne saker!
    Jeg har ikke hørt de, men de får gode skussmål fra Decware i USA. De kommer i slutten av denne måneden.

    Ja, jeg sikler fælt på de, men er usikker på om det er nok med 8 watt. Med følsomhet på 100dB så skulle man tro at det er nok. Men det er jo så klart mye som spiller inn. Spiller dog ikke så høyt til vanlig. Får se hva det blir til. :)
    På 98 dB følsomhet finner jeg 2x48 w SET helt passe.. 2x8 watt.. Da bør den veie et tonn pga kvalitet på trafo... :). Apropos Decware, de kan jo bygge etter ønsker, lommebok osv. Noe for deg Gunner?
    2x8 watt på 98dB følsomhet i en 65 m2 stue synes helt passe :)
    Fordi du ikke har hørt alternativet.. ;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    På 98 dB følsomhet finner jeg 2x48 w SET helt passe.. 2x8 watt.. Da bør den veie et tonn pga kvalitet på trafo... :). Apropos Decware, de kan jo bygge etter ønsker, lommebok osv. Noe for deg Gunner?
    2x8 watt på 98dB følsomhet i en 65 m2 stue synes helt passe :)
    Fordi du ikke har hørt alternativet.. ;)
    Nja, er fremdeles ikke kommet over halveis utslag på volumkontrollen :)
    Bra du er fornøyd med din forsterker i ditt rom:). Det er hva en søker etter, sjelefred for egne valg.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.206
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Nå skal en ikke se seg blind på produsentenes tall. Zu oppgir 101 db på en modell, som ble av stereophile målt til skarve 93 db.
    Men det er seff flere faktorer, noen av de allerede nevnt, og aller viktigst er nok lyttevanen. Også har vi det at noen produkter, som ht og forsterkere, ikke "åpner" seg før med litt pådrag. Satt og målte SPL mens jeg lyttet på natterstid forleden. Klarte meg fint med toppene på 70 db, ellers rundt 60 db i snittet. Ikke veldig imponerende kanskje, men det holdt for meg.

    Hva forsterkerpulver angår, så går det bra i 98% av gangene med C211 sine 16w, med alt mulig av musikk. Men da jeg hadde LM219 på 24w, så var det ikke noe problem å spille grisehøyt, og det selv om mine ht ikke har mer enn 94db/m følsomhet.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.206
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    ser spennende ut dem nye kreasjonene du har på vei Zulu :)
    ligger en rimelig 6l6 rør Set integrert på finn kanskje den kunne vært noe å prøve? bare et tips fra sia så ihvertfall fornuftig ut for pengene i det minste :) virker som vi er mange i samme båt her inne :rolleyes: den ultra oppløste toppen,ultra klarhet osv får andre styre med, blir fort lei slikt :) blir stadig tydeligere her og, at om ikke musikken får en form for genuin`` fremtoning klang,farger og følelser flow osv så kan det være det samma :)
    Mvh Krazy
    Gleder meg noe grådig til de kommer i hus.

    Regner med at jeg må få lånt og prøvd forsterkere med ulike effektrør og strømforsyninger for å finne ut hvor mye som trengs for å få nok futt.

    Jeg må hvertfall ha lyd med glød og varme for å glede meg med muikken :)

    Ah, a good guy you are, Mr Zulu :)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.206
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Urk, kunne ha vært mine, Krazy, hadde omstendighetene vært annerledes.
    Men de passet ikke dine ht, så ikke noe å gråte over :)
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.415
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Urk, kunne ha vært mine, Krazy, hadde omstendighetene vært annerledes.
    Men de passet ikke dine ht, så ikke noe å gråte over :)
    yes it should ;) det de passa minst var jo Lux pre,klarer nok ikke la være finne noen nye set blokker når det blir riktig tid for det,ell for eks noe ala Nat integrerte som bangbang har :) alt annet låter jo bare nesten riktig eller som gråstein med hva anngår nærvær og emosjoner ;)
    men som du sier ingenting å gråte over, og det finnes jo mye uprøvd fisk der ute :rolleyes: er bare å finne de virkelig godt konstruerte til en fornuftig penge det kan være litt langt imellom, gidder jo ikke betale 35k for noe forgylte greier det står jadis på om enn kan komme like langt med guruer som jeg hadde til under 20k time will show us :)
     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.206
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Eller noe med 805 røret. Mer power og baller, og fortsatt SET og magi.
    (Jada, jada, trafoer og implementering osv er viktig, som rommet, akustikk, lettdrevne ht osv - gidder bare ikke å nevne det hver j.... gang!:p)

    Jadis? Deilige skapninger!:-*
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.804
    Antall liker
    50.629
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Gratulerer med salget (eller ikke) :). Som det blir nevnt jakten på noe nytt er jo gøy:)

    O
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Eller noe med 805 røret. Mer power og baller, og fortsatt SET og magi.
    (Jada, jada, trafoer og implementering osv er viktig, som rommet, akustikk, lettdrevne ht osv - gidder bare ikke å nevne det hver j.... gang!:p)

    Jadis? Deilige skapninger!:-*
    Jeg trives godt med det røret. For meg funker det bedre enn KT88, EL34, 6C33C og 211... Smak og behag :)
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    Ja, det er gjerne et argument blant rør-folket, "en kan tune lyden".. Skulle nok vært mer nysgjerrig. Men gidder ikke, ønsker meg en SS som kunbe gjort det enkelt. På/av, ikke varme osv. Men finner ingen foreløpig som gjør SET forsterkere rangen stridig på mine preferanser.
    Friskt mot, de finnes, helt sikkert, men da må man betale for det.
    Selv gidder jeg ikke å prioritere det. Drar heller til Argentina og fisker ørret i 6 mnd om jeg skal bruke slike summer på meg selv.
    Nei, får heller krumme ryggen og røre rundt med rør:rolleyes:.
    Selv for meg som knapt nok vet hva en fiskestang er og enda mindre hvordan den brukes, så var en uke med fisking i Patagonia mer enn en minneverdig opplevelse. Fiskingen kombinert med toppturer rundt San Carlos de Bariloche leverte sjelebalsam som knapt noe hi-end kan varte opp med for oss hifigærninger.

    Vil benytte anledningen til å gratulere med nyinnkjøpte SH! Det er et fantastisk RIAA (og pre hvis man ikke trenger mye som skal kobles på). Hvis du noengang skal kvitte deg med stålhue kan du bare sette meg opp på kontaktliste over interessenter ;). Ønsker deg også lykke til med å finne ny parkamerat til SH. Selv om du av naturlige årsaker ikke vil offentliggjøre hvilke alternativer du ser etter, er vel uansett en passende stallkamerat fra EveAnnas metallhorde og fiskesamling noe som kan og bør vurderes?!
    Jeg er misunnelig, terryboy. Ikke alle forunt å ha fisket i Patagonia. Selv har jeg bare sett noen fiskerfilmer fra området; goddamnit for noen beist av ørret, i et vakkert landskap! ;D

    Dette fører oss på en naturlig måte over på Steelhead/Regnbueørret. Jeg er svært fornøyd! Dette er et hopp opp, ikke bare pengemessig, men mest lydmessig. Etter flere runder med forskjellige konstellasjoner med rør, så landet jeg på Siemens Halse PCC88 og Tungsol 5687 ". Spiller som ei kule! :D

    Nei, jeg utelukker lite, og det skal bli spennende å høre hva Manley Snapper kan gjøre sammen med broderens egen SH på hans horn. Det vil gi en pekepinn på om jeg skal ta en pause fra SET.

    Forøvrig setter jeg deg på lista over ... kistebærere, sir! Du kan få være med å bære kista mi når jeg inntar furudressen, med hendene fortsatt i klamt omfavnelse rundt SH. Spøk til side, det er notert! :)
    Hallois

    Ser du ikke havnet sååå langt unna min gjetning ut av det blå hva rør i SH angår😊 Foreslo jo Siemens CCA og Tung-sol 5687, grunn til fortsatt å anta det som en god combo da skjønner jeg😎

    SE GM-70 forsterker, realisert på en ordentlig måte med gode opt er en av de tingen jeg ikke her, men gjerne skulle, lånt øre til en vakker dag. Har trua på det- er jo flere som etterhvert laget forsterkere på det røret, både se og pse🤞😎 Lykke til med valget
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.206
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    HCS Decware har alltid vært interessant, og jeg ble oppmerksomt på de da jeg hadde Omega Speakers. Men de forblir en ukjent kvantitet siden de er sjeldne fågler her til lands. Det som har dukket opp har hatt for lav effekt til mitt bruk. Det er også noe tacky med deres patriotisme, alt dette "Proudly made in the US&A"/"All parts from US&A"-shit. Ser da for meg innavlede rednecks med mangelfullt munnhygiene, eller i beste fall sinte, hvite menn med bred ræv i en eller annen forstad. Mulig det kun skyldes fordommer:rolleyes:.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.206
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    kwil Nei, du var ikke langt unna, og det var også de jeg hadde i tankene som 1. pri. Tungsol 5687 er en no brainer. Siemens CCA har jeg ikke, men Siemens (diamond) gold pins blir for mager, mindre "harmonics" og for nær SS. Måler sikkert bra på REW med sin stramme bass og lineære lyd. Siemens PCC88 gav akkurat den fine balansen jeg likte. Jeg skal imidlertid ta en runde igjen med National PCC88 siden jeg mistenker at SH fikk ikke nok tid - kanskje - til å våkne igjen etter å ha blitt lagret i flere mnd. før den havnet hos meg da jeg prøvde de.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.206
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Nja, er fremdeles ikke kommet over halveis utslag på volumkontrollen :)
    Nei, men er ikke sikkert du vrir opp mindre med flere gamp...
    Jepp, var derfor jeg ikke skrev 4W :)
    For meg er det ganske så enkelt. Man vrir opp til det SPL man trives med, og er lyden ren og innbydende når crescendo dukker opp - savner jack shit - så holder det for meg.

    Men flea watt vs mega watt er en gammel diskusjon, dessuten er La Rosita noe helt annet enn Dynaudio, så egentlig ufruktbart å fortsette.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.255
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Men flea watt vs mega watt er en gammel diskusjon, dessuten er La Rosita noe helt annet enn Dynaudio, så egentlig ufruktbart å fortsette.
    Sant det The Gunner, de fleste diskusjoner er gamle, la oss stede dem til hvile. Heller sitte med hver vår blogg og høste ros for alle våre innkjøp, puslerier og tømte vinglass.

    En ny informert generasjon er i ferd med å ta over og vil uansett gjøre våre tilnærminger og problemløsninger avleggs. Målemafiaen er bare fortroppen. Vi blir sittende som sjuende far med stokken og gape om gamle bragder og om alt som var bedre før. Ingen vil lytte.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.206
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Men flea watt vs mega watt er en gammel diskusjon, dessuten er La Rosita noe helt annet enn Dynaudio, så egentlig ufruktbart å fortsette.
    Sant det The Gunner, de fleste diskusjoner er gamle, la oss stede dem til hvile. Heller sitte med hver vår blogg og høste ros for alle våre innkjøp, puslerier og tømte vinglass.

    En ny informert generasjon er i ferd med å ta over og vil uansett gjøre våre tilnærminger og problemløsninger avleggs. Målemafiaen er bare fortroppen. Vi blir sittende som sjuende far med stokken og gape om gamle bragder og om alt som var bedre før. Ingen vil lytte.
    Gjør hva faen du vil, Tosken, men bruk din egen tråd til allmennopplysning. I denne har jeg sagt at det holder, og da respekterer du det.
     
    Sist redigert:

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    målemafiaen - hvis det er dsp-klanen det er snakk om - er ikke fortropp til en dritt, bortsett fra de som vil sitte med ørene på stælk og runke etter en håndfull "perfekte" opptak - dvs opptak som kler den kurven de har satt, før de setter en ny etter et par dager.
    den nye generasjonen synes det er fett nok med en bluetoothhøyttaler fra elkjøp, da musikken de hører på gjerne er mikset for den slags og ikke disse jævla hi-end anleggene som audioter holder seg med.
    man trenger strengt tatt hverken rør eller dsp eller en zillion møkkintosh-watt for å høre musikk, og det har de unge forstått for lengst.
    dessuten er du for snill, gunner.
    det heter: fuck off!
     
    Sist redigert:

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.255
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Beklager, er ikke alltid flink til å ta hint og mente virkelig ikke å ødelegge tråden din.:( Consider me fucked off!
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    16.005
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Takk rama, nå føler jeg meg fornærmet. Jeg måler jo med pick-up vekt (digital tom), protractor og sub forsterkeren min har innebygget dsp. Hansken er herved kastet :mad:;)

    F5424812-6FF0-42A8-946C-1F3444740617.jpg
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.206
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Beklager, er ikke alltid flink til å ta hint og mente virkelig ikke å ødelegge tråden din.:( Consider me fucked off!
    Sorry, var litt kort siden jeg var på vei til å legge ungene.

    Vel, siden du likevel har åpnet boksen med mark, så skal jeg være fair og la deg få svare på ramas innlegg #4828 over, siden det var et direktesvar til deg - om du vil.

    Forøvrig, i tillegg til å bruke din egen tråd til å fremme dine hjertesaker, så kan det være en ide å skrive en bok der du henvender deg til den nye, informerte generasjon, om målemafiaens fortreffelighet og deres misjon som fortropper (ser at du har to potensielle kjøpere allerede!), mens de ennå lytter på deg. Det vil glede meg stort om du frelser flere av de fra bluetoothboombokser og ørepropp til 99 kr-helvete. Selv bryr jeg meg katta om dem.
     
    Sist redigert:

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.255
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Ingen hjertesak, ingen fanebærer for noen tilnærming - bare en Tosk som koser seg med lekesakene sine.:) Jeg aksepterer fullt og helt at du, rama og en del andre ikke setter pris på mine kommentarer, ikke alltid min humor leses som jeg tror jeg skriver det eller at mine innspill treffer riktig. Du og rama misforsto mitt innlegg eller jeg skrev det for dårlig. Uansett, har ikke mer å komme med.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    jaja, samme faen det, på tide å børste støv av skuldrene og komme seg videre.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    På tide å riste litt i treet, og se om det er en kar med fluestang som ramler ned :p

    På feeden min på Facebook får jeg daglig opp reklame for DNB Eiendom. Grunnen til det er enkel, du er øyensynlig den eneste av mine venner som har likt siden deres. På tide du reduserer antallet venner :mad: Å for å komme deg i forkjøpet; svaret er ikke å slette meg:giggle:
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.206
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    På tide å riste litt i treet, og se om det er en kar med fluestang som ramler ned :p

    På feeden min på Facebook får jeg daglig opp reklame for DNB Eiendom. Grunnen til det er enkel, du er øyensynlig den eneste av mine venner som har likt siden deres. På tide du reduserer antallet venner :mad: Å for å komme deg i forkjøpet; svaret er ikke å slette meg:giggle:
    Jøsses, det der må vi få en slutt på. Gåkkje ann å plage andre på den måten 😡!

    Riktig nok har jeg vært DNBs kunde siden jeg fikk min første bankkonto, og har forblitt det, mest av latskap, men også en dose lojalitet. Irriterende uvane. Koster litt gjør det også😖.

    Noterer forøvrig at antall emojis har økt betraktelig, til øredøvende jubel og håndklapp fra meg. Nå kan jeg vise hele det rike følelseslivet mitt😙
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Uendelig med emojis 🤣

    Hva skjer på forsterkerfronten @The Gunner ?
    Men det er vel nær sommerferie og andre prioriteringer? Vi må gjerne slå over til prat om enhåndsstenger og skyteklumper?
    For min egen del har jeg sett meg ut et par storørretvann i Ryfylkeheiene som skal prøves i sommer. Langt og gå, men samtidig blir det garantert fred å få 🤘🏻 (Reine poeten her nå) 🤣
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.206
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hei, O store potet!:geek:

    Nei, det skjer jo ikke mye og det er helt lugn for min del. Dessuten er det er jo ikke så lenge siden SH kom inn, ffs, og action annenhver uke finner du i en annen tråd ikke så langt herfra. Det bekymrer meg mer hvordan jeg skal få solgt RWA til USA/Canada.

    Leker med rør når jeg gidder - står mellom Siemens Halske og National PCC88 - og er ellers godt fornøyd med lyden ut fra forutsetningene.

    Hører ellers at C211 er oppe og spiller igjen, uten de store kostnadene. Gledelig for den nye eieren, selv om salget var "as is". Jaja, har sikret meg first refusal om de selges igjen, så jeg håper at han finner lyden skikkelig dritt - eller går lei snart!:whistle:
     

    Keevenru

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.06.2017
    Innlegg
    237
    Antall liker
    222
    Torget vurderinger
    2
    Står pent og spiller på plassen sin. Det hjalp med trusler om å nedgradereres til dørstoppere :)
    Planen er å oppgradere et par av kondensatorene i dem etter hvert, i tillegg er de i ferd med å få nye tresider.
     

    Keevenru

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.06.2017
    Innlegg
    237
    Antall liker
    222
    Torget vurderinger
    2
    Blitt anbefalt å bytte ut 0,1uf kondisen og 0,47uf kondisen med jupiter Copper Foil Paper & Wax.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn